Ajax Transfertopic

Batigoal

Well-known member
Klaiber is zoals verwacht terug naar FC Utrecht.

Voor de opvolging van Antony worden nu Leon Bailey en Lucas Ocampos genoemd. Daar wordt ik wat vrolijker van dan Justin Kluivert of Calvin Stengs die eerder werden genoemd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik las ergens dat Klaiber de hoge verwachtingen niet heeft kunnen waarmaken. Hij toch juist precies zijn verwachtingen waargemaakt?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Kan mij alleen voorstellen dat het een tegenvaller is dat Ten Hag hem niet voor 15 miljoen mee heeft genomen naar Manchester United. Maar goed, dat geld komt via Antony binnen.
 

Pascallovic

Well-known member
Ajax dat aan dit soort vriendendiensten doet hoeft van mij niet. Als Ajax bij andere clubs aanklopt vragen ze 'terecht' de hoofdprijs. Hoezo ga je als club dan als het andersom is de spelers gratis weggeven? Je had best 1 miljoen mogen vragen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ajax dat aan dit soort vriendendiensten doet hoeft van mij niet. Als Ajax bij andere clubs aanklopt vragen ze 'terecht' de hoofdprijs. Hoezo ga je als club dan als het andersom is de spelers gratis weggeven? Je had best 1 miljoen mogen vragen.

Eens. Anderzijds ben je wel weer van een salarispost verlost. Anders moet je hem wellicht weer verhuren zoals Feyenoord met Diemers en gaat hij daarna transfervrij weg.

Feyenoord leek het helemaal bont te maken door zelf flink af te tikken voor Timber in juli en in augustus Toornstra transfervrij laten gaan naar FC Utrecht. Blijkt dat ze FC Utrecht van wat bonussen hebben laten afzien. Helemaal prima.
 

Abubakari

Well-known member
Ik zou Antony verkopen, Bergwijn op rechts zetten en Tadic op links en op het middenveld keuze zat.
Van Hooijdonk opperde het gister ook al zag ik. Al was het maar om Tadic weer optimaal te kunnen gebruiken. Want die heeft het dit seizoen nog niet. Bergwijn gister trouwens ook niet.
Al was Ajax gister sowieso vooral verdedigend goed.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Tadic is bezopen constant voor zijn positie. Over het algemeen zijn buitenspelers flegmatiek en heb je dubbele bezetting nodig zodat je ze kan wisselen als ze het die dag niet hebben.
 

Batigoal

Well-known member
Worden nog 2 heel interessante dagen bij Ajax! Lucas Ocampos lijkt wel zeker de opvolger van Antony te worden. Sevilla heeft met Adnan Januzaj zijn opvolger binnen en Ocampos zelf heeft al afscheid genomen van zijn ploeggenoten. Andere type speler, wat fysieker aanwezig en speelt met het mes tussen de tanden. Ook eentje die regelmatig zijn kop verliest en een kaart pakt, dus dat belooft het nodige spektakel. Wel vreemd dat het lijstje mogelijke opvolgers van Antony bestond uit Ziyech-Ocampos-Bailey; alledrie compleet andere types.

Verder wordt Ajax net zoals iedere transferperiode de afgelopen jaren in verband gebracht met Vlachodimos, de Griekse doelman van Benfica. Ken hem niet zo goed, schijnt geweldige lijnkeeper te zijn, maar voetballend erg zwak. Lijkt mij dus geen logische keuze voor Ajax, maar Fabrizio Romano meldt dat we daarmee bezig zijn, dus wie weet gaat hij toch komen. Ik zou zelf investeren in een jongere doelman, maar dan wel eentje met een goed niveau (zoals Lafont of Bayindir) en niet twijfelgevallen als Scherpen of Gorter.

Of Grillitsch komt moet ik nog maar zien. Zou zomaar een bericht kunnen zijn vanuit zijn zaakwaarnemer om interesse en een hoger salaris op te wekken. Zo'n goedbetaalde speler haal je niet voor de bank. Dat zou dus betekenen dat Alvarez toch vertrekt of dat Schreuder het niet ziet zitten in Taylor, wat ik beiden erg jammer zou vinden.

Maar al met al genoeg geruchten nog!
 

Max

Administrator
Forumleiding
Daarom weet je pas aan het einde van de transfermarkt wie de winnaars en de verliezers zijn of zelfs dan niet met al die spelers waarvan je niet precies weet wat je ervan kan verwachten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
20 miljoen is toch een koopje voor jullie? Alleen jullie salarishuis moet ondertussen echt exploderen.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik vind 20 miljoen geen koopje, zeker niet voor een speler zonder restwaarde, met een reputatie van een kort londje. Ik ga niet zeggen dat het niks wordt, maar heb er nog niet echt een positief gevoel bij.
 

Batigoal

Well-known member
Het is jammer dat Ziyech dan niet komt, maar die zou ook onverantwoord duur zijn. Huur had een optie geweest ter overbrugging totdat Conceição er klaar voor is, maar volgens mij las ik ergens dat Ziyech zelf geen trek had in verhuur.

Zelf zag ik liever een Zuid-Amerikaans talent komen voor op die positie, maar kennelijk wil men iemand die zich al wat meer bewezen heeft. Voor Ocampos heb ik altijd wel een zwak gehad, al weet ik ook niet of het een doorslaand succes gaat zijn. Vind het wel cool als hij naar Ajax komt, dat wel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Voor een Zuid-Amerikaans talent moet je over het algemeen toch wel een paar maanden uittrekken? Altijd veel gezeik rondom transfers. Misschien dat Ajax er dan een in de winterstop bijhaalt.
 

Abubakari

Well-known member
Of Grillitsch komt moet ik nog maar zien. Zou zomaar een bericht kunnen zijn vanuit zijn zaakwaarnemer om interesse en een hoger salaris op te wekken. Zo'n goedbetaalde speler haal je niet voor de bank. Dat zou dus betekenen dat Alvarez toch vertrekt of dat Schreuder het niet ziet zitten in Taylor, wat ik beiden erg jammer zou vinden.

Maar al met al genoeg geruchten nog!
Grillitsch kan ook centraal achterin spelen en zou dan ook (ipv Magallan) back up voor Timber zijn las ik gister. En uiteraard op het middenveld inzetbaar. Ajax wil alles dubbel bezet hebben in de zin van dat je niet opeens drie stappen terug doet als iemand geblesseerd is.
Of ie komt zal wel afwachten zijn, maar Hamstelaar zit er niet heel vaak naast.

Ocampos ken ik niet, ik laat me graag verrasssen.
 
Bovenaan