De noordelijke tweede klasse I zaterdag gaat volgend seizoen meer kilometers afleggen dan 1H noord.2e en 3e klasse volgend seizoen gemixt, kan niet anders.
Vond ik ook vreemd. Omdat RKHVV ook de veertiende club in die afdeling kan zijn.De Bataven en RKHVV in twee aparte klassen. Is ook een dingetje.......
Als daarmee het aantal verenigingen met 2 standaardteams in competitie flink afneemt, zou dat dan in ieder geval nog 1 voordeel opleveren.2e en 3e klasse volgend seizoen gemixt, kan niet anders.
De indeling nog tweede klasse zondag zorgde vooraf al voor hoofdbrekens, maar wat er nu uit de koker rolde slaat echt alles;
Abcoude, Rotterdam, Beuningen, Amsterdam, Beneden-Leeuwen, Amsterdam, Nieuwkuijk (Waalwijk), Amstelveen, Bussum, Oss, Amsterdam, Wychen, Vught.
Komt deels ook doordat de 6 teams uit district Noord t.o.v. vorig seizoen nieuw zijn op dit niveau.Drie Gelderse ploegen pasten er niet bij, en dat waren vorig jaar niet de minsten (VVOG, Scherpenzeel en SDVB)
Wel een hele vlotte conclusie.Weekendvoetbal alweer op zijn retour? - VoetbalGelderland
Vorig seizoen begon de KNVB met weekendvoetbal in de Vierde divisie en in de eerste klasse: zaterdag en zondagclubs werden in dezelfde competitie geplaatstwww.voetbalgelderland.nl
Zou het zijn, omdat zaterdagverenigingen bij de KNVB hebben aangegeven liever wat extra kilometers te maken dan uitwedstrijden op zaterdagavond ( of op zondag) te moeten spelen? En dat zondagclubs bij de KNVB aangaven liever wat verder te reizen dan te moeten spelen op zaterdagmiddag ( of avond)?Weekendvoetbal alweer op zijn retour? - VoetbalGelderland
Vorig seizoen begon de KNVB met weekendvoetbal in de Vierde divisie en in de eerste klasse: zaterdag en zondagclubs werden in dezelfde competitie geplaatstwww.voetbalgelderland.nl
Als ik het nu op kaart zie dan zou ik zelf gedacht hebben dat MASV in A zou gaan, Kampong in B en Halsteren in C. Maar Halsteren in B is ook niet heel onlogisch met de directe verbinding naar Rotterdam via de A4/A29. Iets dat RBC weer minder heeft.Vooral in de vierde divisie had ik dat gevoel wel. En ik kan me herinneren dat Halsteren vorig seizoen mekkerde dat ze toch maar weinig op zaterdag konden spelen. Zou verklaren waarom ze als enige West-Brabantse club in B zijn ingedeeld.
Voor het grootste deel is het toeval denk ik. Het kwam nu zo uit dat DUNO en Bennekom beter pasten in die hoek en daar voetbalt nou eenmaal vrijwel geen enkele club meer op zondag.