Ajax Transfertopic

Batigoal

Well-known member
Maar wie gaat Ajax zelf halen denk jij, Batigoal ? Een verdediger, een 6, een vleugelspits, allemaal?

Lasse!

Mooi voorbeeld van waarom ik jou laatst een mainsupreme achtige pessimist noemde. Terwijl het niet meer dan een vaag gerucht is en Gravenberch met Ajax praat over verlenging van zijn contract doe jij alweer alsof ie al bijna weg is.

https://www.ajaxshowtime.com/articl...olen-raiola-spreekt-met-juve-over-gravenberch

:cab:

Raiola blijft Raiola en dus vertrouw ik het (hem) niet in dit soort zaken.

(Daarnaast vind ik het ook geen slecht idee in deze forumluwe tijden ook wat geruchten enzo te plaatsen om wat meer activiteit op gang te krijgen. ;)
 

Batigoal

Well-known member
Luis Manuel Orejuela is door Ajax voor 1,3 miljoen euro verkocht aan het Braziliaanse Cruzeiro. De Amsterdammers schijnen wel vijftig procent van de transferrechten te behouden.

Opvallend, want Cruzeiro is afgelopen seizoen gedegradeerd voor het eerst in de clubhistorie.
 

Maasveld

Well-known member
Misschien spreekt de omgeving of het klimaat hem aan of is het een gezellige club? In elk geval mooi voor Ajax dat ze van deze miskoop verlost zijn, maar misschien toch nog iets kunnen verdienen als hij ineens toch gaat voetballen.

Lasse wordt door Genoa toch waarschijnlijk geruild met Amin Younes van Napoli? Las ik laatst ergens.

Aangezien Schøne dit seizoen al voor 2 clubs is uitgekomen is dat niet mogelijk.
 

Abubakari

Well-known member
Lees net dat dat serieus is. Promes is weer fit, Neres zo goed als fit. Dat is dus indekken voor het geval die twee weer tegelijk geblesseerd raken. Lijkt mij niet heel noodzakelijk, maar Ajax wil schijnbaar geen enkel risico en de selectie wat breder maken. Vraag me wel af hoeveel Babel speelt mochten Promes en Neres fit blijven.
 

Batigoal

Well-known member
Verrassende transfer mocht het zover komen. Babel is altijd welkom, maar ik had met de fit wordende Neres en Promes niet verwacht dat er nog een aanvaller bij zou komen. Heeft hij hier meer de zekerheid op speeltijd dan bij Galatasaray?

Of zou Ziyech toch naar Arsenal vertrekken? Mikel Arteta heeft aangegeven dat Ziyech zijn toptarget is.
 

Abubakari

Well-known member
En Ziyech heeft vaak zat aangegeven niet in de winter stop te verkassen. En dan nog, als Ziyech gaat haal je niet Babel als vervanger.
 

Batigoal

Well-known member
Babel is bijna binnen. De Mexicaan Roberto Alvarado (21) zou volgens VI op het lijstje staan om volgende zomer de vervanger voor Donny Vd Beek of Ziyech te worden. Uiteraard zit ook een rits andere Europese clubs achter hem aan.
 

Pascallovic

Well-known member
Babel is bijna binnen. De Mexicaan Roberto Alvarado (21) zou volgens VI op het lijstje staan om volgende zomer de vervanger voor Donny Vd Beek of Ziyech te worden. Uiteraard zit ook een rits andere Europese clubs achter hem aan.
Ik heb het wel een beetje gehad met al die overschatte Mexicanen waar de Nederlandse topclubs interesse in hebben en die zogenaamd veel talent hebben. Lozano was leuk bij PSV, maar bij Napoli krijgt hij geen poot aan de grond. Guti weet bij PSV niet te overtuigen. Lainez is ons als Ajax bespaard gebleven want hij koos voor het klimaat in Spanje waar hij bij Betis niet in beeld is voor een basisplaats. Ondertussen heeft Ajax Alvarez gehaald voor 15 miljoen, maar wat is hij nou? Een middenvelder of een verdediger. Op het middenveld voegt ie niks toe en in de verdediging is hij 5e keuze achter Blind, Veltman, Martinez en Schuurs. Voorlopig dus ook nog geen schot in de roos. En dan moet deze Alvarado die niet eerder in beeld was wel de speler zijn die je direct sterker maakt?
 

