Algemene prestaties in Tokyo

erka

Well-known member
Annika van Embden over dit judo toernooi: Verkeerde mindset en arrogant, teveel bezig met Anton Geesink en te weinig in het nu.

D

Deleted member 2709

Guest
Ik vind deze innovaties met gemixte landenwedstrijden bij judo en eerder triatlon wel echt leuk.
Bij het wielrennen hebben ze dat ook geprobeerd, maar dat vond ik niks (al won Nederland goud bij het WK toen).

JMD

Well-known member
Annika van Embden over dit judo toernooi: Verkeerde mindset en arrogant, teveel bezig met Anton Geesink en te weinig in het nu.
Hoezo zouden ze teveel bezig zijn met Geesink?

De verkeerde mindset en arrogantie zou idd wel kunnen, anders haal je niet op WK's best wel wat medailles binnen en hier bijna niks.

JMD

Well-known member
Ik vind deze innovaties met gemixte landenwedstrijden bij judo en eerder triatlon wel echt leuk.
Bij het wielrennen hebben ze dat ook geprobeerd, maar dat vond ik niks (al won Nederland goud bij het WK toen).
Teamwedstrijd Judo bestaat al veel langer, is alleen nu voor het eerst Olympisch.
Triatlon estafette heb ik niet gezien, maar zag dat het korte dingen waren.

Bij wielrennen heb je al teamtijdritten, dus heb je al een ploegevenement, bij triatlon en judo (en bv ook schieten) is zo'n teamwedstrijd toegevoegd.

JMD

Well-known member
Noah van t End bijvoorbeeld was daar (volgens haar dan) te veel mee bezig. De opvolger willen zijn van...
Het is ergens ook wel schandalig dat sinds 1972 we maar 1 gouden medaille hebben gehaald in judo. En Seriese in Seoul, maar toen was dat demonstratie.

D

Deleted member 2709

Guest
Teamwedstrijd Judo bestaat al veel langer, is alleen nu voor het eerst Olympisch.
Triatlon estafette heb ik niet gezien, maar zag dat het korte dingen waren.

Bij wielrennen heb je al teamtijdritten, dus heb je al een ploegevenement, bij triatlon en judo (en bv ook schieten) is zo'n teamwedstrijd toegevoegd.
GEMENGDE events.
In judo is dat pas een paar jaar geleden ingevoerd, daarvoor had je gescheiden teamwedstrijden voor mannen en voor vrouwen.

In 2019 werd op het WK een gemengde ploegentijdrit gereden, dat was niet zo'n succes (als event dan, Nederland won wel).

JMD

Well-known member
GEMENGDE events.
In judo is dat pas een paar jaar geleden ingevoerd, daarvoor had je gescheiden teamwedstrijden voor mannen en voor vrouwen.
Mmmm, ik dacht dat ze dat al langer deden. Kende wel de teamwedstrijden mannen en vrouwen ja.

D

Deleted member 2709

Guest
Misschien bestaat het wel langer, maar op het WK voor het eerst in 2017 gemixt.

Het andere brons is voor Israël dat verrassend van Rusland won.

Reinoud

Well-known member
Hoezo zouden ze teveel bezig zijn met Geesink?

De verkeerde mindset en arrogantie zou idd wel kunnen, anders haal je niet op WK's best wel wat medailles binnen en hier bijna niks.
WK was voor heel veel landen niet belangrijk. Midden in trainingsperiode, Japan niet met sterkste judoka's. Sorry maar vind dit echt te makkelijk.

D

Deleted member 2709

Guest
Dat ging over het WK in Japan in 2019 waar van 't End won, daar kwamen over het algemeen wel de sterkste judoka's.

Denk dat de kritiek ook vooral specifiek over hem ging. Komt ook wel door de NOS die elke keer dat verhaal oprakelde en documentaires ging maken over de "geweldige" budokan en wat het betekent als Nederlander om daar te winnen.
Maar zal allemaal wel, in 2016 in Rio was het natuurlijk precies hetzelfde verhaal als nu.

JMD

Well-known member
WK was voor heel veel landen niet belangrijk. Midden in trainingsperiode, Japan niet met sterkste judoka's. Sorry maar vind dit echt te makkelijk.
Ik had het niet alleen over het WK van dit jaar, want daar waren idd veel landen niet met hun sterkste judoka's.

Bovenaan