Ajax Transfertopic

Batigoal

Well-known member
Jammer zeg. Verliest Ajax toch iconische gezichten.

Voor Sch?ne natuurlijk leuk om nog een stap naar een mooie competitie te maken. Ik mag aannemen dat hij na zijn carri?re weer bij Ajax terugkomt.

Eef de Kip

Well-known member
Zeker maar ik denk dat hij zelf al aanvoelde dat hij meer op de bank terecht zou komen dus dat zal zeker meegespeeld hebben. Voor Ajax wel jammer want het was een ideale back up. Vorig jaar trouwens al meer gepeeld dan ik gedacht had.

Max

Administrator
Forumleiding
Ajax Transfertopic

Tsja zijn positie kwam wel steeds meer onder druk te staan. Heeft zich ieder jaar erin weten te spelen, maar de kans was groot dat het dit seizoen niet zou gaan lukken.

Pascallovic

Well-known member
Nou ja, ik zie nog altijd 10x liever Lasse Schone dan Carel Eiting. Die had echt wel een serieus aantal minuten gemaakt.

Pascallovic

Well-known member
Ekkelenkamp gaat nooit het niveau van Lasse Schone halen. Het is inderdaad niet dat we zonder Schone krap in de middenvelders komen te zitten.

Batigoal

Well-known member
Gravenberch en Ekkelenkamp staan toch ook te springen?

Ekkelenkamp is geen werelds talent, maar hij heeft wel het vermogen om op de juiste plaats te staan wanneer hij voor de goal verschijnt, dus wie weet kan hij naar de Van de Beek-rol groeien. Van Gravenberch lees ik het en der dat hij nog geen profmentaliteit heeft, dus ik vraag me af of dat 'm gaat worden. In Eiting heeft Ten Hag veel vertrouwen, dus die zal nu wel prominenter naar voren worden geschoven. Maar het liefst mag Ajax gewoon Pr?pper kopen.

Batigoal

Well-known member
Ajax wil de transfer van Donny van de Beek over het tweeluik met PAOK tillen, lijkt me een goed idee. Bayern meldt zich nu opeens voor Ziyech en ook in David Neres is nog steeds interesse. Kan me toch niet voorstellen dat Ajax er meer dan 1 van die 3 laat gaan. Zo ja, dan kan hij nog flink aan de bak op de transfermarkt.

Max

Administrator
Forumleiding
Tot de groepsfase zou ik niet te makkelijk spelers laten gaan. Kost je anders ook een hoop geld als je daardoor die CL miljoen niet kan incasseren.

Batigoal

Well-known member
Klote. Denk je alles op orde te hebben gaan ze als het seizoen daadwerkelijk begint aan iedereen trekken.

Niet om negatief te wezen, maar als je van dat drietal er twee verliest dan mogen de nogal hoge verwachtingen naar beneden worden bijgesteld. Gisteren liet zien dat vervangers niet automatisch ingespeeld zijn of ?berhaupt van hetzelfde niveau zijn.

Wel klote om in de maand augustus mogelijk zoveel kenmerkende gezichten van het team te verliezen. Sch?ne is al weg en Veltman spreekt met de Ajax-leiding over een vertrek. Die is intern goed op te vangen, maar toch.

SanMark.

Well-known member
Europees gezien doe je dan een giga jas uit. In de Nederlandse g competitie word je met twee vingers in de neus kampioen.

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij inderdaad vrij lastig om Europees in de buurt te komen van de prestaties van vorig jaar. Maar Ajax zit toch in pot 2? Wie weet valt de loting mee en dan kun je wellicht toch weer overwinteren.

Pascallovic

Well-known member
Lijkt mij inderdaad vrij lastig om Europees in de buurt te komen van de prestaties van vorig jaar. Maar Ajax zit toch in pot 2? Wie weet valt de loting mee en dan kun je wellicht toch weer overwinteren.
Het is inderdaad afwachten wat de loting dan wordt. Al kom je met pot 2 wel in een wat gunstigere positie. Je gaat ook niet zo'n PSV-poule krijgen volgens mij. Op zijn zwaarst wordt het Man City, Ajax, Benfica/Lyon, Galatasaray/Leipzig/Atalanta/Lille of zoiets.

Atreides

Well-known member
Zou wel echt zonde zijn als vd Beek nog vertrekt. Die diepgang is denk ik het moeilijkste te vervangen. Keuzes op 10 genoeg maar niet dat type. Idealiter vertrekt Neres nog en verder niks meer.

Wat mij betreft ook jammer dat Schone vertrekt al denk ik dat Ajax ook wel wilde voorselecteren en Schone deze mooie stap gunde. Schone had ongetwijfeld de jongelingen ook behoorlijk voor de voeten gelopen qua ontwikkeling. Anderzijds moet je maar zien wat Marin en/of Eiting gaan brengen.

Atreides

Well-known member
vi.nl zei:
Het laatste nieuws uit Belgi? is dat Ajax de ideale vervanger voor Donny van de Beek bij Club Brugge heeft gevonden. Mocht de Ajacied naar Real Madrid vertrekken, dan moet Hans Vanaken naar Amsterdam komen. Dat meldt Het Nieuwsblad woensdagochtend. De 26-jarige aanvallende middenvelder is een Belgisch international. Club Brugge wil Vanaken niet makkelijk laten gaan. De club wil zijn sterspeler graag een loonsverhoging aanbieden, als antwoord op de Amsterdamse interesse. Voor Ajax zou Vanaken de tweede aanwinst uit de Belgische competitie zijn deze transferperiode. Razvan Marin kwam al over van Standard Luik
.

@Batigoal is het wat?

Met 1.94 een mooie buddy voor de portier van twee meter vier.

Batigoal

Well-known member
Ik ben altijd wel fan van Vanaken, maar het is geen Van de Beek. Vanaken is minder technisch en wendbaar, maar nog beter voor de goal en een enorm loopvermogen. Bovendien iemand met een heel goed schot. Ik zou de gok wel aandurven, al zal hij denk ik al gauw boven de 20 miljoen euro moeten kosten. En ik vraag me ergens af in hoeverre hij in ons team past. Maar wel prettig dat Ajax om zich heen aan het kijken is.

Bovenaan