American football

Satyr

Administrator
Forumleiding
Die laatste 5 minuten zijn voor mij de reden dat die sport kut is. 35-35 en dan van de 4,5 minuut (legaal) tijdrekken en zorgen dat je binnen de field goal range komt.
 

Pascallovic

Well-known member
Het is gewoon het korfbal van Amerika. Geen ander land ter wereld dat de sport wil spelen. Of bestaat die Europese competitie nog waar de Amsterdam Admirals in speelden? Nou ja Europees, was op een gegeven moment de Admirals en voor de rest alleen Duitse clubs.
 

Joost

Well-known member
Het is gewoon het korfbal van Amerika. Geen ander land ter wereld dat de sport wil spelen. Of bestaat die Europese competitie nog waar de Amsterdam Admirals in speelden? Nou ja Europees, was op een gegeven moment de Admirals en voor de rest alleen Duitse clubs.

Ik heb vannacht nog tien minuutjes gezien, het was wel direct spektakel. Op zich is het wel in interessante sport.

Die Europese competitie bestaat al sinds 2007 niet meer, maar er is in 2021 een herstart geweest.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Die laatste 5 minuten zijn voor mij de reden dat die sport kut is. 35-35 en dan van de 4,5 minuut (legaal) tijdrekken en zorgen dat je binnen de field goal range komt.
Lullige was vooral dat de Chiefs die tijd konden rekken door een slechte call van de scheidsrechters. Erg jammer, want het was verder een geweldige Super Bowl.
 

Mommiej

Well-known member
Lullige was vooral dat de Chiefs die tijd konden rekken door een slechte call van de scheidsrechters. Erg jammer, want het was verder een geweldige Super Bowl.
Jij doelt op de holding call bij 3e down in laatste 2 minuten?

Deze was namelijk heel licht, maar wel terecht (na wedstrijd ook toegegeven door speler van de eagles).
 

erka

Well-known member
En scheidsrechters die beslissingen duidelijk uitleggen.

In veel sporten waar een VAR is, is de communicatie tussen de scheidsrechter en de VAR gewoon voor het publiek te horen.
Zo niet in het middeleeuwse spel genaamd voetbal, waar het feodale systeem volop in stand wordt gehouden.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jij doelt op de holding call bij 3e down in laatste 2 minuten?

Deze was namelijk heel licht, maar wel terecht (na wedstrijd ook toegegeven door speler van de eagles).
Ik doel inderdaad op die call. Da's lief van die speler van de Eagles, maar na 20 herhalingen zie ik nog steeds niet hoe je in die situatie kunt spreken van holding. Maar goed, da's ook de NFL. Veel calls van de officials zijn op basis van interpretatie.

Deslaniettemin met afstand de mooiste sport ter wereld. Wordt echt weer afkicken tot september...
 
Bovenaan