Almere City FC

Unregistere

Well-known member
Haha, opmerkelijk verhaal. In december waren ze nog heel gezellig samen met elkaar bezig voor Jong Almere City. Kennelijk is het in de maanden die volgden helemaal uit de hand gelopen!
 

almere036

Member
Sven Braken gelukkig verlengd met een jaar, optioneel nog een jaar erbij. Indien fit gewoon ??n van de beste spitsen in de JL.

Faris Hammouti wordt ook langer gehuurd van Feyenoord. Maakte pas eind van het seizoen zijn debuut, maar dat deed zeer verdienstelijk. Prima speler om erbij te hebben.
 

almere036

Member
Yener Arica vertrekt naar Adanaspor(Turkije). Had nog een doorlopend contract, maar wilde graag terug naar Turkije. Adanaspor was ook bereid om de vraagprijs te betalen, schat iets van ?75.000 - ?100.000.-

Prima, was een leuke speler tegen zwakkere tegenstanders, maar tegen de wat betere clubs zag je hem vaak niet. Nu opzoek naar een nieuwe nummer 10.

Daarnaast is Leeroy Owusu gehuurd van Ajax. Schijnt wel talent te hebben, maar ook een jongen die wel kan zeuren als hij geen speelminuten krijgt. Was afgelopen seizoen gehuurd aan Excelsior, maar in februari teruggegaan(/gestuurd?) naar Ajax, omdat hij zich niet kon vinden in zijn reserverol. Bij Almere zal hij de concurrentiestrijd moeten winnen van Delvechio Blackson(Cambuur).
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Heeft met name in het begin van vorig seizoen wel een paar aardige wedstrijden gespeeld voor Excelsior. Maar op de lange termijn bleek Karami beter en is Owusu inderdaad ontevreden teruggekeerd bij Ajax. Voor Almere City lijkt het me wel een prima speler.
 

Unregistere

Well-known member
Schuift er behalve Silvester van der Water, die al regelmatig meedeed, nog spelers vanuit de beloften door naar de hoofdmacht, Almere036?

Salarispost van Waalkens zijn ze kwijt, dat scheelt wel.
 

almere036

Member
Heeft met name in het begin van vorig seizoen wel een paar aardige wedstrijden gespeeld voor Excelsior. Maar op de lange termijn bleek Karami beter en is Owusu inderdaad ontevreden teruggekeerd bij Ajax. Voor Almere City lijkt het me wel een prima speler.

Laten we hopen dat hij hier wel kan overtuigen.

Schuift er behalve Silvester van der Water, die al regelmatig meedeed, nog spelers vanuit de beloften door naar de hoofdmacht, Almere036?

Salarispost van Waalkens zijn ze kwijt, dat scheelt wel.

Silvester was idd meer een speler van het eerste. Ik verwacht dat hij komend seizoen echter nog steeds zijn wedstrijden in Jong gaat spelen. Leuk talent, maar komt nog te kort om hele wedstrijden te spelen. Leuk voor de laatste 15 minuten als je voorstaat.

Hammouti was vorig seizoen gehuurd van Feyenoord, maar deed vooral mee bij Jong. Komend seizoen opnieuw gehuurd en dit keer zal hij aansluiten bij het eerste. Speelde eind van het seizoen heel sterk.
Voor de rest zal er niet veel veranderen schat ik. Vaarnold heeft een profcontract getekend en krijgt in de voorbereiding zijn kans bij het eerste. Maarja, op Vaarnold, Hammouti en Silvester na niemand die echt aan kan haken bij het eerste. Waalkens gelukkig weg, hoort zeker bij ??n van de slechtste 'aanwinsten' van Almere.
 

Unregistere

Well-known member
Toch vond ik Waalkens bij de beloften wel echt goed, veruit de beste bij Jong Almere. In de wedstrijden tegen ons vond ik op hem en Van der Water na er ook niet echt iemand bovenuit steken. Ook Vaarnold niet, maar goed, dat was ??n potje. Hammouti niet gezien, deed niet mee.

