Algemene prestaties in Tokyo

Jamel

Administrator
Forumleiding
Lijkt inderdaad een mooie tijd! Even kijken waar die staat na de laatste heat en of hij op basis van die tijden kans maakt op een medaille.
 

erka

Well-known member
Lijkt inderdaad een mooie tijd! Even kijken waar die staat na de laatste heat en of hij op basis van die tijden kans maakt op een medaille.

Zeker maakt hij kans, is hele seizoen 2e alleen Peaty is sneller en die is nu. Edit: 57.56
 
D

Deleted member 2709

Guest
Toch mooi hoe er vaak naar Angelsaksische landen wordt gewezen dat ze zo mooi met sporters omgaan en wij hier op het forum toch alweer aardig wat sporters vanaf de bank met de grond hebben gelijk gemaakt.

Zo'n Bertens bijvoorbeeld. Mentaal natuurlijk niet het sterkst. Maar misschien wel extra knap om dan 10 WTA toernooien, 1/2 en 1/4 finale Grand Slam en nummer vier van de wereld te zijn.
Bedoel je die Angelsaksische landen waar ze donkere jongens racistisch bejegenen als ze een penalty missen?

Die sportbeleving in andere landen wordt vaak echt enorm overdreven, het gras is altijd groener aan de overkant syndroom. De gemiddelde Engelsman, Spanjaard of Italiaan weet net zo weinig of zelfs minder van de gemiddelde sporter uit die landen en kijken ook alleen als er iets te winnen valt hoor.
 

De Groene Scout

Well-known member
Zit een potje voetbal te kijken. Valt niet mee. Brazilië is iets handiger aan de bal.
Prima doelpunt van Miedema, verder is het niet veel.
Verdedigers hebben geen vertrouwen in de Sari (al het hele seizoen een ramp onder de lat) en schieten ballen zo uit, terwijl de keeper helemaal vrij staat.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Alleen Peaty is sneller. De rest volgt op bijna een seconde van Kamminga. Dat biedt wel perspectief!
 

erka

Well-known member
Ik lees hier alleen lichtelijke teleurstelling bij het verlies van Tsjakadoea omdat hij de betere was. En dat was alleen even dan, want voor de rest prima toernooi.
Voor de rest is er nog helemaal niemand afgefakkeld.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik lees hier alleen lichtelijke teleurstelling bij het verlies van Tsjakadoea omdat hij de betere was.
Voor de rest is er nog helemaal niemand afgefakkeld.
Zeker niet. Ook totaal geen onderscheid tussen vrouwelijke en mannelijke sporters, zoals je soms weleens ziet.

Sowieso ben ik met evenementen zoals dit echt heel blij dat we dit forum nog steeds levend houden. Kijkt zoveel leuker als je er (digitaal) met anderen over kunt lullen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
Haha, dit is grappig. Bij het schermen wint een Chinese en die coach gaat echt helemaal uit zijn dak, zoals je zelden ziet bij Chinezen.
 

JMD

Well-known member
Haha, dit is grappig. Bij het schermen wint een Chinese en die coach gaat echt helemaal uit zijn dak, zoals je zelden ziet bij Chinezen.
Ja, ik keek ook. Maar die coach lijkt me geen Chinees zo te zien. Mooie spannende wedstrijd, en al de 3e gouden medaille voor China na 8 evenementen.
 

erka

Well-known member
Ja, ik keek ook. Maar die coach lijkt me geen Chinees zo te zien. Mooie spannende wedstrijd, en al de 3e gouden medaille voor China na 8 evenementen.

Oh, ik zag alleen snel een man als een gek die hele zaal rondrennen.
 

JMD

Well-known member
Oh, ik zag alleen snel een man als een gek die hele zaal rondrennen.
Mooi ook bij schermen is dat elk onderdeel (degen, floret, sabel) totaal andere wedstrijden geeft omdat er steeds andere dingen wel/niet mogen.
 

Reinoud

Well-known member
Berichtgeving over bijvoorbeeld Bertens is ook niet heel leuk. Affakkelen was te overdreven.

Heel indrukwekkend van Kamminga zeg! Is echt al een komeet gekomen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Tweede tijd voor de Oranjedames. Ook dat biedt dus perspectief op een medaille!
 

erka

Well-known member
Mooi ook bij schermen is dat elk onderdeel (degen, floret, sabel) totaal andere wedstrijden geeft omdat er steeds andere dingen wel/niet mogen.

Ook wel geinig dat ze als opkomstmuziek voor de schermers Darth Vaders March gebruiken.
 

JMD

Well-known member
Tweede tijd voor de Oranjedames. Ook dat biedt dus perspectief op een medaille!
Kan, maar NL startte wel in de sterkste opstelling, dat hebben andere landen zeker niet gedaan. Denk dat AUS en USA sowieso te sterk zijn, dus dan hopen op brons. Zou mooi zijn.
 
Bovenaan