Algemeen Wedstrijdtopic

erka

Well-known member
Lijken wel Hollanders

Sowieso, ik heb regelmatig de Belgische TV gekeken de laatste tijd, maar die presentatoren vooral (en sommige analytici, niet allemaal overigens) zijn me toch een potje arrogant. Daar kunnen wij echt niet tegenop. Ze dachten dat ze wel even gingen winnen en dat meenden ze ook echt.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Scheids was goed, tot hij die overtreding van Giroud miste. Maar dat was na 80 minuten ofzo
 

gevegt

Well-known member
De Belgies gingen aardig normaal om met de verloren partij. Daar kunnen wij nog wat van leren.

Hup Engeland!
 

Raul

Well-known member
Jammer hoor Belgi?, een prachtlichting echt. Hoewel ik de Bruyne toch een enorme hype blijf vinden.

Nu mogen les Blues 'm pakken ook van mij, toch m'n 3de vaderland ;)

Hazard is de man van Belgi?, ik heb genoten van deze kerel. De weg naar Real ligt open!

De Bruyne ben ik met je eens, volgens Guardiola, zo goed :eek:.

Die Mbapp?, die kan mij een potje voetballen zeg. Die pass op Giroud, mama mia... Jammer dat die Giroud daar stond, denk zelf dat hij al dacht, dat het Griezmann was maar nee die Giroud weer, met zijn lompe poten ;)
 

JMD

Well-known member
Heb zo te lezen weinig gemist qua attractiviteit aan dit duel. Was de hele avond weg...
Mooi dat de Fransen gewonnen hebben, en leuk ook dat de Belgen nu eens verliezen door antivoetbal, dat was zo rond de eeuwwisseling standaard hun tactiek tegen ons (openingsduel wk 1998 stonden ze volgens mij met 9 verdedigers voor het doel te wachten, en een lol dat ze hadden toen het 0-0 bleef...).

En nu maakt het me eigenlijk niet uit wie wint, gun het Engeland wel heel erg eigenlijk, maar de andere 2 mogen ook. Belgi? gun ik op zich best wat, alleen niet een eerste WK-finale direct winnen, en aangezien ik deze 1/2 finale sterker vind dan die van morgen schat ik de kansen van Frankrijk (of Belgi? als die gewonnen hadden) hoger in dan ENG of KRO.
 

Mario

Well-known member
Belgi? heeft een mooi toernooi gespeeld, ze kunnen nog derde worden en 1986 nog overtreffen. De horror van een WK titel blijft nog even achterwege :D

Frankrijk zal de titel denk ik wel pakken, alleen jammer dat ze niet meer doen met het materiaal dat ze hebben. Ik zal de finale in ieder geval gaan zien als ik zondag in Frankrijk zit :duim: Dat is wel weer bijzonder.
 

Maasveld

Well-known member
Heb zo te lezen weinig gemist qua attractiviteit aan dit duel. Was de hele avond weg...
Mooi dat de Fransen gewonnen hebben, en leuk ook dat de Belgen nu eens verliezen door antivoetbal, dat was zo rond de eeuwwisseling standaard hun tactiek tegen ons (openingsduel wk 1998 stonden ze volgens mij met 9 verdedigers voor het doel te wachten, en een lol dat ze hadden toen het 0-0 bleef...).
Mwaoh, was wel een leuke pot hoor. Frankrijk heeft met hun zogenaamde anti-voetbal 2,5 keer zoveel kansen/mogelijkheden gecre?erd. Het is dus vooral gejank van de Belgen dat ze niet bij machte waren om er fatsoenlijk doorheen te komen.
 

RickPSV

Active member
Wel jammer dat die overtredingen op Hazard niet gezien werden, en dat de kleinste overtredingen van de Belgen wel gezien werden.
 

Eef de Kip

Well-known member
Die overtreding op Hazard was imo de enige waarbij die scheids heel fout zat maar verder kan ik me nou niet herinneren dat een specifiek team nou echt voordeel had.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik vind het ook heel raar dat zo'n Courtois niet begrijpt dat Frankrijk zo speelt om te winnen. Je bent toch gek als je te aanvallend gaat spelen tegen dit Belgi??
 

Batigoal

Well-known member
Belgi? gooide zelf de boel op slot tegen Brazili?, dus beetje hypocriet van de beste keeper van het toernooi.

Natuurlijk was het een overtreding op Hazard en had dat een grote scoringskans opgeleverd. Het zegt echter genoeg dat je je qua kansen hier op had moeten richten. Voor de rest cre?erden ze bijna niks.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik vind het ook heel raar dat zo'n Courtois niet begrijpt dat Frankrijk zo speelt om te winnen. Je bent toch gek als je te aanvallend gaat spelen tegen dit Belgi??

Van een Chelsea speler zou je inderdaad meer begrip voor die speelstijl van Frankrijk verwachten. Die spelen namelijk doorgaans hetzelfde type spel.
 

Makanaky

Well-known member
Belgi? gooide zelf de boel op slot tegen Brazili?, dus beetje hypocriet van de beste keeper van het toernooi.

Teleurstelling direct na de wedstrijd mag toch?

Van een Chelsea speler zou je inderdaad meer begrip voor die speelstijl van Frankrijk verwachten. Die spelen namelijk doorgaans hetzelfde type spel.

In datzelfde interview zei Courtois dit n.b. z?lfs bij Chelsea niet meegemaakt te hebben.

Slechte verliezers, ik hou er wel van.
 

Mario

Well-known member
Frankrijk speelt al een tijdje op deze manier, ook op het EK 2 jaar geleden was het niet veel anders.
 

Atreides

Well-known member
Het is toch een beetje moeilijk voor te stellen dat Frankrijk zo laf speelt met zulke goede spelers. Maarja, wel effectief.

Verder vraag ik me af of de scheidsrechter wel helemaal lekker is qua gele kaarten. Onder aan de streep werd er betrekkelijk weinig gedaan door de Belgen.
 

Batigoal

Well-known member
Teleurstelling direct na de wedstrijd mag toch?

Dat is ook weer waar.

Frankrijk speelt al een tijdje op deze manier, ook op het EK 2 jaar geleden was het niet veel anders.

Zo zonde inderdaad. En onbegrijpelijk dat Deschamps met die beide niet zo bijzondere backs start, Lucas en Pavard. Sidib? en Mendy zijn betere opties, hoewel die laatste misschien niet zo fit is na zijn lange blessure.
 

Kielse Rat

Well-known member
Teleurstelling direct na de wedstrijd mag toch?



In datzelfde interview zei Courtois dit n.b. z?lfs bij Chelsea niet meegemaakt te hebben.

Slechte verliezers, ik hou er wel van.

Ik ben het met je eens, ik heb die arbiter ook regelmatig een debiel genoemd. ;) Het is wel sneu natuurlijk, zo dicht er bij met een haalbare kaart in de finale. Het is zeker niet dat Frankrijk beter was, maar misschien net iets slimmer. Op het eerste half uur na hebben we er te weinig tegen kunnen overzetten. So be it, maar ik had er wel flink de pest in gisterenavond. :eek:mg:

Wel leuk om te lezen dat we het er allemaal over eens dat de Fransen klotevoetbal spelen, moet ik hier niet de zure verliezer komen uithangen door het als eerste te roepen. ;) Ze gaan hem wel winnen denk ik, het is gewoon aartsmoeilijk om er tegen te spelen.
 
Bovenaan