Ajax Transfertopic

Pascallovic

Well-known member
Inderdaad een ander type dan beide spelers, maar heeft wel bewezen een aardig niveau aan te kunnen.

De jeugd op de vleugels hebben zich de afgelopen jaren onvoldoende ontwikkeld. Cerny en Johnsen hebben de volgende stap niet gezet. Nunnely is niet in de buurt gekomen. Kuhn kan zelfs bij jong Ajax geen basisplaats afdwingen en Noa Lang is schijnbaar ook nog niet ver genoeg om definitief aan te sluiten en in aanmerking voor de basis te komen.

Eef de Kip

Well-known member
Is toch een prima aankoop? Nederlands international en die prijs valt me erg mee, ik las al bedragen van in de 20 miljoen. Verder is het natuurlijk een gegeven dat je er per definitie op achteruit gaat.

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik ben nog nooit onder de indruk geweest van Promes, maar goed. Schijnbaar moet er per s? een Nederlander komen.

De prijs valt inderdaad mee.

Pascallovic

Well-known member

Overmars heeft aangegeven graag een elftal te houden waar supporters zich mee kunnen identificeren en in kunnen herkennen. Dat we niet straks met 11 buitenlanders in het veld staan. Vandaar dat ie zich nu richt op een Bergwijn, Promes en Propper. Nederlandse spelers die ook internationaal bekend zijn.

Betere categorie dan dit ga je als Ajax normaal gesproken niet krijgen.

Maasveld

Well-known member
Promes is binnen!

D90HeSzXYAAVJ9A.jpg
Het is afgerond Promes voor 15,7 miljoen naar Ajax, want kan oplopen tot 17,2 miljoen.
Dat is een behoorlijk bedrag voor een 35-jarige transfervrije geblesseerde speler!

Eef de Kip

Well-known member
Overmars heeft aangegeven graag een elftal te houden waar supporters zich mee kunnen identificeren en in kunnen herkennen. Dat we niet straks met 11 buitenlanders in het veld staan. Vandaar dat ie zich nu richt op een Bergwijn, Promes en Propper. Nederlandse spelers die ook internationaal bekend zijn.

Betere categorie dan dit ga je als Ajax normaal gesproken niet krijgen.

Ok op die manier. Tsja niet zo heel vreemd natuurlijk, staan er straks 10 buitenlanders dan krijg je dat geneuzel dat er geen Nederlanders meer in staan dus in dat opzicht is het natuurlijk wel prima.
Bergwijn zou ik wel een spectaculaire aankoop vinden trouwens maar ik moet het nog maar zien.

Batigoal

Well-known member
Ik hoop nog steeds op de komst van Pr?pper. Volgens Verweij gaan we nu voor Bergwijn, maar die lijkt me veel te duur.

Batigoal

Well-known member
Dat zou helemaal mooi zijn. Geld zat.

Bruno Varela blijft een jaar langer. Ajax vond de aankoopoptie van €5 miljoen te gortig, maar Benfica hoefde hem niet meer terug dus kan hij nogmaals gehuurd worden. Gezien alle beelden altijd bij vieringen lijkt dit me het schoolvoorbeeld van een speler die goed is in de kleedkamer.

Max

Administrator
Forumleiding
Gaat nu het gerucht dat Juve Kean in de transfer met De Ligt wil betrekken.

Batigoal

Well-known member
Kean heeft in mei nog een flink verbeterd contract getekend, dus dat zou alleen kunnen gaan om huur. Voor een positie waarvoor we al ruim bezet zijn. Plus dat zal dan van de transfersom af gaan van De Ligt. Oftewel bijzonder slechte deal en gewoon een verzinsel van de krant omdat Ajax ooit eens interesse in Kean had.

Er mag best iets van de transfersom als wij Rugani krijgen.

Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Kr?pin Diatta (Club Brugge) wordt als iets minder duur alternatief voor Bergwijn genoemd. Type Man?. En ik zou zelf proberen Zinho Vanheusden te halen. Belgische jonge centrale verdediger, ??n van de sterkhouders van Standard op huurbasis afgelopen seizoen en bij zijn club Inter komt hij toch niet aan bod.

PES5

Administrator
Forumleiding
Vanheusden is een interessante speler voor Ajax inderdaad.

Verder loopt er misschien in de Africa Cup nog iets rond.

Wie ik trouwens altijd een heel goede spits heb gevonden, is Salomon Rondon. Dat kan in Nederland een sensatie worden, mocht je Tadic nog gaan verpatsen.

Batigoal

Well-known member
Vanheusden is een interessante speler voor Ajax inderdaad.

Verder loopt er misschien in de Africa Cup nog iets rond.

Wie ik trouwens altijd een heel goede spits heb gevonden, is Salomon Rondon. Dat kan in Nederland een sensatie worden, mocht je Tadic nog gaan verpatsen.

Rondon is inmiddels ook wel leeftijd en zal niet goedkoop zijn.

Malinovskiy van Genk als nieuwe topmiddenvelder zou ook dikke prima zijn.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Komen nu toch steeds meer berichten binnen dat Raiola voor De Ligt inderdaad absurde salariseisen heeft en dat Juventus schijnbaar de enige is die dat wil betalen. Tsja, dubbel wel... Tuurlijk, als de gek het betaalt, waarom zou zo'n jongen dan niet 14 miljoen netto per jaar vragen? Maar aan de andere kant is hij pas 19 en heeft hij nog alles te bewijzen. Ik was lekker voor een miljoen of 8 netto per jaar naar Liverpool of City gegaan (als die clubs daadwerkelijk interesse hadden). Aan de andere kant is een paar jaar leren van Chiellini en Bonucci en dagelijks trainen met Ronaldo qua ontwikkelingsmogelijkheden helemaal niet zo verkeerd als verdediger.

Bovenaan