Algemene prestaties in Tokyo

JMD

Well-known member
3 seconde langzamer dus, maar in de 1/2 finale wel 2 sec tijdstraf, dus 1 sec langzamer in totaal.

D

Deleted member 2709

Guest
Bij judo waren medailles tot nu toe verrassingen geweest, maar een verrassing kan altijd in judo. Vandaag waren de eerste echte serieuze kansen op een medaille maar ze waren geen favorieten, dan is het jammer dat ze die favorieten niet verrassen (heb de wedstrijden niet gezien, ben net wakker). Op dag 1 was er wel bijna een grote verrassing, hij klopte de als 1e geplaatste Rus, maar verloor daarna (mede door een dubieuze VAR) tegen judoka's die je ook hoger in mocht schatten dan hem (maar wel minder dan die Rus..).
Maar beiden kunnen vandaag nog brons pakken, zoals ze ook op het WK deden. Heb er nog niks van gezien trouwens, was net op tijd wakker op de mountainbikers te zien finishen. Ook daar heel logisch net geen podium, maar het is jammer dat de verrassingen dat iemand eens net wel podium pakt uitblijven.

De komende dagen hebben we wel echt favorieten, zeker morgen zijn misschien wel onze 2 beste kanshebbers op goud. Dan mag je wel van teleurstellingen spreken als ze geen medaille pakken. Van Grol verwacht ik dan weer geen medaille (ik had echt liever Meyer hier gezien, ondanks dat filmpje waar hij verliest ;-) )

erka

Well-known member
Zal geen medaille worden maar toch ook heel knap, gebeurt haast nooit een Nederlander in een kano in de finale.

JMD

Well-known member
Zal geen medaille worden maar toch ook heel knap, gebeurt haast nooit een Nederlander in een kano in de finale.
Athene 2004 een NL man in de finale kan ik me herinneren. Eindigde 2e in de 1/2 finale, maar ging in de finale mis.

Trouwens, Bertens verloor van Vondrousova, de Tsjechische schakelde vandaag Osaka uit en staat in de kwartfinale.

D

Deleted member 2709

Guest
Precies. Dit dus. Het loopt echt nog wel redelijk op schema.
Punt is alleen dat we vroeger veel medailles haalden met zwemmen en judo en dat ziet altijd in de 1e week. Dus 'vroeger' haalden we veel in de 1e week. Nu is atletiek, baanwielrennen plekken waar we medailles kunnen halen, dat zit pas in week 2, waarin we vroeger weinig haalden.
Bij judo zijn we ook gewoon beter in de zwaardere klasses en die komen als laatste. In die lichtere klasses hebben we vaak überhaupt niemand die mee doet (nu toevallig een Georgische vluchteling). We zijn een te groot volk.

D

Deleted member 2709

Guest
Morgen Noel van 't End, wereldkampioen 2019 en Sanne van Dijke, tweevoudig Europees kampioen en 3e op het WK.
Ze staan 2e en 3e op de wereldranglijst.

Dat zijn beiden wel echt heel goed, en overmorgen dan nog Korrel en Steenhuis die ook wel goed zijn, maar beetje zoals Frank de Wit vandaag, top 5 van de wereld, brons op papier hoogst haalbare tenzij ze een echte favoriet verrassen.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Morgen Noel van 't End, wereldkampioen 2019 en Sanne van Dijke, tweevoudig Europees kampioen en 3e op het WK.
Ze staan 2e en 3e op de wereldranglijst.

Dat zijn beiden wel echt heel goed, en overmorgen dan nog Korrel en Steenhuis die ook wel goed zijn, maar beetje zoals Frank de Wit vandaag, top 5 van de wereld, brons op papier hoogst haalbare tenzij ze een echte favoriet verrassen.
Ah ja, Van Dijke had ik gemist. Hele spannende dag dus morgen!

Bovenaan