Amateurvoetbal algemeen

Baggio

Active member
Waar gebeurd: een scheidsrechter die weigert de wedstrijd te fluiten omdat hij geen eigen kleedkamer tot zijn beschikking had. Wilde niet in de scheidsrechterskleedkamer met 1 andere scheids.
 

JMD

Well-known member
Waar gebeurd: een scheidsrechter die weigert de wedstrijd te fluiten omdat hij geen eigen kleedkamer tot zijn beschikking had. Wilde niet in de scheidsrechterskleedkamer met 1 andere scheids.
Die scheids maar schorsen dan...
 

noordooster

Well-known member

erka

Well-known member
Volledig mee eens. De Nederlandse competitiestructuur is een debiel middeleeuws gedrocht met dito middeleeuwse bestuurders en schijterige clubs. Alles opengooien graag, en wie niet mee wil doen begint maar een eigen competitie voor de lol. Doei!
 

bqandy

Well-known member
Oké, maar wat zegt hij precies dat niet al tientallen keren is gezegd?
Ja. En misschien dat ik het heb gemist, maar ik hoor nou ook niet echt een roep vanuit de 2e divisie om te kunnen promoveren. Ook niet van zondagclubs als De Treffers of AFC.
 

erka

Well-known member
Ja. En misschien dat ik het heb gemist, maar ik hoor nou ook niet echt een roep vanuit de 2e divisie om te kunnen promoveren. Ook niet van zondagclubs als De Treffers of AFC.

Dat bedoel ik dus met clubs die ergens zijn blijven hangen. Het hele Nederlandse voetbal is er vergeven van. Ooit gehoord van een Engelse of Duitse club die geen zin heeft om te promoveren?
 

JMD

Well-known member
Ja. En misschien dat ik het heb gemist, maar ik hoor nou ook niet echt een roep vanuit de 2e divisie om te kunnen promoveren. Ook niet van zondagclubs als De Treffers of AFC.
Klopt. Maar de grootste weerstand zit hem ook in de licentie-eisen, en daar hebben die clubs natuurlijk gelijk in, Achilles'29 heeft het geprobeerd en die club is (oke, ook mede door die voorzitter en de familie) nu flink afgegleden. Dus (en dat wordt ook in het stuk gezegd) moet de KNVB ook kritisch naar zichzelf kijken vwb de licentie-eisen. Als een club met 3 semi-profs denkt in de KKD te kunnen spelen, laat ze, ze donderen vanzelf wel weer terug als dat niet blijkt te kunnen.
 

JMD

Well-known member
Dat bedoel ik dus met clubs die ergens zijn blijven hangen. Het hele Nederlandse voetbal is er vergeven van. Ooit gehoord van een Engelse of Duitse club die geen zin heeft om te promoveren?
Nope... Hier klagen de Tweede Divisieclubs vooral dat het bovenin niet spannend is 'omdat we nergens voor strijden', terwijl ze zelf ook weigeren mee te willen werken (even los van licentie-eisen zoals in vorige post) aan het opengooien van de piramide.
 
Bovenaan