Worden nog 2 heel interessante dagen bij Ajax! Lucas Ocampos lijkt wel zeker de opvolger van Antony te worden. Sevilla heeft met Adnan Januzaj zijn opvolger binnen en Ocampos zelf heeft al afscheid genomen van zijn ploeggenoten. Andere type speler, wat fysieker aanwezig en speelt met het mes tussen de tanden. Ook eentje die regelmatig zijn kop verliest en een kaart pakt, dus dat belooft het nodige spektakel. Wel vreemd dat het lijstje mogelijke opvolgers van Antony bestond uit Ziyech-Ocampos-Bailey; alledrie compleet andere types.
Verder wordt Ajax net zoals iedere transferperiode de afgelopen jaren in verband gebracht met Vlachodimos, de Griekse doelman van Benfica. Ken hem niet zo goed, schijnt geweldige lijnkeeper te zijn, maar voetballend erg zwak. Lijkt mij dus geen logische keuze voor Ajax, maar Fabrizio Romano meldt dat we daarmee bezig zijn, dus wie weet gaat hij toch komen. Ik zou zelf investeren in een jongere doelman, maar dan wel eentje met een goed niveau (zoals Lafont of Bayindir) en niet twijfelgevallen als Scherpen of Gorter.
Of Grillitsch komt moet ik nog maar zien. Zou zomaar een bericht kunnen zijn vanuit zijn zaakwaarnemer om interesse en een hoger salaris op te wekken. Zo'n goedbetaalde speler haal je niet voor de bank. Dat zou dus betekenen dat Alvarez toch vertrekt of dat Schreuder het niet ziet zitten in Taylor, wat ik beiden erg jammer zou vinden.
Maar al met al genoeg geruchten nog!