Ajax Transfertopic

Batigoal

Well-known member
Duiken zo nu en dan weer wat geruchten op uit Zuid-Amerika. Zo zou Ajax geïnteresseerd zijn in Jorge Carrascal van River Plate. Dat is zo'n speler wiens naam al eens bij me bleef hangen na een avondje bank-scouten. Zou mooi zijn als Ajax een ouderwetse creatieve Zuid-Amerikaan waaraan je je kunt vergapen en aan ergeren erbij haalt.
 

Atreides

Well-known member
Ze kunnen nog wel iemand gebruiken, zou je op basis van de nederlaag in Groningen kunnen zeggen. Maar hoe reëel is zo'n transfer? Ze hebben nog een dag of vijf, moet genoeg kunnen zijn als Marc het echt wil.

Ze moeten gewoon preventief Siem verhuren ofzo. Kan ETH hem ook niet meer opstellen. Alsof je met Promes, van de Beek en Tadic niet drie fantastische opties hebt voor de 10 positie.
 

Batigoal

Well-known member
Zeer spannend. Is er al een update? Antje al geland? Kan de Neres-deal de Amsterdammers helpen?

Het is een complexe transfer waarin allerlei zaken zoals transferrechten, verkooppercentages e.d. moeten worden uitgewerkt, dus het zal me benieuwen of ze het op tijd redden. Al zal Overmars op de achtergrond al wel een tijdje met deze transfer bezig zijn; geruchten omtrent Antony gaan al maanden. Hoe dan ook wel spannend om te volgen! En als hij pas komende zomer komt is het ook goed.

Wie wel vandaag lijkt te verkassen is Kaj Sierhuis. Die heeft indruk gemaakt en pakt op het juiste moment zijn transfer. Hij gaat tekenen bij Stade Reims. Mooie, stabiele club die aan de weg timmert in Frankrijk. Kan me voorstellen dat hij dat ziet zitten. Tussen Ajax en FC Groningen moet nog wel wat onderhandeld worden; Groningen krijgt wellicht een vergoeding. Of wie weet stuurt Ajax Danilo of Brobbey naar ze op huurbasis. Dat zou ik wel een goeie optie vinden en daar hebben ze sportief wat meer aan. Danilo is inmiddels voorbijgestreeft door Traoré, maar was vorig seizoen uitstekend. Ik denk dat het goed is als hij in de Eredivisie aan de slag kan.
 

Pascallovic

Well-known member
Zeer spannend. Is er al een update? Antje al geland? Kan de Neres-deal de Amsterdammers helpen?
Er is geen enkel geluid dat Antony in een vliegtuig onderweg naar Amsterdam zou zitten. Als er iets gaat gebeuren om hem vandaag nog vast te leggen zal de medische keuring wel in Brazilie plaatsvinden.
 

Batigoal

Well-known member
Het wordt dus een transfer van de lange adem, dat zijn altijd mooie!

Oh Batigoal toevallig net in het Groningen-topic ook over de aanstaande transfer van Sierhuis geschreven. Op de site van VI werd verder niets gemeld over een speler die dan nu naar Groningen zou gaan. Het geld zullen ze wel delen, omdat Groningen een optie tot koop had.

Lees inmiddels inderdaad dat Ajax €2 miljoen aan FC Groningen betaalt. Had het wel een goeie deal gevonden als Ajax een volgende speler op huurbasis zou afstaan.

Antony wordt natuurlijk de volgende in het rijtje Richarlison-Lainez.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik kan mij zomaar voorstellen dat Marc de transferontwikkelingen niet met Marleen deelt en dat zij dus geen idee heeft wat de status is. Dat geen idee hebben komt overigens ook wel terug in haar werk voor Ajax TV. Wat dat betreft een flinke terugslag ten opzichtte van Fresia die het eerst deed.
 

Atreides

Well-known member
Ik kan mij zomaar voorstellen dat Marc de transferontwikkelingen niet met Marleen deelt en dat zij dus geen idee heeft wat de status is. Dat geen idee hebben komt overigens ook wel terug in haar werk voor Ajax TV. Wat dat betreft een flinke terugslag ten opzichtte van Fresia die het eerst deed.

Haalt het niet bij de achteruitgang qua uiterlijk. Nu valt het na Fresia al snel tegen, maar die Marleen is wel heel veel minder.
 

Maasveld

Well-known member
Lees inmiddels inderdaad dat Ajax €2 miljoen aan FC Groningen betaalt. Had het wel een goeie deal gevonden als Ajax een volgende speler op huurbasis zou afstaan.

