Amerikaanse verkiezingen 2016

Amerikaanse verkiezingen 2020

  • Joe Biden

    Stemmen: 8 44,4%
  • Donald John Trump

    Stemmen: 3 16,7%
  • iemand anders (om wat voor reden dan ook)

    Stemmen: 7 38,9%

  • Totaal aantal stemmers
    18
  • Opiniepeiling gesloten .

JMD

Well-known member
Stop eens met je gelinks. Misschien wel Trump's grootste tegenstanders tijdens zijn campagne waren Republikeinen die zijn uitspraken niet vonden deugen.
En dan alsnog won hij de verkiezingen...

En verder is mijn post gewoon waarheid, je leest overal ineens dat soort vergelijkingen. Misschien dat men eerst eens moet afwachten wat Trump daadwerkelijk gaat doen voordat men schreeuwt. Die column van Boris vd Ham (D66) was de spijker op de kop.

Ik heb de tijd niet meegemaakt, maar las hier en daar ook dat bij het aantreden van Reagan ook gezegd werd door de tegenstanders dat er Hel en Verdoemenis zou komen. Het tegengestelde bleek waar, Reagan zorgde met zijn ontspanningspolitiek voor meer rust in Oost/West.

En nogmaals: ik ben ook geen fan van Trump, maar de idiote dingen die je nu over hem leest slaan gewoon nergens op. Slechte verliezers.
 

gevegt

Well-known member
De vergelijking met Reagan gaat toch wel een beetje mank. Ondanks dat hij een ultra rechtse republikein was had hij wel zo veel politieke ervaring dat het eea in perspectief kon zetten. Trump heeft van dat alles 0.
 

U.G.

Well-known member
Misschien dat men eerst eens moet afwachten wat Trump daadwerkelijk gaat doen voordat men schreeuwt. Die column van Boris vd Ham (D66) was de spijker op de kop.

En nogmaals: ik ben ook geen fan van Trump, maar de idiote dingen die je nu over hem leest slaan gewoon nergens op. Slechte verliezers.


Nee, je leest de idiote dingen die hij zelf doet. En hij dolt gewoon met z'n kiezers. Eerst openlijk flirten met Poetin en zogenaamd een minder agressieve buitenlands beleid willen nastreven. Meneer wordt gekozen en wie wordt zijn minister buitenlandse zaken ? ...John Bolton. Zoek maar op waar deze bijvoorbeeld staat qua samenwerken met Moskou of interventies. Het is nog een arrogante rund ook, dus ik denk niet dat dit poppetje zich daar laat neerzetten om bespeeld te worden. Het is op z'ń minst een beetje raar of niet, zogenaamd vriendjes willen worden met Rusland en ondertussen de grootste Rusland-hater op BZ zetten ?

De belangenverstrengelingen waar hij zelf uiteraard zo lichtjes over doet in deze transitie-tijd, is eigenlijk gewoon te bizar.

En praktisch zijn hele kabinet, op die Mnuchin ( wat een naam ) na heeft zich al incapabel getoond op de ministeries ( ! ), als die al te maken hebben gehad met hun ministeries of uberhaupt weten waar ze aan beginnen...he Ben Carson. Zijn minister van defensie bijv. is ooit al ontslagen vanwege loyaliteits-issues.

Boris vd Ham komt zelf met een voors en tegens balans die wel heel erg naar de tegens kant keldert. Het is Amerika, het is hun land,...en alles, zo niet heel veel riekt naar bullshit, maar mensen moeten dus eerst afwachten tot hun land naar de kloten gaat en dan pas praten ?
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
De belangenverstrengelingen waar hij zelf uiteraard zo lichtjes over doet in deze transitie-tijd, is eigenlijk gewoon te bizar.

En praktisch zijn hele kabinet, op die Mnuchin ( wat een naam ) na heeft zich al incapabel getoond op de ministeries ( ! ), als die al te maken hebben gehad met hun ministeries of uberhaupt weten waar ze aan beginnen...he Ben Carson. Zijn minister van defensie bijv. is ooit al ontslagen vanwege loyaliteits-issues.
En CLinton had geen belangenverstrengeling? (bijvoorbeeld: http://nos.nl/nieuwsuur/artikel/212...n-duiden-sterk-op-belangenverstrengeling.html)
Zij had er echt niet minder dan Trump.

En als je iemand gaat beoordelen op zijn of haar naam is dat natuurlijk al helemaal kansloos.
 

U.G.

Well-known member
De Clintons hadden inderdaad belangenverstrengelingen en hebben er 'problemen' mee gehad in de transitie-fase van meneer. Die zijn ook shit namelijk, maar wel shit met ervaring. Hoezo beoordelen op naam ? Trump heeft een baggerkabinet neergezet die op vele sociaal-economische en internationale vlakken niet stroken met zijn beloftes. Beticht een zittende president van een valse geboortecertificaat...maar speelt zelf het slachtoffertje als het aankomt op fake-news. De man wordt toch echt vooral beoordeelt op daden en wat ie zelf heeft geroepen.
 

de waan

Well-known member
C2v6PzCUUAAVk7J.jpg


:duim:
 

JMD

Well-known member
De Clintons hadden inderdaad belangenverstrengelingen en hebben er 'problemen' mee gehad in de transitie-fase van meneer. Die zijn ook shit namelijk, maar wel shit met ervaring. Hoezo beoordelen op naam ? Trump heeft een baggerkabinet neergezet die op vele sociaal-economische en internationale vlakken niet stroken met zijn beloftes. Beticht een zittende president van een valse geboortecertificaat...maar speelt zelf het slachtoffertje als het aankomt op fake-news. De man wordt toch echt vooral beoordeelt op daden en wat ie zelf heeft geroepen.
Jij geeft aan dat Mnuchin een vreemde naam is. Dat zal best zo zijn, maar die man/vrouw kan natuurlijk best nog capabel zijn. Beoordeel iemand op zijn daden, niet op zijn naam. Dat je het een vreemde keuze vindt en de mensen niet capabel, ok, maar niet op basis van de letters van zijn achternaam.
 

gevegt

Well-known member
Jij geeft aan dat Mnuchin een vreemde naam is. Dat zal best zo zijn, maar die man/vrouw kan natuurlijk best nog capabel zijn. Beoordeel iemand op zijn daden, niet op zijn naam. Dat je het een vreemde keuze vindt en de mensen niet capabel, ok, maar niet op basis van de letters van zijn achternaam.

@ UG, woordgrapjes worden door JMD normaal gesproken niet begrepen.

@De waan:duim:
 

U.G.

Well-known member
Jij geeft aan dat Mnuchin een vreemde naam is. Dat zal best zo zijn, maar die man/vrouw kan natuurlijk best nog capabel zijn. Beoordeel iemand op zijn daden, niet op zijn naam. Dat je het een vreemde keuze vindt en de mensen niet capabel, ok, maar niet op basis van de letters van zijn achternaam.

Volgens mij zeg ik dat hij zo'n beetje de enige in het nieuwe kabinet is die op basis van zijn staat van dienst een logische keus is. Verder heb ik nooit zo'n ombinatie van letters gezien, het lijkt alsof Munchen verkeerd wordt gespeld...dus vind ik het een vreemde naam ja, daarmee zeg ik niks over de persoon. Wel goed lezen.
 

zwammy

Well-known member
Trump heeft al aangegeven snel een handelsverdrag met Engeland te willen sluiten. Positief nieuws voor de brexit aanhangers.
 
Bovenaan