Ajax Transfertopic

JMD

Well-known member
Wat je wel hebt met al die beloftes en verlengingen is dat de uitstroom volgend jaar veel groter gaat zijn. Al zal Overmars meer nog dan vorig jaar kampioen willen worden vanwege de directe plaatsing voor de CL.

De kampioen is helemaal niet 100% zeker direct geplaatst komend seizoen. Dat is alleen als de CL-winnaar zich ook via de competitie plaatst voor de groepsfase CL. Dat is idd bijna altijd zo, maar 100% zeker is het niet.

Unregistere

Well-known member
Lisandro Magallan was gisteravond aandachtig toeschouwer bij Jong AZ-Telstar. Nu kan ik me best voorstellen dat Magallan voetballiefhebber is, maar het lijkt me logischer dat hij aanwezig was om te onderhandelen over een transfer/verhuur naar AZ. Zou ook logisch zijn met al die nieuwe centrumverdedigers.

Jij sluit een transferstunt van Telstar dus uit?

Unregistere

Well-known member
Weer een mooi gerucht, vanuit het Spaanse: Ajax zou met Dinamo Zagreb in onderhandeling zijn met Dani Olmo. Een 21-jarige sensationeel goede Spanjaard. Prijskaartje van boven de 20 miljoen.

Max

Administrator
Forumleiding
Hoe komt die Spaanse jongen ?berhaupt in de Kroatische competitie terecht als hij zo?n supertalent is...

Batigoal

Well-known member
Weer een mooi gerucht, vanuit het Spaanse: Ajax zou met Dinamo Zagreb in onderhandeling zijn met Dani Olmo. Een 21-jarige sensationeel goede Spanjaard. Prijskaartje van boven de 20 miljoen.

Denk dat je met 20 miljoen aan de lage kant zit. Die gaat voor ruim over de 30 wel weg. Lijkt me iets te hoog gegrepen voor Ajax.

Het zou wel betekenen dat een transfer van Donny toch nog in de pijplijn zit.

Batigoal

Well-known member
Hoe komt die Spaanse jongen ?berhaupt in de Kroatische competitie terecht als hij zo’n supertalent is...

Dinamo Zagreb heeft hem al op jonge leeftijd uit de jeugdopleiding van Barcelona weggeplukt. Heeft zich kennelijk bizar goed ontwikkeld de laatste 2 jaar en is inmiddels ??n van de sterren van Jong Spanje. Bayern was eerder deze zomer concreet, maar die vonden hem te duur. Zou wel een mooie coup zijn als Ajax hem wel weet te halen. De stap is ook wat minder groot dan in ??n keer naar de absolute top, dus voor hemzelf ook logischer.

Batigoal

Well-known member
Olympique Nice wordt ??n dezer dagen overgenomen door Ineos en verwacht wordt dat zij de laatste twee weken van de transferperiode nog wel met geld gaan smijten. Kasper Dolberg zou hun doelwit zijn voor de spitspositie. Ik denk dat dit voor Ajax een goeie kans is om hem voor een sloot geld te verkopen; hij wordt nu nog als supertalent bestempeld in buitenlandse media. Het is nog maar de vraag hoeveel daarvan overblijft als hij nog een matig jaar heeft.

Pascallovic

Well-known member
Olympique Nice wordt ??n dezer dagen overgenomen door Ineos en verwacht wordt dat zij de laatste twee weken van de transferperiode nog wel met geld gaan smijten. Kasper Dolberg zou hun doelwit zijn voor de spitspositie. Ik denk dat dit voor Ajax een goeie kans is om hem voor een sloot geld te verkopen; hij wordt nu nog als supertalent bestempeld in buitenlandse media. Het is nog maar de vraag hoeveel daarvan overblijft als hij nog een matig jaar heeft.
De ketonen gaan Dolberg er weer bovenop helpen.

Atreides

Well-known member
Hoffenheim zou met trainer Schreuder achter Dolberg aanzitten voor een verhuurperiode.

Lijkt me een uitstekende optie voor die jongen. Ik heb nog heel veel vertrouwen in het talent van Dolberg, maar het moet er wel uitkomen.

Lijkt me de combi Hoffenheim en Schreuder een hele sterke voor.

Satyr

Administrator
Forumleiding

Het zou rond zijn.

Pascallovic

Well-known member
Ruim 20 miljoen als transfersom. Niet slecht uiteindelijk voor een speler die de laatste 2 jaar niet zo heel veel heeft laten zien.

Batigoal

Well-known member
Ergens jammer dat Dolberg op dat ene seizoen na nooit echt doorgebroken is bij Ajax. Aan de andere kant moet je doorselecteren en lijkt hij ook dit prille seizoen net zo min in vorm te zijn. Plus Traor? en eventueel Brobbey komen er aan dus de nieuwe opties staan alweer klaar. Hopelijk heeft Overmars nog een doorverkoopoptie bedongen.

Max

Administrator
Forumleiding
Bizar hoe hij zich heeft ontwikkeld. Eigenlijk alleen maar minder geworden sinds die blessures.

Atreides

Well-known member
Hoffenheim zou met trainer Schreuder achter Dolberg aanzitten voor een verhuurperiode.

Lijkt me een uitstekende optie voor die jongen. Ik heb nog heel veel vertrouwen in het talent van Dolberg, maar het moet er wel uitkomen.

Lijkt me de combi Hoffenheim en Schreuder een hele sterke voor.

Zag verhuur zelf niet meer zitten. Doodzonde maar dan is verkoop wel de beste optie. Dolberg zou ook dit jaar niet veel gaan spelen.

Benieuwd of Ajax nu zelf toch ook weer even de markt op zal gaan.

Dat hoop ik toch niet. Eerder teveel dan te weinig opties.

Abubakari

Well-known member
Benieuwd of Ajax nu zelf toch ook weer even de markt op zal gaan.

Nog versterkingen voor Ajax?
Of Ajax de markt op gaat bij een vertrek van de Deen lijkt niet het geval. Ten Hag verwacht sowieso weinig wijzigingen meer in zijn selectie, al houdt de club altijd een oogje in het zeil voor buitenkansjes. 'Als er geen gekke dingen gebeuren, gaan we het met deze selectie doen. Een club als Ajax moet echter altijd kijken voor buitenkansjes. Als er zich een voordoet, moet je daarop inspelen, al ga ik er niet vanuit. Maar als het echt iemand is die je selectie kan versterken, moet je het altijd doen.'

Bovenaan