Algemene prestaties in Tokyo

Reinoud

Well-known member
Maar dan nog, Olympische Spelen zijn het belangrijkste toernooi en dat zullen ze nu op mindset en arrogantie hebben verkloot. Hou op hoor, zullen best dingen niet goed gaan maar dit is makkelijk roepen

D

Deleted member 2709

Guest
Nederlandse prestaties op OS/WK judo:
OS 2021 - 1x brons
WK 2021 - 5x brons
WK 2019 - 1x goud, 3x brons
WK 2018 - 1x zilver, 2x brons
WK 2017 - helemaal niets
OS 2016 - 1x brons
WK 2015 - 1x brons
WK 2014 - 1x brons
WK 2013 - 2x zilver, 3x brons
OS 2012 - 2x brons
WK 2011 - 2x zilver, 1x brons

erka

Well-known member
Maar dan nog, Olympische Spelen zijn het belangrijkste toernooi en dat zullen ze nu op mindset en arrogantie hebben verkloot. Hou op hoor, zullen best dingen niet goed gaan maar dit is makkelijk roepen

Ja, vind het ook makkelijk roepen. Vond die uitspraak ook erg opvallend.

Aan de andere kant, wat JMD zegt is ook waar. Verbijsterend eigenlijk dat sinds 1972 (dus al bijna 50 jaar) er maar 1x goud is gehaald door Nederland. Of Nederland is gewoon helemaal niet zo goed en lijdt aan chronische zelfoverschatting, dat kan ook.

edit: Dusilo, dank. Dus ook de laatste 10 jaar maar 1x goud op een WK.

D

Deleted member 2709

Guest
Ja, Nederland is helemaal niet zo goed en lijdt aan chronische zelfoverschatting (of in ieder geval, overschatting vanuit de media/het volk), dat heb ik al een paar keer gezegd dit toernooi. We zijn helemaal geen topnatie in het judo, ook al denken veel mensen van wel.

JMD

Well-known member
Maar wat dus wel opvalt is dat we het op de Spelen vaak minder doen dan de omliggende WK's.

Frankrijk op 2-0 tegen Japan bij judo.

D

Deleted member 2709

Guest
In 2012 had je nog de naweeën van de succesgeneratie, periode van Edith Bosch, Dennis vd Geest etc, toen werden er ook meer Olympische medailles gepakt en waren er wel een paar wereldkampioen.
Dat was een beetje het omslagpunt, 2016 het dieptepunt, nu weer wat de weg omhoog gevonden en dan was er meer gehoopt van deze Spelen, maar helaas.

BlauwVinger

Well-known member
Ik word een beetje zenuwachtig van dit rijkgereken.

Overigens waren er ook spelen (2012?) dat vrijwel alleen vrouwen medailles wonnen voor Nederland.
Wishful thinking en lineair redeneren. Zo won volgens ziggofanboys Ajax alsnog de CL 2019 en overleeft het elk jaar de groepsfase, ondanks de nederlagen.

Als-algoritme.

D

Deleted member 2709

Guest
Bullshit. Lees die post eens terug.

Als ik onszelf daar rijk rekende kwam ik niet op die 10 uit, dat is juist een pessimistische en barslechte prestatie als dat het wordt. Het enige punt dat ik daar maakte is dat iemand beweerde dat de vrouwen niet in konden lopen op de mannen, het tegenovergestelde is waar.
De mannen zijn wel zo'n beetje klaar nu, ik denk dat er buiten het baanwielrennen geen man meer een medaille pakt (en ook daar zijn het er waarschijnlijk maar 2 goud, met kans op een derde). Het moet juist van de vrouwen komen vanaf nu en het zou buitengewoon teleurstellend zijn als die er niet meer gaan halen.

erka

Well-known member
Dennis van der Geest, mooi voorbeeld. Wereldkampioen, Europees kampioen, En op de OS 1x brons en 2x niks.

BlauwVinger

Well-known member
Bullshit. Lees die post eens terug.

Als ik onszelf daar rijk rekende kwam ik niet op die 10 uit, dat is juist een pessimistische en barslechte prestatie als dat het wordt. Het enige punt dat ik daar maakte is dat iemand beweerde dat de vrouwen niet in konden lopen op de mannen, het tegenovergestelde is waar.
De mannen zijn wel zo'n beetje klaar nu, ik denk dat er buiten het baanwielrennen geen man meer een medaille pakt. Het moet juist van de vrouwen komen vanaf nu.

Als 'wij' niet hadden verloren van Tottenham Hotspur zouden 'wij' van Liverpool hebben gewonnen...Hilarisch.

Rijkrekenen stond tussen aanhalingstekens. Relax.

gevegt

Well-known member
Je wil kampioen op de 100 meter hardlopen worden. Jarenlang train je om 1/100 sneller te worden. Je past je hele outfit aan om het doel te bereiken.
Maar je bos haar laat je als een parachute achter je aan wapperen.

JMD

Well-known member
Je wil kampioen op de 100 meter hardlopen worden. Jarenlang train je om 1/100 sneller te worden. Je past je hele outfit aan om het doel te bereiken.
Maar je bos haar laat je als een parachute achter je aan wapperen.
Sterker nog, ik hoorde van de week dat dat bij sommige dames zelfs pruiken zijn...
Idioot idd gezien het feit dat het om honderdsten gaat.

Bovenaan