Amerikaanse verkiezingen 2016

Amerikaanse verkiezingen 2020

  • Joe Biden

    Stemmen: 8 44,4%
  • Donald John Trump

    Stemmen: 3 16,7%
  • iemand anders (om wat voor reden dan ook)

    Stemmen: 7 38,9%

  • Totaal aantal stemmers
    18
  • Opiniepeiling gesloten .

JFK

Well-known member
Als er schijnbaar onder zijn bewind een klimaat is ontstaan waarin een gek als Trump is gekozen en een verdeelde republikeinse partij overal de meerderheid heeft kunnen pakken. Dan heb je toch iets verkeerds gedaan. Leuk dat men in Europa hem goed vond, maar in eigen land was het toch minder.

Ach wat een kul.
 

Batigoal

Well-known member
"We'll bring bak urrrr jobzz!"

CQRW0kAWIAAvytA.jpg
 

zwammy

Well-known member
Niet met argumenten aankomen pascallovic, hier gebruiken we gewoon de boe als we het ergens niet mee eens zijn.
 

U.G.

Well-known member
Als er schijnbaar onder zijn bewind een klimaat is ontstaan waarin een gek als Trump is gekozen en een verdeelde republikeinse partij overal de meerderheid heeft kunnen pakken. Dan heb je toch iets verkeerds gedaan. Leuk dat men in Europa hem goed vond, maar in eigen land was het toch minder.

Obama was ondanks de groteske symboliek en het huis van afgevaardigden die zich constant tegen hem opwierp iemand die de zorg heeft omgegooid, miljoenen 'normale' Amerikanen...dus geen bigshot miljonairen... profiteren daar nu van ( vooralsnog ). Met Iran ver is gekomen en koest gehouden. Door economie-cycli weet ik niet of de eer hem toekomt maar de recessie is wel onder hem gestopt. Grote banken werden gereguleerd voor zover mogelijk. TTIP was groots en wilde hij er doorheen krijgen maar heeft daar de tijd niet voor gekregen. De meeste banen geschept na Clinton in de korte tijd na de recessie.

Belangrijker, geen miljardaire incompetente biggits in zijn kabinet, en ook iemand die gewoon naar zijn veldwerkers en adviseurs luisterde.

Amerika moet waken voor een Atlantic City fiasco in het groot. That?s all.
 
Laatst bewerkt:

gevegt

Well-known member
Ik hoor alle deskundigen moord en brand roepen vanwege de nieuwe president. Ze zijn allemaal bang voor een handelsoorlog.
Ik zeg: laat maar komen!
 

inhethoekje

Active member
Ik ben niet de grootste Trump aanhanger en vond Obama ook niet veel,behalve dat hij leuk lulde in het openbaar,maar dat kan Trump ook dus daar verandert er niet veel.

Maar ik heb me vanavond kostelijk vermaakt met de DWDD uitzending, nog nooit zoveel zure gezichten gezien aan 1 tafel.

Er zat een Marokkaanse dame en die vond het erg dat ze niet emotioneel werd zoals bij Obama.

Ach gossie meid.

Omdat er een zwarte President werd was iedereen blij,maar men is vergeten dat in de 8 jaar er verrekt weinig is verandert.
En dan zijn er serieus mensen die Michelle Obama als President willen zien,hou op!
Dat kind is in 8 jaar nooit verder gekomen als wat danspasjes bij talkshows en voorleesbeurten op Lagere Scholen.
 
Laatst bewerkt:

Ska P 187

Well-known member
Hij heeft het tij weten te keren, da's knap wanneer je beseft wat voor puinhoop hij aantrof. Verder was hij machteloos om meer te doen, dankzij een senaat die alles blokkeerde.
En een beetje kunnen speechen vind ik eigenlijk wel een must voor een politicus en dat kon hij.
Ik ben benieuwd wat Trump ervan terecht gaat brengen.
 

Batigoal

Well-known member
Het lijkt tegenwoordig heel erg in om te gillen dat Obama niets voor elkaar heeft gekregen tijdens zijn presidentschap, terwijl als je gewoon eens de feiten bekijkt er heel veel 'positieve' dingen (tussen aanhalingstekens, aangezien je aan alles negatieve kanten kunt belichten) zijn veranderd. En inderdaad ook negatieve punten, net zoals bij iedere andere president. Maar dat hij weinig heeft bereikt is gewoon niet waar. Zie ook het overzicht van U.G.

De collectieve zorgverzekering Obamacare is een wereldprestatie als je bedenkt dat hij werd tegengewerkt door het huis van afgevaardigden, en bedenk er dan even bij dat 5 presidenten voor hem dat systeem er niet door kregen ondanks dat het van hen allen speerpunten waren. Het is alleen dat het nieuwe systeem zo afwijkt van wat Amerikanen gewend zijn, namelijk niet alleen voor je eigen kosten opdraaien, dat het bij een deel van de bevolking weerstand op roept. Ga maar eens googlen en je leest (naas inhoudelijke) de meest afschuwelijk egocentrische en xenofobe redenen voor mensen om er tegen te zijn. Maakt het politieke besluit des te knapper vind ik.

Qua verkiezingsbeloften kun je inderdaad een hoop dingen aanmerken, maar tijdens de recente verkiezingsrace hebben we kunnen zien dat realistische verwachtingen uitspreken niet echt de trend is.
 

JMD

Well-known member
Hij heeft het tij weten te keren, da's knap wanneer je beseft wat voor puinhoop hij aantrof.
Dat is dan maar net welke cijfers je gelooft want van de week kwam ik cijfers tegen dat Amerika er nu slechter voorstaat dan toen Obama aantrad.

Maar welke kant ook waar is, de president is meer een ceremoni?le functie (zoals onze koning). Je bent zoals je zelf al zegt verschrikkelijk afhankelijk van de Senaat en het Huis van Afgevaardigden dat je tegenover je vindt. Je kan als president nog zoveel willen als de meerderheid van de Huizen van de andere partij is ben je al kansloos.
 

Mario

Well-known member
Voorlopig maakt Trump ruzie met de media hoeveel mensen er aanwezig waren bij de inauguratie ... hoezo narcistisch?
 

JMD

Well-known member
Voorlopig maakt Trump ruzie met de media hoeveel mensen er aanwezig waren bij de inauguratie ... hoezo narcistisch?

Zeker.
Maar dat ontstaat ook doordat de media de opkomst bij Obama's inauguratie ging vergelijken met die bij Trump. Dat deden ze d.m.v. foto's over elkaar leggen. Punt was alleen dat ze de foto's namen van een minuut of 20 voor het begin bij Obama's inauguratie maar die van een minuut of 50 voor die van Trump. Dat is natuurlijk ook niet echt eerlijk.
 

zwammy

Well-known member
Je kunt je maar ergens druk over maken. Dadelijk gaat hij nog denken dat de media objectief is.
 
Bovenaan