Ajax Transfertopic

Janssen

Well-known member
Doe ff niet zo bijdehand joh.


@Bati, ik ben bang dat hij ondanks zijn talent nog wel even te gaan heeft. Elke keeper is denk ik minden dan Onana maar ik ben bang dat je er met Drommel wel iets te veel op achteruit gaat, krijg je ook weer dat hij moet wennen aan het Ajax systeem dus denk niet dat dat 'm gaat worden.

Haha!

Was een grap toch? Niet?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mooi interview was dat met Huntelaar. Zou toch wel fantastisch zijn als hij naar Schalke gaat en hen redt van degradatie.
 

Abubakari

Well-known member
Hoe heeft Onana zich kunnen wennen aan het systeem van Ajax?
Open deuren intrappen en grappen met een baard maken, jij hebt je nooit weten aan te passen aan het hoge Ajax niveau.

Huntelaar zal bij Schalke toch ook niet wekelijks 90 minuten meer maken? Of zou die op zijn 37ste in een zware competitie als de BL nog wekelijks het verschil maken bij een club die degradatie voetbal speelt? Als ie verstandig is kiest ie voor een afscheid met een kampioenschap ipv met een degradatie. Ik hoop dat ie blijft en bij Ajax zijn carriere afsluit.

Wat Drommel betreft, die heeft in elk geval wel een prima spel hervatting, kan zomaar spitsen vrij voor de keeper zetten. Al krijgt ie daar bij Ajax wellicht minder vaak de gelegenheid voor, maar toch. Daarnaast keept ie ook prima, al werd het de keepers gister ook regelmatig niet al te moeilijk gemaakt met zachte schuivers recht op de keeper af.
Wat Ajax in Scherpen zag heb ik nooit begrepen, maar Onana deed het bij Jong eerst ook vaak slecht, dus wie weet.
Maar 4 tegentreffers in zijn enige wedstrijd in Ajax1 dit seizoen belooft niet veel goeds.
 

ALenstra

Well-known member
O ja, het Ajax systeem komt altijd ter sprake zodra er nieuwe spelers moeten komen. Maar geldt dat ook voor keepers? Ik neem aan dat de vervanger van Onana er direct moet staan. Of je moet een keeper halen die al bij Ajax gespeeld heeft.
 

Eef de Kip

Well-known member
Gewoon alles zetten op Cillessen. Zal wat kosten maar dan ben je iig verzekerd van een degelijke keeper. Kun je rustig aan kijken hoe Scherpen zich ontwikkelt.
 

Batigoal

Well-known member
O ja, het Ajax systeem komt altijd ter sprake zodra er nieuwe spelers moeten komen. Maar geldt dat ook voor keepers?

Is niet alleen voorbehouden aan Ajax, hoor. Chelsea heeft de duurste keeper ter wereld opzij gezet voor een meevoetballende keeper en ook Liverpool heeft veel geld betaald voor een keeper die in hun systeem past. Lijkt me niet raar.
 

Makanaky

Well-known member
Ja joh, zelfs keepers moeten aan dat ingewikkeld wetenschappelijk super bijzondere Ajax-systeem wennen. Doe normaal man.
 

JMD

Well-known member
Nee helaas, ik baseer me op het feit dat je dit binnen Ajax toch elke keer weer terug hoort komen bij nieuwe spelers maar goed, wellicht dat jij er nog meer verstand van hebt.
Maar bij Haller dus niet... Was tegen PSV na rust ijzersterk en legde er afgelopen donderdag 1 in het mandje, wat hij na een fraaie loopactie tegen PSV ook al deed, maar stond net aan buitenspel...

Denk dat wennen aan een systeem inherent is aan een overstap, en dat de ene speler het makkelijker oppikt dan de ander, en ik denk dat het voor de ene positie ook makkelijker is dan voor een andere positie, maar ik geloof niet dat dat nou bij Ajax lastiger is dan bij welke andere club op het hoogste niveau.
 
Bovenaan