Alcides

Mug

Member
Hoe was Geldrop?

Het zal mij niet in dank afgenomen worden door de Alcideanen maar vond Geldrop toch de betere ploeg. Maar Geldrop kwam amper in de zestien van Alcides
Zoals ze het zo mooi kunnen zeggen, Alcides stond goed, werkten hard en maakten als eerste een mooi doelpunt.Na het doelpunt, 10 minuten voor tijd, werd het leuk om naar te kijken. Geldrop nam risico en Alcides bleef overeind. In die periode hadden beide ploegen nog kunnen scoren. Blijdschap bij Alcides en een teleurstelling bij Geldrop. In noord zijn we zo'n ploeg nog niet tegen gekomen.
 

Mug

Member
Voor de Alcideanen onder ons , lees het verslag over Alcides tegen Geldrop in het Eindhovens dagblad. Altijd leuk om het verslag uit verschillende kranten te lezen . De waarheid zal ook hier wel in het midden liggen
 

Mug

Member
Het gaat best lekker bij Alcides. Het eerste elftal heeft inmiddels de finale bereikt. Tegenstander is Rkhvv Bem Beverwijk. Wie promoveert er naar de hoofdklasse. Ook het tweede heeft dit seizoen goed gepresteerd en zelfs de bekerfinale voor tweede elftallen behaald. Het A1 elftal, wat een combinatie elftal is samen met FC Meppel staat op de drempel van de derde divisie . Ook B1 is gepromoveerd naar de divisie. De C1 is al divisie. Als je dit allemaal zo leest gaat het best goed bij Alcides. Bij de beste amateurclubs van Nederland zal Alcides wel een paar plaatsen stijgen. Trotse supporter.
 

Mug

Member
Bij zo'n combinatie team. Hoe word dat berekend ?

Volgens mij wordt dat team niet meegerekend. Helaas , wel een mooie ontwikkeling tussen beide clubs. De ontwikkeling is een aantal jaren geleden al ingezet bij de dames. Verstandige mensen die van de nood een deugd gemaakt hebben en zo is het bij de jeugd ook gegaan. Ik kan mij nog herinneren dat SanMark zich afvroeg, hoe lang dit stand zou houden. Tot nu toe hoor ik uit beide kampen alleen maar positieve reacties. Wie weet wat er in de toekomst verder nog mogelijk is ?
 

SanMark.

Well-known member
Volgens mij wordt dat team niet meegerekend. Helaas , wel een mooie ontwikkeling tussen beide clubs. De ontwikkeling is een aantal jaren geleden al ingezet bij de dames. Verstandige mensen die van de nood een deugd gemaakt hebben en zo is het bij de jeugd ook gegaan. Ik kan mij nog herinneren dat SanMark zich afvroeg, hoe lang dit stand zou houden. Tot nu toe hoor ik uit beide kampen alleen maar positieve reacties. Wie weet wat er in de toekomst verder nog mogelijk is ?

Heb ik mij dat afgevraagd ? Zou kunnen hoor,( maar daar weet ik niets maar vanaf) maar ik vind het een zeer positieve ontwikkeling en dat is iets wat ik vanaf het begin van het A team combi heb gezegd.
 

SanMark.

Well-known member
Zie ik even een filmpje van een Alcides fan die gewoon omvalt van de drank.

Het was dus wel gezellig...
 

Mug

Member
Mooie opening van het seizoen, De grote KNVB beker met de thuiswedstrijd Alcides - Vvog Harderwijk, derde divisie.Wanneer en hoe laat, is nog niet bekend. Het is en blijft beker, dus altijd kans. Zou mooi zijn om de volgende ronde te bereiken.
 

Unregistere

Well-known member
Tegen VVOG heb je zeker kans, denk ik. Wel een lastige counterploeg, maar de goede keeper van de laatste jaren is gestopt, dus dat scheelt.
 

Mug

Member
Van de meeste Hoofdklassers kan ik het voorbereidingsprogamma wel vinden, maar van Alcides niet. Misschien kan Arjen mij van dienst zijn?
 

Arjen

Member
Tegen VVOG heb je zeker kans, denk ik. Wel een lastige counterploeg, maar de goede keeper van de laatste jaren is gestopt, dus dat scheelt.
Dit keepertje was ook wel goed hoor.
Ze gingen echter erg slordig met de kansen om. Alcides is daarentegen weer eens dodelijk effectief gebleken.
 

Arjen

Member
Zo, nog 4 potjes te gaan en veilig (?n niet geheel onbelangrijk 2 keer de sterkste van Meppel). Er wordt nu al gesproken van een geslaagd seizoen want de doelstelling is ruimschoots gehaald. Voorzichtig wordt er zelfs al gesproken over een toetje te weten na-competitie via de 3e periode die nog in bereik is. Voorlopig is het een heerlijke en terechte comeback gebleken in de hoofdklasse.
 
Bovenaan