Algemene prestaties in Tokyo

D

Deleted member 2709

Guest
Van Vleuten gaat dit gewoon nooit in haar eentje dicht rijden. Ik vind het een bizarre tactiek waarbij Nederland de overmacht totaal niet uitspeelt.

Ik weet zeker dat niemand had mee gekunnen als ze samen voluit waren gegaan op die klim en dan had je veel meer kans om die 5 minuten dicht te rijden. Met Vos en Vollering nog achter de hand als de rest nog terug was gekomen op het vlakke laatste stuk.

Geen medaille voor Nederland.
 
D

Deleted member 2709

Guest
Nou, de kopgroep valt uit elkaar. Dat is dan toch gunstig.
 
D

Deleted member 2709

Guest
Ik neem aan dat de andere Nederlandse dames op dat klimmetje waar die kopgroep uit elkaar viel het nog wel gaat proberen.
 
D

Deleted member 2709

Guest
Voorsprong van Vleuten op het peloton is ook alles behalve veilig. Denk dat de kans op goud voor iemand in het peloton toch nog altijd veel groter is dan de kans voor van Vleuten.
 

erka

Well-known member
Mee eens dat Nederland het in het peloton niet goed aangepakt heeft. Moet je dan maar blijven hangen? Waardoor je zeker weet dat die 3 sowieso vooruit blijven? Of toch maar proberen met misschien ook weinig kans maar zeker niet minder kans dan bij peloton blijven hangen?
 

JMD

Well-known member
Sanne Wevers dreigt de balkfinale niet te halen...

Het is voorlopig een mindere dag voor Nederland...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Volgens de tijdswaarneming loopt die Oostenrijkste uit op zowel Van Vleuten als het peloton. Dat lijkt me toch heel sterk. Al zou het wel straf zijn.
 
D

Deleted member 2709

Guest
Mee eens dat Nederland het in het peloton niet goed aangepakt heeft. Moet je dan maar blijven hangen? Waardoor je zeker weet dat die 3 sowieso vooruit blijven? Of toch maar proberen met misschien ook weinig kans maar zeker niet minder kans dan bij peloton blijven hangen?
Zoals ik zeg, je moet met MEERDERE vrouwen aanvallen. Vd Breggen en vVleuten hadden allebei bergop kunnen wegrijden.

OF je moet 1 of 2 renners opofferen en ze vol op kop laten rijden, beetje wat België ook deed, maar dat is ook riskant want dan kom je in de positie die van Aert gisteren had (maar nog altijd beter dan de huidige situatie).
 

Friesland

Well-known member
Volgens de tijdswaarneming loopt die Oostenrijkste uit op zowel Van Vleuten als het peloton. Dat lijkt me toch heel sterk. Al zou het wel straf zijn.
Officiële tijdwaarneming op ongeveer 40km van de finish
Oostenrijkse op kop, Israëlische op 21 seconden, Poolse op 41 seconden, v Vleuten op 4:59, peloton op 5:56.

GPS verschillen kloppen dus.
 

JMD

Well-known member
Sowieso natuurlijk al gek dat je een groep 10 minuten laat wegrijden. Bij de heren gebeurt dat standaard op een eendagskoers van boven de 200km, maar daar heb je 230 km ofzo om het goed te maken. Bij de dames met maar 120 km is dat toch wat anders...
 
D

Deleted member 2709

Guest
Hoe lullig het ook is voor van Vleuten, dit gaat natuurlijk nooit lukken. Zij kan zich beter in laten rekenen en zich even 10km helemaal leeg rijden op kop van het peloton en dan maar hopen dat de andere 3 in een betere positie komen.
 

Maasveld

Well-known member
Zoals ik zeg, je moet met MEERDERE vrouwen aanvallen. Vd Breggen en vVleuten hadden allebei bergop kunnen wegrijden.

OF je moet 1 of 2 renners opofferen en ze vol op kop laten rijden, beetje wat België ook deed, maar dat is ook riskant want dan kom je in de positie die van Aert gisteren had (maar nog altijd beter dan de huidige situatie).
Ik denk ook dat het verstandiger was geweest om 1 van die 4 thuis te laten en een knecht mee te nemen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja, kunnen toch wel stellen dat het een gevalletje zelfoverschatting van de Nederlandse dames is geweest. Leuk om met vier kopvrouwen aan de start te staan, maar als niemand van die vier de koplopers in schootafstand houdt dan wordt het lastig.
 
D

Deleted member 2709

Guest
Ook bizar dat er nu vier dames zonder Nederlandse weg rijden. Die gaat van Vleuten straks oprapen.
Dan maar hopen dat van Vleuten niet te leeg is om nog aan te haken.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik denk ook dat het verstandiger was geweest om 1 van die 4 thuis te laten en een knecht mee te nemen.
Inderdaad. Had Ellen van Dijk meegenomen en haar 80km op kop tempo laten rijden, zodat drie kopvrouwen in goede positie worden afgezet voor de finale. Je kan ook maar drie medailles pakken, geen vier.
 
Bovenaan