Pascallovic

Well-known member
Onbegrijpelijke transfer voor mij. Promes is weer fit en Neres is er in februari weer. Ondertussen laat Traore zien klaar te zijn voor speeltijd. Die gaat hij niet zomaar krijgen met Babel. Wel een Ajacied die weer terugkeert en daarvoor salaris inlevert. Daar heb ik dan weer wel respect voor. Ben benieuwd hoe ze hem gaan gebruiken. Voornamelijk als spits of als buitenspeler.
 

Batigoal

Well-known member
Belhanda is één van de meest irritante voetballers die ik ken.

Turksvoetbal is overigens wel een grappig medium om weleens doorheen te scrollen. Vaak genoeg gelezen dat Ronaldo weer eens op het punt stond een transfer te maken naar Fenerbahçe ofzo.
 

Batigoal

Well-known member
Noa Lang is verhuurd aan Twente. FC Bayern wil Nicolas Kühn halen van ons. Die wordt eigenlijk nooit in verband gebracht met kansen bij Ajax 1, terwijl hij het niet onaardig doet bij Jong Ajax.

In Spanje is het zoveelste bericht opgedoken dat Ajax en Real Madrid akkoord zouden zijn over een transfer van Maradonny, maar dan voor komende zomer.
 

Pascallovic

Well-known member
Noa Lang is verhuurd aan Twente. FC Bayern wil Nicolas Kühn halen van ons. Die wordt eigenlijk nooit in verband gebracht met kansen bij Ajax 1, terwijl hij het niet onaardig doet bij Jong Ajax.
Nicolas Kuhn doet het natuurlijk slecht bij Jong Ajax. 5 doelpunten en 6 assists in de KKD in 43 wedstrijden is voor een aanvallende speler is gewoon niet goed. Hij is alweer 20 jaar en totaal niet in beeld bij het eerste. Sterker nog men heeft eigenlijk geen idee wat hij nu is. Rechtsbuiten, linksbuiten, spits of aanvallende middenvelder het maakt allemaal niet uit. Het blijft allemaal zeer vlak wat ie laat zien. Een Noa Lang is zijn concurrent en die is in zijn ontwikkeling toch een flink eind verder, terwijl ook hij nog flinke stappen te maken heeft.
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Nicolas Kuhn doet het natuurlijk slecht bij Jong Ajax. 5 doelpunten en 6 assists in de KKD in 43 wedstrijden is voor een aanvallende speler is gewoon niet goed. Hij is alweer 20 jaar en totaal niet in beeld bij het eerste. Sterker nog men heeft eigenlijk geen idee wat hij nu is. Rechtsbuiten, linksbuiten, spits of aanvallende middenvelder het maakt allemaal niet uit. Het blijft allemaal zeer vlak wat ie laat zien. Een Noa Lang is zijn concurrent en die is in zijn ontwikkeling toch een flink eind verder, terwijl ook hij nog flinke stappen te maken heeft.

Vind het geen onaardige speler.

De huurdeal met FC Bayern is trouwens al afgerond.
 

Pascallovic

Well-known member
Ondertussen wordt Bande voor anderhalf jaar verhuurd aan de nummer laatst van Zwitserland. Ben benieuwd of hij daar weer aan voetballen toekomt na zijn zware blessure. Bij Ajax kwam hij zelfs bij jong Ajax niet in.
 

Pascallovic

Well-known member
Dat was inderdaad wel opmerkelijk. Past als type speler misschien toch niet zo goed bij Ajax of ze hadden nog andere twijfels, maar je zou verwachten dat ze hem in ieder geval zouden uitproberen bij de beloften.
Helemaal wetende dat ze daar met het vertrek van Lang en nu ook Kuhn niet zo heel breed in hun spelers die ook op de vleugel uit de voeten kunnen zitten.
 

Batigoal

Well-known member
Nummer laatst van Zwitserland. Denk niet dat het zo'n sprankelende aanvallende ploeg is waar hij wel weer even goed in vorm raakt de komende maanden.

Wel weer een aanvallende optie minder. Traoré en Hansen zullen de komende tijd wel wat meer kansen krijgen en daar ben ik wel blij mee. Al denk ik stiekem dat Ajax gaat schakelen en nu alvast een speler haalt die ze komende zomer hadden willen halen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Vrienden van mij zijn voor Mechelen. Die begrepen toen al niet waarom Ajax hem haalde. En al helemaal niet voor zo veel geld.
 
Bovenaan