Ajax Transfertopic

ElSimao

Active member
Ongeveer 95% van de verdedigers heeft vaak een niet voetballende oplossing nodig om te verdedigen. Praktisch alleen in Nederland beoordelen wij verdedigers op hun voetballend vermogen. Pepe en Ramos hebben jarenlang bij Real voor de niet voetballende oplossingen gekozen.

Het gaat niet om voetballende oplossing, maar om pure verdedigende kwaliteiten. Waar Sanchez op basis van snelheid en kracht eigenlijk iedereen in de Eredivisie de baas was, moet Veltman regelmatig gekke dingen doen omdat hij het anders niet redt.
 

vakx2.0

Banned
Laat ik me anders uitdrukken... ik bedoel niet zozeer dat hij het 'voetballend' moet oplossen (bal in het spel houden en dat soort gezeik), maar zie bij hem zo zelden een goede tackle of dat werk. Hij verliest zich vaak in lullig (en behoorlijk opzichtig) duw- en handjeswerk. Zo overduidelijk en knullig, dat ze daar in het buitenland wel degelijk voor fluiten.
 

Pascallovic

Well-known member
Laat ik me anders uitdrukken... ik bedoel niet zozeer dat hij het 'voetballend' moet oplossen (bal in het spel houden en dat soort gezeik), maar zie bij hem zo zelden een goede tackle of dat werk. Hij verliest zich vaak in lullig (en behoorlijk opzichtig) duw- en handjeswerk. Zo overduidelijk en knullig, dat ze daar in het buitenland wel degelijk voor fluiten.
Ik denk dat jij niet kijkt naar Veltman en nog steeds gefrustreerd bent over Ajax - PSV. Want je kletst totaal uit je nek. In 16/17 was Veltman volgens de statistieken de speler met meest geslaagde tackles per wedstrijd. Qua intercepties stond ie op plek 4 van alle Eredivisie spelers. In dit seizoen speelt Veltman niet echt anders dan voorgaande seizoenen, dus ook dit seizoen zal hij wel bij de beste verdedigers van de Eredivisie horen. Een wereldspeler zal hij nooit worden, maar voor Nederland is ie gewoon bruikbaar. We hebben vorig seizoen tegen Lyon en Schalke gezien dat dat niveau een stapje te hoog voor hem is.
 

Unregistere

Well-known member
Dan mag Tagliafico wel uitkijken voor die pietluttige arbiters, want die haalt zelfs zijn eigen vriendin onderuit!
 

SanMark.

Well-known member
Ben persoonlijk geen grote fan van Veltman maar in de Nederlandse competitie loopt er weinig rond wat beter is dan hem. Dus hij mag nog wel jaren bij Ajax voetballen.

Daarnaast kwam uit statistieken naar voren dat Veltman zeer waardevol is voor het team.

Dus als hij verkocht word wel graag de hoofdprijs.
 

ElSimao

Active member
Ik zou dit halfjaar veel experimenten met Orejuela. Mocht hij in de smaak vallen, laten staan en Veltman verkopen in de zomer.
 

vakx2.0

Banned
Daarnaast kwam uit statistieken naar voren dat Veltman zeer waardevol is voor het team.

Tja, statistieken. Rare dingen. Statisch beschouwd kun je als Nederlandse ploeg geen betere verdediger in je ploeg hebben dan Brenet... vrijwel 100% winstkans heb je dan.
 

SanMark.

Well-known member
Tja, statistieken. Rare dingen. Statisch beschouwd kun je als Nederlandse ploeg geen betere verdediger in je ploeg hebben dan Brenet... vrijwel 100% winstkans heb je dan.

Tuurlijk.

Je hebt team statistieken en persoonlijke statistieken.
 
Bovenaan