Wel een paar jongens gezien die ik voor de derde divisie prima vond, maar dat is niet genoeg voor Almere 1 uiteraard.
 

almere036

Member
Toch vond ik Waalkens bij de beloften wel echt goed, veruit de beste bij Jong Almere. In de wedstrijden tegen ons vond ik op hem en Van der Water na er ook niet echt iemand bovenuit steken. Ook Vaarnold niet, maar goed, dat was ??n potje. Hammouti niet gezien, deed niet mee.

Wel een paar jongens gezien die ik voor de derde divisie prima vond, maar dat is niet genoeg voor Almere 1 uiteraard.

Voor de 3e divisie is ie leuk, 2e misschien nog net, maar hoger gaat hem niet worden voor Waalkens. Komt gewoon veel te kort.

Vaarnold eerlijk gezegd weinig van meekregen. Kwam in januari van AZ, waar hij oa in de EL en tegen Ajax minuten heeft gemaakt, maar nog geen kans in het eerste gekregen hier.
Hammouti kan je vergelijken met Rosario, als je die een beetje gevolgd hebt.
 

almere036

Member
Interessante oefenprogramma voor Almere. Helaas bijna alle wedstrijden buiten Almere, op de open dag na.

1zqa9hi.jpg


Nieuw aan bovenstaand lijstje is de open dag op 20 juli, tegenstander is Granada CF, afgelopen seizoen gedegradeerd uit de Primera Division. 2 supporters mogen tijdens dit duel op de bank zitten naast Jack de Gier en de opstelling bepalen. Daarnaast speelt jong Almere een 'oefenwedstrijd' tegen de Almeerse hockeyclub, uitkomend op het hoogste niveau van Nederland. Vele supporters van Almere City gaan naar hockey en vice versa. Er wordt 1 helft gevoetbald en 1 helft gehockeyd haha.

sl3by0.png
 

Unregistere

Well-known member
In elk geval is de optie in het contract van trainer Jack de Gier gelicht. Slim, want NEC ondernam voorzichtige pogingen hem uit Almere weg te roven.
 

almere036

Member
NEC is dus definitief afgehaakt na contractverlenging van De Gier. Positief nieuws.

Eerste 2 oefenpotjes zijn ook al gespeeld.
Tegen vierdeklasser Zeewolde werd het 0-12, bij rust stond het al 0-10.
Tegen Derde Divisie club OFC Oostzaan werd het 1-4, prima testcase aangezien OFC er vol op klapte. Heerlijke goal van Hammouti als hoogtepunt; http://www.omroepflevoland.nl/sport/149226/almere-city-fc-wint-oefenduel-bij-ofc

Er is interesse voor Ahannach, maar nog niks concreets. Aan de ene kant is dit de laatste mogelijkheid om geld te vangen voor hem, aan de andere kant kunnen we hele hoge ogen gooien als hij blijft.
Salasiwa is vergeten zijn contract op te zeggen, waardoor het automatisch met een jaar is verlengd. Almere zal echter niet moeilijk doen bij een transfer. Schijnt met meerdere clubs in gesprek te zijn. Verwacht dat we ook zeker een betere speler kunnen vinden op zijn plek.

Charlie Telfer is momenteel op proef. Werd vroeger gezien als groot talent bij Glasgow Rangers en werd voor ruim €200.000.- verkocht aan Dundee. Volgend week zal daar een beslissing over worden genomen.
 
Laatst bewerkt:

almere036

Member
3e oefenwedstrijd ook gewonnen, dit keer met 2-3 van SC Cambuur. Wedstrijd ging gelijk op, Almere combineerde wat gemakkelijker. In ieder geval goed voor het vertrouwen. Erik Quekel is op proef, zou 2e spits achter Braken kunnen worden. Scoorde gelijk de 0-1 uit een voorzet van Telfer, een andere proefspeler die tot nu toe z??r overtuigd.

Braken was gister ziek.
Salasiwa en Ahannach afwezig voor onbekende redenen, ik ga zelf uit van transfers.
 
Bovenaan