Ajax Transfertopic

Abubakari

Well-known member
Ajax speelt hoog spel. Als het er uiteindelijk op uitdraait dat hij inderdaad bij Ajax blijft, vind ik ze ook bij Ajax behoorlijk in de war. 90 miljoen (of nog meer) voor een speler als Antony is de overtreffende trap van krankzinnig. En nee, daarmee zeg ik niet dat hij een sléchte speler is, helemaal niet. Maar hij is bij lange na niet zo beslissend voor Ajax als Bergwijn en Tadic, bijvoorbeeld.
Ik zou Antony verkopen, Bergwijn op rechts zetten en Tadic op links en op het middenveld keuze zat, maar Kudus de kans geven en dan met die 90 miljoen in de pocket heel hard op zoek gaan naar iemand op de positie van Antony die er vanaf januari staat. Sowieso niet voor derderangs oplossingen als Kluivert of El Ghazi gaan.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik zou Antony verkopen, Bergwijn op rechts zetten en Tadic op links en op het middenveld keuze zat, maar Kudus de kans geven en dan met die 90 miljoen in de pocket heel hard op zoek gaan naar iemand op de positie van Antony die er vanaf januari staat. Sowieso niet voor derderangs oplossingen als Kluivert of El Ghazi gaan.
Ik zou precies hetzelfde doen als jij. Met de kanttekening dat ik Conceicao ook zou testen op rechts.
 

Batigoal

Well-known member
Ik geloof niet dat Kluivert, El Ghazi of Stengs serieuze opties zijn. Daarnaast hebben we Zuid-Amerika na succesvolle jaren verlaten lijkt het wel. Ik heb liever dat we dan 30 miljoen uitgeven voor een toptalent uit Brazilië uit Argentinië, dan dat we veel goedkoper één van bovenstaande spelers halen.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik vind dat je voor dit soort bedragen niet kunt weigeren als Ajax. Je bent een club die als opstap voor topcompetities fungeert. Dat weet je. Dan hoef je niet met elk bod akkoord te gaan natuurlijk, maar dit is echt buitensporig veel geld. Je zorgt maar dat je scouting op orde is en die positie laat invullen door een ander. Voor dit bedrag moet je toch iets kunnen vinden.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik zou Antony verkopen, Bergwijn op rechts zetten en Tadic op links en op het middenveld keuze zat, maar Kudus de kans geven en dan met die 90 miljoen in de pocket heel hard op zoek gaan naar iemand op de positie van Antony die er vanaf januari staat. Sowieso niet voor derderangs oplossingen als Kluivert of El Ghazi gaan.
Bergwijn is toch juist supergevaarlijk vanaf links? Ik durf wel te stellen dat ie vanaf rechts de helft minder goals maakt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding

Waar zijn ze in hemelsnaam mee bezig?
Jammer dat we die jongen niet in de Eredivisie aan het werk zien, komend seizoen. Zijn toch genoeg clubs, Vitesse bijvoorbeeld, die hem goed hadden kunnen gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

JMD

Well-known member
Heel jammer, maar die gaat ook niet doorbreken bij Ajax ben ik bang.
Ik volg Jong Ajax zoals ik alle Jongteams volg, echt met zeer weinig interesse, maar die was toch flink uitblinker daar, en daar werden toch goed eberichten over verteld? Nieuw talent? Valt dat dan toch tegen?
 

JMD

Well-known member
Na de deadline moet hij wel, want anders mist hij het WK.
Precies. Na 1 september heeft Antony weinig meer te willen, en zal hij bij Ajax toch echt moeten gaan spelen. Of zijn medespelers hem dan nog pruimen weet ik niet, maar aan de andere kant, een topspeler wordt vaak snel weer opgenomen en zijn grillen vergeven.
 

Abubakari

Well-known member
Bergwijn is toch juist supergevaarlijk vanaf links?
Klopt, maar ik dacht dat ie ook vanaf rechts kan spelen. Deed ie tegen Groningen ook toen hij even van flank wisselde met Antony en prompt scoorde.
Maar ik ken Bergwijn niet goed genoeg om te weten of dat verschil zo groot zal zijn.

Ik denk trouwens dat Antony uiteindelijk gewoon weg gaat, de situatie lijkt mij inmiddels redelijk onhoudbaar.
 

Maasveld

Well-known member
Voor de competitie zal het naw niet veel uitmaken of je met of zonder Antony speelt, kampioen wordt Ajax naw toch wel, maar voor Europa scheelt het een flinke slok op een borrel.
Maar hoeveel rondes verder gaat Antony Ajax brengen t.o.v. Berghuis/Kudus?
 

Maasveld

Well-known member
Klopt, maar ik dacht dat ie ook vanaf rechts kan spelen. Deed ie tegen Groningen ook toen hij even van flank wisselde met Antony en prompt scoorde.
Maar ik ken Bergwijn niet goed genoeg om te weten of dat verschil zo groot zal zijn.

Ik denk trouwens dat Antony uiteindelijk gewoon weg gaat, de situatie lijkt mij inmiddels redelijk onhoudbaar.
Bergwijn zou ik wel op links laten staan. Op die positie is ie momenteel veruit de beste speler van de Eredivisie. Dan zou ik Tadic eens op rechts zetten, zeker met zo'n aanvallende rechtsback als Rensch (en die Mexicaan is dat ook geloof ik) zou dat toch wel moeten gaan werken.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Batigoal

Well-known member
Ik volg Jong Ajax zoals ik alle Jongteams volg, echt met zeer weinig interesse, maar die was toch flink uitblinker daar, en daar werden toch goed eberichten over verteld? Nieuw talent? Valt dat dan toch tegen?
Jawel, Ünüvar was Jong Ajax ook wel zo'n beetje ontgroeid, dus ik had gehoopt dat hij bij een NEC ofzo terecht zou komen op huurbasis. De Turkse competitie met hun voorliefde voor veteranen lijkt me niet de ideale plek voor een jong talent. Alhoewel Trabzonspor de laatste jaren wel een beetje een uitzondering is daarop. Maar van Ünüvar twijfel ik of hij de laatste stap kan zetten. Het is al vaak gezegd, maar het is zo'n iel mannetje en dan moet je wel heel goed zijn om dan overeind te blijven in de top. En hij heeft geen snelheid in zijn spel om veel te compenseren. Dus daarom twijfel ik of hij ooit doorbreekt bij Ajax.
 

Batigoal

Well-known member
Ik had niet gedacht dat ik het ooit zou meemaken dat er 100 miljoen voor een speler uit de Eredivisie betaald wordt.
 

Pascallovic

Well-known member
En dat voor een aanvaller die in de Eredivisie nog nooit de dubbele cijfers gehaald heeft. Echt bizar. Helpt natuurlijk wel dat Ten Hag in Manchester zit, want geen andere club had dat bedrag nu betaald.
 

Abubakari

Well-known member
En dat voor een aanvaller die in de Eredivisie nog nooit de dubbele cijfers gehaald heeft. Echt bizar. Helpt natuurlijk wel dat Ten Hag in Manchester zit, want geen andere club had dat bedrag nu betaald.
630bd61a29784-priceless.png

Most valuable players. Denk dat bij de eerste 24 wel wat goedkopere opties zitten. :giggle:
Wat een beleid daar bij Man United.
 
Bovenaan