Amateurvoetbal algemeen

Joost

Well-known member
OSS 1920 houdt er na dit seizoen mee op met het eerste team. Momenteel staan ze nog op een veilige plaats in de 3e divisie.

Maar in de P/D regeling is daar geen rekening mee gehouden.
Niet in de regeling tussen 3e en 4e divisie, maar ook niet tussen 4e divisie en 1e klasse.
Bij de tweede regeling gaan degraderen er 8 ploegen rechtstreeks en 8 gaan de nacompetitie in.
Die worden vervangen door 10 kampioenen en 6 winnaars van de nacompetitie.
 

de waan

Well-known member
Toen werden die potjes ook op het allerlaatst nog toegevoegd toch? Ik herinner me nog Nemelaer-NEO bijvoorbeeld.
 

Fregge

Well-known member
Ja, maar dat kwam voornamelijk doordat OFC toen zo laat door gaf dat ze gingen stoppen. OSS is natuurlijk nu wel erg vroeg
 

de waan

Well-known member
Ja, maar je kunt dit niet al op voorhand helemaal regelen, omdat je niet precies weet waar die extra plekken vrijkomen. OSS'20 kan bijvoorbeeld ook nog op een nacompetitieplek terecht komen.
 

Joost

Well-known member
Ja, maar je kunt dit niet al op voorhand helemaal regelen, omdat je niet precies weet waar die extra plekken vrijkomen. OSS'20 kan bijvoorbeeld ook nog op een nacompetitieplek terecht komen.
Ik weet niet precies hoe het zit met het inschrijven van teams en welke datum dat moet gebeuren maar daar kun je al iets mee doen. Als clubs voor 1 maart weten dat ze zich niet gaan inschrijven voor komend jaar zou je kunnen zeggen dat deze automatisch op de laatste plaats eindigen in de competitie.
 

Fregge

Well-known member
Ja, maar je kunt dit niet al op voorhand helemaal regelen, omdat je niet precies weet waar die extra plekken vrijkomen. OSS'20 kan bijvoorbeeld ook nog op een nacompetitieplek terecht komen.
Zelfs dan nog kun je al al die scenario's uitleggen. Als OSS'20 15e wordt, ga ik er van uit dat de nummer 14 de nacompetitie in gaat.
 

Forza AZ

Well-known member
Zelfs dan nog kun je al al die scenario's uitleggen. Als OSS'20 15e wordt, ga ik er van uit dat de nummer 14 de nacompetitie in gaat.
Het lijkt me logischer dat OSS'20 gewoon moet uitkomen in de nacompetitie omdat ze dit seizoen nog afmaken. Ze kunnen zich natuurlijk zelf wel terugtrekken waardoor hun tegenstander dan direct geplaatst is voor de volgende ronde.
 

Fregge

Well-known member
Dan moet je dus al een alternatief hebben voor de promotie/degradatieregeling van Eerste Klasse naar Vierde Divisie.
 
Bovenaan