Dat is wel heel gekunsteld allemaal. Logischer was dan geweest alvast vooruit te lopen op wat onvermijdelijk komen gaat en in West I een afdeling te maken in combinatie met (niet principiële) tweedeklassers die op zaterdag spelen.Uit het artikel van BN/DeStem:
1) Het toevoegen van een extra tweede klasse. Daardoor bestaan twee van de negen tweede klassen uit ‘slechts’ tien teams, in plaats van dertien maar zijn wedstrijden met uren reistijd passé.
2) Het splitsen van de huidige, ongewenste competitie in een Brabantse/Gelderse competitie en een competitie met clubs in het westen. Na de winterstop nemen de beste en slechtste ploegen het tegen elkaar op om promotie en degradatie.
En dan hoeven er dus ook alweer drie minder (extra) te degraderen.Als pleister op de 2e klasse wonden. Er zijn ook nog drie eerste klassen met 13 clubs. Dus wellicht ook een versterkte promotie.
In die klassen ligt er geen groot gat tussen de clubs en dat valt natuurlijk op. In 2E heeft Someren wellicht zelfs meer kilometers voor de boeg dan de clubs uit Brabant die zo klagen.Dat is wel heel gekunsteld allemaal. Logischer was dan geweest alvast vooruit te lopen op wat onvermijdelijk komen gaat en in West I een afdeling te maken in combinatie met (niet principiële) tweedeklassers die op zaterdag spelen.
Overigens zijn er in verschillende andere afdelingen net zulke grote afstanden (Zwolle-Winsum, Groesbeek-Alblasserdam, Didam-Emmen).
Ik dacht altijd dat dit per district anders was maar daar kunnen we dus ook niet meer van op aan.Er zijn nogal wat veelal kleine voetbalverenigingen die met hun beste en vaak ook enige seniorenteam uitkomen in een reserveklasse.
Soms noemen ze hun team "1", soms ook "2" .
Voorbeelden (in Groningen) zijn TEO 1, Onderdendam 1, Oldambster Boys 1, Nieuwolda 1, Froombosch 2, Godlinze 2 en Meedhuizen 2.
Uiteraard zijn er nog veel meer voorbeelden.
Het verschil zal 'm wel zitten in hoe verenigingen het team opgeven bij de KNVB, maar zou de KNVB hier niet eenheid in moeten aanbrengen?
Wat bedoel je? Dat elk district daarvoor zijn eigen regels zou hebben ? Zoals of alle betreffende verenigingen met een 1 erachter, of alle betreffende met een 2 erachter? Dat is dus inderdaad in Noord niet het geval.Ik dacht altijd dat dit per district anders was
Zou het helpen, denk je?Ik lees net dat ze misschien overwegen om buitenspel af te schaffen bij het lagere amateurvoetbal. Het levert teveel discussie en ruzies en escalaties op, wanneer er niet met KNVB-assistentscheidsrechters wordt gewerkt.
Balletje opwachten!Of het helpt weet ik niet, maar ik ben voor. Gaan we in ieder geval heel wat meer doelpunten zien.
Sorry, ik liet me even meeslepen naar mijn jeugd.Ik denk dat het spel nauwelijks anders wordt. Maar al die corrupte vlaggers die elke kansrijke aanval afvlaggen kan ik missen als kiespijn.
Al begreep ik inmiddels dat het zo'n vaart niet zal lopen met afschaffen van buitenspel.
Die kop en het artikel waren nogal uit z'n verband gerukt.Ik lees net dat ze misschien overwegen om buitenspel af te schaffen bij het lagere amateurvoetbal. Het levert teveel discussie en ruzies en escalaties op, wanneer er niet met KNVB-assistentscheidsrechters wordt gewerkt.
En voor de grotere groep daaronder heeft de KNVB zelfs gedacht aan het afschaffen van buitenspel, ergernis nummer één bij voetballers in de kelder van het amateurvoetbal. „Ik sluit het niet uit”, zei Van der Zee. „Maar niet in de nabije toekomst.”
Dat is bij veel van zulke mensen nou net het probleem.na gaan denken