Algemene prestaties in Tokyo

JMD

Well-known member
Die Chinezen staan nu zover voor bij het schoonspringen dat ze bij de laatste sprong achterstevoren en ondersteboven kunnen springen bij wijze van.
Jep.
Maar sinds ik in Athene ooit een Chinees synchroonduo in dezelfde positie hun laatste sprong totaal verklootten en daardoor zelfs buiten de medailles vielen blijf ik toch maar even kijken... ;)

Even nagezocht, ze werden toen zelfs laatste, terwijl ze eerste stonden na de eennalaatste sprong.

JMD

Well-known member
Waar komen die voorspellingen vandaan
Mountainbike kans op medailles net als judo vandaag
Volgens mij werd er bij mountainbike niet op medailles gerekend, en judo was een klein kansje begreep ik.

Bij het boogschieten heren is de nummer 1 geplaatst (Koreaan) uitgeschakeld.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zo, toch nog even geslapen. Die paar uurtjes voor de Triatlon waren toch niet genoeg. Heb ik nog iets gemist?

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zal ik een geheimpje verklappen; het overgrote deel van de individuele sporters zal geen medaille halen.
Soms lastig te begrijpen dat bijvoorbeeld een vierde plaats tussen de absolute wereldtop ook een fantastische prestatie is. Ook al levert het geen medaille op.

• Leuk
Waarderingen: JMD

Jamel

Administrator
Forumleiding
Waar komen die voorspellingen vandaan
Mountainbike kans op medailles net als judo vandaag

45 zouden we halen toch ?
Nu.nl heeft een overzichtje gemaakt met 33 mogelijke medailles. Van die 33 heeft alleen Van der Poel geen medaille gehaald, maar daar kennen we de verklaring voor. Daar tegenover staat de onverwachte boogschuttersmedaille. Dus zo dramatisch is het allemaal niet.

• Leuk
Waarderingen: JMD

Jamel

Administrator
Forumleiding
Is toch wel een drama dat je met vrouwen wielrennen geen goud pakt
Zilver is verliezen in die sport
Als het allemaal zo makkelijk te voorspellen is waar het wel lukt en waar niet dan hoeven we ook geen wekker te zetten om in spanning naar al die wedstrijden te gaan kijken.

JMD

Well-known member
Nu.nl heeft een overzichtje gemaakt met 33 mogelijke medailles. Van die 33 heeft alleen Van der Poel geen medaille gehaald, maar daar kennen we de verklaring voor. Daar tegenover staat de onverwachte boogschuttersmedaille. Dus zo dramatisch is het allemaal niet.

Precies. Dit dus. Het loopt echt nog wel redelijk op schema.
Punt is alleen dat we vroeger veel medailles haalden met zwemmen en judo en dat ziet altijd in de 1e week. Dus 'vroeger' haalden we veel in de 1e week. Nu is atletiek, baanwielrennen plekken waar we medailles kunnen halen, dat zit pas in week 2, waarin we vroeger weinig haalden.

Reinoud

Well-known member
Aha, want dan is de inschatting dat hij als hij zijn armen niet had gebruikt, hij dan op zijn rug gekomen zou zijn.
Reactie: Ja precies. En nu was hij nog redelijk onschuldig, maar ze willen voorkomen dat je zo gaat landen na een harde worp en je armen breekt. Zelfde als je lichaam bruggen bij de landing om je rug de mat niet te laten raken, dat is direct ippon zelfs

Nu vrij lullig, maar wel duidelijk en terecht dus.

erka

Well-known member
Ik ben het qua medailles helemaal eens met wat VDH zojuist gezegd heeft. Er is geen schema. Soms krijg je teleurstellingen en soms verrassingen.
En dan mijn eigen toevoeging: aan het eind altijd rond de 20 medailles. Dat is gewoon ons niveau als Nederland.

erka

Well-known member
Reactie: Ja precies. En nu was hij nog redelijk onschuldig, maar ze willen voorkomen dat je zo gaat landen na een harde worp en je armen breekt. Zelfde als je lichaam bruggen bij de landing om je rug de mat niet te laten raken, dat is direct ippon zelfs

Nu vrij lullig, maar wel duidelijk en terecht dus.

Ik kan deze uitleg heel goed volgen. Dus gewoon terecht.

Bovenaan