Alcides

Abubakari

Well-known member
Ik wil niks afdoen aan de kwaliteiten van Alcides, maar ik was vorig seizoen bij de wedstrijd waarin FC Assen promoveerde. Toen hoorde ik van enkele (meer waren er ook niet) FC Assen supporters dat ze niks te zoeken hadden in de eerste klasse, ook omdat er nogal wat spelers stopten/vertrokken na de promotie.
Neemt natuurlijk ook weer niet weg dat je er ook 0-0 kunt spelen of heel moeizaam kunt winnen, dus wat betreft wel gewoon de complimenten voor Alcides.
 

Arjen

Member
Je hebt gelijk Abubakari, het zegt helemaal niets maar...... er waren nogal wat kritische noten in het Alcides-kamp voor wat betreft het beleid. Nu, na afgelopen seizoen een keurige 4e plek in oost met als toetje een periode, een redelijke na-competitie en nu een knappe voorbereiding inclusief eerste bekerronde, zijn de geluiden een stuk positiever. Iedere wedstrijd op het formulier vrij veel "eigen" jeugd die knappe wedstrijden spelen geeft blijkbaar een goed gevoel.
 

Mug

Member
Zondag Alcides - Frisia. Hoe liggen de krachtsverhoudingen in de eerste klasse noord. Ben reuze benieuwd of Alcides de verwachtingen waar kan maken.
 

Abubakari

Well-known member
Frisia is er vorig seizoen met moeite in gebleven, dus ik denk dat ook dat nog niet een echte testcase voor Alcides gaat worden.
 

Arjen

Member
Frisia is er vorig seizoen met moeite in gebleven, dus ik denk dat ook dat nog niet een echte testcase voor Alcides gaat worden.
Frisia maakte niet echt indruk inderdaad. Het was vooral aan de slordigheid van Alcides te danken dat de uitslag niet hoger uitviel. 2-0 was eigenlijk te weinig. Het had ook zo maar 5 of 6 -1 kunnen worden.
 

Mug

Member
Ondanks de overwinning tegen Frisia heeft Alcides ook een paar spelers verloren. Rellum , Takens en Boekholt geblesseerd.En toch staan er zondag wel elf fitte spelers op het veld. De eerste echte test in de noordelijke eerste klasse.
 

Arjen

Member
Ondanks de overwinning tegen Frisia heeft Alcides ook een paar spelers verloren. Rellum , Takens en Boekholt geblesseerd.En toch staan er zondag wel elf fitte spelers op het veld. De eerste echte test in de noordelijke eerste klasse.
3-3 dus....! En hoe is volgens jou de test verlopen?
 

Mug

Member
3-3 dus....! En hoe is volgens jou de test verlopen?
Ondanks drie invallers , Takens, Rellum en van Dijk( waren geblesseerd) heeft Alcides een goede wedstrijd gespeeld. Hieruit blijkt dat Alcides een brede selectie heeft. Na drie wedstrijden gespeeld te hebben durf ik nu wel te zeggen dat Alcides om de bovenste plaatsen gaat spelen. Helaas kon ik er wegens een slechte nacht niet bij zijn. Maar een mooi begin van de competitie.
 
Laatst bewerkt:

Mug

Member
Alcides staat wel bovenaan, maar heeft wel meer verliespunten dan Hoogeveen. Binnenkort de kraker, Alcides - Hoogeveen.
 
Laatst bewerkt:

Mug

Member
Alcides speelt in de nakompetitie thuis tegen de winnaar van VV.Bekkerveld ( Heerlen) tegen Geldrop. Beiden , eerste klasse zuid 2 .
 

Mug

Member
Mooi dagje op het voetbalveld, eerst FcMeppel/ Alcides combinatie o19 . tegen ATC Hengelo . Nacompetitie , voor promotie 3de divisie 1 - 0. En daarna de bekerfinale, 2de elftallen Alcides - Flevo Boys 0 - 1. Morgen mag ik weer en dan Alcides tegen Geldrop. aanvang 14.00 uur.
 

Mug

Member
Op naar de volgende ronde. A.s. zondag 14.00 uur. Voor een plek in de finale. Alcides - Rohda Raalte. Twee oude bekenden van elkaar. Een paar geleden samen in de hoofdklasse en vorig jaar in de eerste klasse oost. Twee ploegen die hun beleid aangepast hebben vanwege minder sponsoring en daardoor genoodzaakt waren om meer eigen opgeleide spelers te gebruiken. Daardoor een kleine stap terug , maar dankzij een goede jeugdopleiding weer aansluiting krijgen met de hoofdklasse. Alcides heeft het thuisvoordeel maar of dat in dit stadium nog iets zegt weet ik niet. Mooi affiche en hopelijk een mooie wedstrijd.
.
 
Bovenaan