Antony wordt natuurlijk de volgende in het rijtje Richarlison-Lainez.

Groningen heeft wel bedongen dat Ajax de terugkoopclausule van 800.000 voor Zeefuik zou laten vallen. Prima werk van Fledderus.
 

Pascallovic

Well-known member
Antony wordt natuurlijk de volgende in het rijtje Richarlison-Lainez.
Ik vind het al compleet onzinnig om van Richarlison en Lainez een rijtje te maken. Richarlison was inderdaad jammer en werd na 1 jaar Watford voor 55 miljoen getransfereerd. Echter Lainez zit nu 1 kalenderjaar in Spanje en heeft niks laten zien waarom wij rouwig moeten zijn dat ie aan onze neus voorbij is gegaan. Dit seizoen in 10 wedstrijden 200 minuten gemaakt. Totaal niet van een vergelijkbare orde als Richarlison. Kijkend hoe die andere zogenaamd grote Mexicaanse talenten (Guti, Alvarez en Lozano) zich bij hun huidige clubs ontwikkelen moeten we wellicht blij zijn dat ie niet gekomen is. Want schijnbaar zijn de spelers die uit Mexico komennu ook weer niet de grootste talenten die er voor die transfersommen te halen zijn.
 

Batigoal

Well-known member
Dat is jammer als hij zo snel al zou vertrekken. Dat bedrag vangen voor een back is niet verkeerd. Uitstekend talent natuurlijk die, als hij zijn kop erbij houdt, het heel ver kan schoppen. Maar ja, Kimmich speel je er niet zo makkelijk uit.
 

Pascallovic

Well-known member
26 miljoen voor een back is natuurlijk best veel geld en Dest zou niet de eerste rechtsback van Ajax zijn die veelbelovend begint in zijn eerste jaar om daarna weg te zakken. De situaties met Van der Wiel, van Rhijn, Tete en dit seizoen Mazraoui maken toch wel duidelijk dat het soms handig is om op tijd te cashen. Zou een Dest nu echt zoveel meer laten zien in zijn eerste jaar en een veel groter talent zijn als dat de eerder genoemde namen?
 

Batigoal

Well-known member
26 miljoen voor een back is natuurlijk best veel geld en Dest zou niet de eerste rechtsback van Ajax zijn die veelbelovend begint in zijn eerste jaar om daarna weg te zakken. De situaties met Van der Wiel, van Rhijn, Tete en dit seizoen Mazraoui maken toch wel duidelijk dat het soms handig is om op tijd te cashen. Zou een Dest nu echt zoveel meer laten zien in zijn eerste jaar en een veel groter talent zijn als dat de eerder genoemde namen?

Van der Wiel vond ik bij zijn debuut niet zoveel, maar toen hij wat meer wedstrijden had groeide hij heel erg sterk. Is natuurlijk ook de meest succesvolle van het rijtje, al blijft het jammer dat hij nooit helemaal 100% leek te leven voor het voetbal. Van Rhijn was ik nooit zo kapot van, Tete weer wel maar vond ik vooral een harde werker en geen natuurtalent. Mazraoui ging vorig jaar mee in de lekkere flow, dit seizoen vind ik hem regelmatig de slechtste Ajacied. Dest vind ik gezien zijn leeftijd wel heel talentvol, maar erg veel ervaring heeft hij niet om nu al te zeggen dat hij de top gaat bereiken.

We hebben met Liam van Gelderen het volgende prima talent op de rechtsback klaar staan, dus sportief gezien vang je zijn vertrek wel op.
 

Pascallovic

Well-known member
Volgens mij zet Borst zichzelf met deze column flink voor schut. Pure karaktermoord op een voetballer zonder daar ook maar 1 voetbaltechnische reden voor aan te voeren. Bayern moet Dest niet nemen omdat ie het trainingskamp in Qatar verlaat en omdat ie het niet erg vond dat de wedstrijden tegen FC Utrecht dit weekend was afgelast? Is dat de boodschap van Borst. Je zou zeggen dat je ook over de verdedigende capaciteiten van Dest kan beginnen of zijn aanvallende voortzetting die nog niet heel bijzonder is als reden waarom Bayern hem niet hoeft te nemen. Of dat hij op het gebied van interviews nog moet groeien. Prima inhoudelijke kritieken zouden dat zijn. In plaats iemand afzagen zonder inhoudelijke reden.
 
Bovenaan