Ajax Transfertopic

ElSimao

Active member
Feit is wel dat diezelfde Frenkie de Jong als middenvelder er ook nog niet in geslaagd is om dezelfde Schone uit de basis te spelen op clubniveau.

Frenkie de Jong heeft mits fit gewoon een basisplaats bij Ajax,dus wat dat met de discussie te maken heeft is mij een raadsel. Je wil weer "scherp" en "gevat" doen maar je slaat de plank weer goed mis.

Lekker man. Spelers een paar jaar niet meer volgen en dan nog steeds hetzelfde oordeel geven alsof het een paar jaar terug is. Die Salah kan er niks van.

Niet alleen speelt die Jensen Krohn-Dehli niet uit de Deense selectie, hij heeft nog niet eens een minuut gemaakt in het Deense team. Nou, dan kun je er als 22-jarige niet veel van en zeker niet als naast KD jongens als Schone je concurrenten zijn.

We willen iemand die beter is dan Schone, als Schone dan wel bij het Deense elftal zit en de beoogde versterking niet dan geeft dat te denken.

Pascallovic

Well-known member
Frenkie de Jong heeft mits fit gewoon een basisplaats bij Ajax,dus wat dat met de discussie te maken heeft is mij een raadsel. Je wil weer "scherp" en "gevat" doen maar je slaat de plank weer goed mis.
Ik wil helemaal niet scherp en gevat doen. Het is een feit dat Frenkie de Jong dit seizoen voornamelijk is opgesteld als centrale verdediger en niet als middenvelder. Hij wist dus niet dermate te overtuigen dat de trainer hem op het middenveld heeft neergezet in plaats van Schone.

Jij beweert dat Jensen niks kan zijn omdat het Schone niet uit de basis kan spelen bij Denemarken. Wij hebben bij Ajax Frenkie de Jong die niet in staat is gebleken om Schone uit de basis te spelen. Is Frenkie de Jong dan ook niks?

ElSimao

Active member
Hij wist dus niet dermate te overtuigen dat de trainer hem op het middenveld heeft neergezet in plaats van Schone.

Gevalletje eigen invulling natuurlijk. Keizer begon ermee om FdJ achterin te zetten om daarmee voetballend vermogen van achteruit te hebben. Dat wil niet zeggen dat hij op vm slechter was dan Schone en is ook niet vergelijkbaar met de situatie van Jensen.

Pascallovic

Well-known member
Gevalletje eigen invulling natuurlijk. Keizer begon ermee om FdJ achterin te zetten om daarmee voetballend vermogen van achteruit te hebben. Dat wil niet zeggen dat hij op vm slechter was dan Schone en is ook niet vergelijkbaar met de situatie van Jensen.
In mijn observatie zette hij FdJ vooral achterin om een plek voor hem te cre?ren omdat ie het niet aandurfde een andere middenvelder ten faveure van FdJ te passeren.

ElSimao

Active member
In mijn observatie zette hij FdJ vooral achterin om een plek voor hem te cre?ren omdat ie het niet aandurfde een andere middenvelder ten faveure van FdJ te passeren.

Als je zo'n lichte jongen, die bovendien van nature geen verdediger is, centraal achterin zet, denk ik niet dat "niet durven" een probleem is.

Max

Administrator
Forumleiding
Dan ben ik wel met ElSimao eens. Toch had een groot talent als Frenkie de Jong verder kunnen zijn op zijn 21ste (volgende maand).

Pascallovic

Well-known member
Als je zo'n lichte jongen, die bovendien van nature geen verdediger is, centraal achterin zet, denk ik niet dat "niet durven" een probleem is.
Hangt er vanaf hoe je naar 'durven' kijkt. Als hij de Jong op het middenveld wilde zetten moest hij een ervaren middenvelder passeren en wellicht had ie daar meer moeite mee dan een ander jong talent te wisselen die anders links centraal in het elftal terecht was gekomen.

ElSimao

Active member
Dan ben ik wel met ElSimao eens. Toch had een groot talent als Frenkie de Jong verder kunnen zijn op zijn 21ste (volgende maand).

Moet er volgend jaar staan en beslissend zijn, dat is het verhaal eigenlijk voor Frenkie als ie nog echt ambities in de top heeft. En misschien dat dat dan alsnog te weinig is.

Maar waarom dat relevant is in deze, zie ik eigenlijk niet. Dat Mathias Jensen nog geen minuut gemaakt heeft bij Denemarken hoeft niet alles te zeggen, misschien heeft de trainer iets persoonlijks tegen m ofzo, maar een goed teken is het niet.

En daarom zeg ik, volgend mij heeft Overmars geen zin meer in het gedoe bij grotere talenten en shopt ie nu graag in de categorie eronder, omdat dat minder gezeur oplevert.

ElSimao

Active member
Hangt er vanaf hoe je naar 'durven' kijkt. Als hij de Jong op het middenveld wilde zetten moest hij een ervaren middenvelder passeren en wellicht had ie daar meer moeite mee dan een ander jong talent te wisselen die anders links centraal in het elftal terecht was gekomen.

Marcel Keizer heeft Frenkie een tijdje een basisplaats gegeven boven Schone, dus het is een feit dat ie er geen moeite mee had om een ervaren man te passeren. Dat ging een paar wedstrijden (zeer) goed, totdat hij tegen Vitesse wat te veel risico nam en hij een tijdje moest banken. En na verloop van tijd kwam ie er weer in, ditmaal als cv.

Wat je ook van Keizer vond, maar stalen ballen had ie wel. Stapte een keer na een half uur al over op 4 aanvallers omdat ie wilde winnen. Of het verstandig was, was een tweede.

Batigoal

Well-known member
Het is niet zo'n probleem, want je weet dat Jensen zodra hij bij Ajax speelt interlands gaat spelen voor Denemarken. Net als Tagliafico sinds zijn periode bij Ajax vast international is voor Argentini? en waarschijnlijk naar het WK gaat. Magallan zal als hij hier speelt ook sneller worden geselecteerd.

Dat Jensen op zijn 22e nog bij een Deense middenmoter speelt vind ik zorgelijker.

Batigoal

Well-known member
Ik denk dat Younes de komende maanden helemaal nergens speelt voordat hij onder die tientallen handtekeningen bij Napoli is uitgekomen.

Unregistere

Well-known member
Dat Jensen op zijn 22e nog bij een Deense middenmoter speelt vind ik zorgelijker.

Ach, ook dat hoeft allemaal weinig te zeggen. Jaap Stam speelde op zijn 22e met Cambuur in de Jupiler League. Of Ngolo Kant?, die zat bij Caen in de Ligue 2. Riyad Mahrez, bij Le Havre in de Ligue 2. Jamie Vardy liep in de krochten van het Engelse amateurvoetbal. Zo zijn er zat.

Gewoon maar afwachten, straks dolt-ie iedereen en koopt de halve Arena zijn shirt. Of niet.

Bovenaan