Algemene prestaties in Tokyo

Jamel

Administrator
Forumleiding
Niek Kimmann, medaillekandidaat op de BMX, knalde vandaag tijdens een verkenning van het parcours op een officieel die niet uitkeek en de baan overstak. Hij heeft pijn in zijn knie en hoopt op tijd klaar te zijn voor donderdag.

Wat een dag is dit zeg.

erka

Well-known member
Die beachvolleybalsters dus verloren. Verdedigend waren ze wel goed maar aanvallend komen ze flink te kort. Weinig power en verkeerde keuzes.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij nog wel mee te vallen voor Kimmann, gelukkig. Denk dat BMX-ers wel zwaarder vallen soms. Maar wel weer über vervelend.
Ja als z'n knie verkeerd geschoten is, kan het alsnog lelijk uitpakken. Maar laten we inderdaad hopen dat er geen schade is.

JMD

Well-known member
Mmm, allemaal toch even overschakelen naar tafeltennis, want de Chinezen leken makkelijk te gaan winnen, stonden 2-0 voor in sets, is inmiddels 2-2...

erka

Well-known member
Als het Olympisch is kijk ik echt alles...

Ik kijk meestal 1) Nederlanders 2) finales van sporten (muv die ik echt niks aan vind) 3) andere sporten die ik juist heel leuk vind.
Voorbeeld van 2) is bijvoorbeeld taekwondo, dressuur, boksen en turnen en voorbeeld van 3) atletiek, zwemmen, basketbal en handbal

erka

Well-known member
Zo'n tafeltennisfinale gaat er wel in trouwens. Leuke sport is dat, met een paar fantastische spelers.

erka

Well-known member
Japan heeft trouwens nog nooit goud gewonnen in tafeltennis. Van de 32 titels op de OS zijn er 28 voor China geweest, 3 voor Zuid-Korea en 1 voor Zweden.

Dus hup Japan!

JMD

Well-known member
Japan heeft trouwens nog nooit goud gewonnen in tafeltennis. Van de 32 titels op de OS zijn er 28 voor China geweest, 3 voor Zuid-Korea en 1 voor Zweden.

Dus hup Japan!
En het zou nog mooier zijn als dat nu gebeurt, het gemengd dubbel staat voor het eerst op het programma.
Japan wint set 3. Mooi.

D

Deleted member 2709

Guest
Morgen moet de dag worden dat het eens mee zit met wat onverwachte medailles

23:30 Triatlon met Rachel Klamer en Maya Kingma. Kingma is een outsider voor de medailles, AP (Amerikaans persbureau) zet haar zelfs op goud

03:51 Zwemmen 100m rugslag, finale met Kira Toussaint, maar lijkt kansloos voor de medailles

04:00 Judo met Juul Franssen en Frank De Wit. Ze hebben kansen op een medaille en pakten beiden al eens brons op het WK, maar ongunstig geloot. Franssen (die hier staat ten koste van Sanne Vermeer die dit jaar brons op het WK pakte, Franssen in 2019) komt waarschijnlijk de torenhoge favoriete uit Frankrijk tegen in de kwartfinale en De Wit tegen de Europees kampioen uit Turkije of de oud-wereldkampioen uit Japan (niet geplaatst, wel goed..). De topfavoriet is overigens een Belg, hopen dat die niet eerder goud pakken dan wij.

08:00 Mountainbike Anne Tauber en Anne Terpstra. Terpstra -geen familie van Niki- is een outsider (4e WK 2019, 2e EK 2020)

10:00 Dressuur landenwedstrijd. Team NL is als 5e geplaatst, Duitsland steekt er ver bovenuit, Verenigd Koninkrijk, Denemarken, USA en Nederland lijken het uit te maken voor zilver en brons, de rest zit nog ver achter ons.

Bovenaan