Amerikaanse verkiezingen 2016

Amerikaanse verkiezingen 2020

  • Joe Biden

    Stemmen: 8 44,4%
  • Donald John Trump

    Stemmen: 3 16,7%
  • iemand anders (om wat voor reden dan ook)

    Stemmen: 7 38,9%

  • Totaal aantal stemmers
    18
  • Opiniepeiling gesloten .

Ska P 187

Well-known member
ik zei toch dat Trump ging winnen. Jammer dat het Sanders niet is geworden, maar times are changing or have changed eigenlijk.
 

Ska P 187

Well-known member
Hoeveel onderzoeken heeft Trump eigenlijk tegen zich lopen? Die gaat de vier jaar ook niet volmaken lijkt me.
 

Mario

Well-known member
Wat ik opvallend vind aan de periode onder Obama, zijn de grote verdeeldheid onder blank en gekleurd Amerika. Deze lijkt alleen maar groter geworden onder de eerste gekleurde president. Onder Trump zal dat er niet veel beter op worden ben ik bang.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Hoeveel onderzoeken heeft Trump eigenlijk tegen zich lopen? Die gaat de vier jaar ook niet volmaken lijkt me.

Op 28 november dient er een zaak tegen hem voor fraude en op 16 december een voor verkrachting van een 13-jarige. Mocht hij veroordeeld worden kan het dus zomaar zo zijn dat de inauguratie niet eens doorgaat. Zijn verkiezing wordt pas officieel als de kiesmannen bij elkaar komen (als ik me niet vergis in januari), dus bij een veroordeling voor die tijd kan het nog wel eens interresant worden.

Overigens lopen er nog meer onderzoeken tegen hem, dus ik ben benieuwd wat daarmee gebeurt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dan kunnen de kiesmannen alsnog voor Hillary Clinton gaan?

Verder zullen de onderzoeken wel gewoon verder gaan lijkt mij. We hebben het niet over Suriname of Zuid-Afrika.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Dan kunnen de kiesmannen alsnog voor Hillary Clinton gaan?

In principe kunnen ze zelf beslissen wie ze steunen. Ze kunnen ook voor een andere republikein gaan.

Verder zullen de onderzoeken wel gewoon verder gaan lijkt mij. We hebben het niet over Suriname of Zuid-Afrika.

Oh, daar twijfel ik niet aan, ik bedoel meer dat ik benieuwd ben wat de uitkomst wordt. Rechtzaken tegen een zittende president kunnen nogal grote gevolgen hebben.
 

Mario

Well-known member
Over 4 jaar hopelijk wat meer normale kandidaten. Het zal dan wel flink puin ruimen zijn.
 

U.G.

Well-known member
Wat ik opvallend vind aan de periode onder Obama, zijn de grote verdeeldheid onder blank en gekleurd Amerika. Deze lijkt alleen maar groter geworden onder de eerste gekleurde president. Onder Trump zal dat er niet veel beter op worden ben ik bang.

Obama was wel nogal hyperig maar de beste man kon ?n federaal uiteraard niks betekenen ?n had de wetgevende macht tegen zich. Daar komt ook bij dat een zwarte president de rode staten simpelweg niet ligt.

Wat raciaal betreft zal met Trump de openstaande vacature in de supreme court ingenomen worden door waarschijnlijk iemand van de klan ofzo, en wordt de stop and frisk weer ingevoerd. Iets wat de politie overigens zelf haat vanwege al het bureauwerk achteraf. The streets worden nog gezelliger denk ik.
 

inhethoekje

Active member
Heerlijk, Brexit, Oekraine Referendum en nu Trump, de wereld is wakker aan het worden, het is nu echt tijd voor A Change!
 
Bovenaan