Ajax Transfertopic

Atreides

Well-known member
Een jongen die bij hoge ballen dramatisch is heeft niks bij Ajax te zoeken. Hij maakt regelmatig fouten en heeft Emmen al genoeg punten gekost.

Misschien dat het over een paar jaar wat wordt. Maar heeft afgezien van die pot tegen Ado eigenlijk vooral punten gekost inderdaad.

Maakt trouwens wel duidelijk progressie, maar is voorlopig qua presentaties eigenlijk nog niet goed genoeg voor Emmen 1. Dat komt wel, want er is talent genoeg. Maar nog veel en veel te vroeg voor een transfer naar Ajax.

Pascallovic

Well-known member
Dat krijgen we er wel uit. Drie jaartjes trainen onder superL'Ami en ervaring opdoen in Jong Ajax en dan komt het helemaal goed met Scherpen.

Bah, het is een Feyenoorder. Nou ja, ook dat is er nog wel uit te krijgen.
Een keeper die opvalt bij een degradatiekandidaat komt niet zo heel makkelijk mee bij een topclub. Dat hebben we gezien met van Leer bij Ajax en Jurjus bij PSV.

Batigoal

Well-known member
Een keeper die opvalt bij een degradatiekandidaat komt niet zo heel makkelijk mee bij een topclub. Dat hebben we gezien met van Leer bij Ajax en Jurjus bij PSV.

Tsja, Jurjus krijgt PSV-training en Van Leer zit tegenwoordig met zijn kop bij en in Lieke.

Maar serieus, ik vind met de financi?le positie die Ajax heeft moet je dit soort talenten halen en een tijdje stallen bij de club waar ze vandaan komen of Jong Ajax. Dan zitten er een aantal miskleunen tussen (zoals Johnsen en wellicht Van Leer), maar aan die ene (De Jong) die wel goed uitpakt heb je heel veel plezier. En op die leeftijd zit er echt nog wel verbetering in.

RickPSV

Active member
Ik lees hier dat RKC 4,28 miljoen krijgt indien hij voor 75 miljoen verkocht word. Dan kan RKC toch wel het spelersmateriaal kopen om weer mee te doen bovenin de Keuken Kampioen Divisie?

Max

Administrator
Forumleiding
Is dat Ajax transfernieuws?

Mooi bedrag voor een club als RKC, maar er zitten op dit moment wel meer clubs met kapitaalkracht potentie in de Keuken Concurrent Competitie.

Max

Administrator
Forumleiding
Ooit had RKC het goed voor elkaar en wisten ze zich met goed voetbal en beperkt budget zich te handhaven.

Atreides

Well-known member

Batigoal

Well-known member
Is hij Groningen dan al zo ontgroeid? Ik zie hem regelmatig leuke dingen doen en als talent meer dan welkom, maar zou hij al klaar zijn voor basis Ajax 1?

Max

Administrator
Forumleiding
Jammer dat PSV dergelijk matig materiaal heeft, want anders had je daar ala Bayern de beste spelers weg kunnen kopen.

Atreides

Well-known member
Is hij Groningen dan al zo ontgroeid? Ik zie hem regelmatig leuke dingen doen en als talent meer dan welkom, maar zou hij al klaar zijn voor basis Ajax 1?

Ik moet het een beetje de media doen. Dat bord op schoot scouten zegt me niet zoveel. Ga hem zondag wel een hele wedstrijd zien. Viel me bij Ajax - Groningen in elk geval niet op (al was dat meer de schuld van die prutstrainer). Ga er eigenlijk wel vanuit dat Doan nog minimaal tot de zomerstop bij Groningen blijft als Ajax hem haalt.

Abubakari

Well-known member

In Groningen is de verwachting /vrees toch wel dat ie in de winterstop weg gaat. En het is inderdaad een goeie voetballer. Of ie goed genoeg is voor Ajax weet ik niet. Ik zie hem nooit 90 minuten in actie.

Pascallovic

Well-known member
Ik vind hem niet direct de opvolger van Ziyech. Daarvoor moet hij nog heel veel stappen zetten om dermate dominant te worden in het veld. Op den duur kan hij die positie overigens wel gaan invullen verwacht ik, maar niet direct.

Bovenaan