Ajax Transfertopic

Max

Administrator
Forumleiding
Daley is een Blinde vlek voor Atreides. De afgelopen twee interlands speelde Blind ook prima.

Maasveld

Well-known member
Blind mag wetende dat er zoveel man voor de bal staan meer doen om Luuk af te stoppen bij dat duel op de middenlijn bij de 1-0. Lijkt mij iets wat je hem kunt verwijten.
Het probleem was juist dat hij teveel deed. Het enige dat hij hoefde te doen is De Jong voor zich houden. Hij probeerde er echter voor te komen, waardoor De Jong simpel kon wegdraaien. Bij de 3-0 had hij overigens wel iets meer zijn best kunnen doen om de bal van de lijn te halen.

Atreides

Well-known member
Ik raad je aan om nog eens te kijken.

Samenvatting, tijdsduur, en specifieke momenten graag.

. Bij de 3-0 had hij overigens wel iets meer zijn best kunnen doen om de bal van de lijn te halen.

Interessant punt. Als ik z?lf dat had moeten doen had ik Onana waarschijnlijk invalide geschopt. Wat dus precies twee redenen zijn om ?f niet in te grijpen of omdat ik totaal niet geschikt ben voor profvoetbal.

Daley is een Blinde vlek voor Atreides.

Ik schrijf toch defacto niks anders dan jou tekst:

Ik geloof best dat je met een mandekker en een De Jong of Blind centraal achterin kan spelen, maar beide zonder mandekker is niet zo handig. Zeker tegen PSV kan dat niet.

De afgelopen twee interlands speelde Blind ook prima.

Ik heb de afgelopen twee interlands niet in zijn geheel gezien. Maar ik meen dat ik een hard oordeel heb geveld over de fouten van Blind.

Dat een of andere dodo iets roept dat feitelijk onjuist is wordt ik niet vrolijk van. Als een legende als Willem van H. dat begint te roepen, dat gaat veel te ver.

Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
We zouden nu in januari alsnog Magallan willen kopen van Boca. Die club zou straks na de Copa Libertadores-finale wel bereid zijn hem te verkopen. Lijkt me prima om ondanks het goede spel niet op de lauweren te rusten en op zoek te blijven naar versterkingen.

Atreides

Well-known member
We zouden nu in januari alsnog Magallan willen kopen van Boca. Die club zou straks na de Copa Libertadores-finale wel bereid zijn hem te verkopen. Lijkt me prima om ondanks het goede spel niet op de lauweren te rusten en op zoek te blijven naar versterkingen.

Als we er vanuit gaan dat de Jong en/of de Ligt vertrekt/vertrekken is het gewoon een vervanger. Wat niet wegneemt dat het gewoon goed is om nu wel vooruit te kunnen kijken en te handelen.

Atreides

Well-known member
Want bij die 2 is gebleken dat het wel werkt?

Je weet - zeker bij jonge gasten - dat het afvalpercentage gewoon heel hoog ligt.

Neemt niet weg dat Ajax de laatste jaren met 'nieuwe 'jonge spelers' als Onana,Frenkie de Jong, Dolberg, Eriksen, Cillessen, Bazoer, El Ghazi, Fischer, Kishna, Boilesen en Anderson meer dan genoeg succesvolle ontwikkelingen heeft gehad*.

En als je het wat breder wil zien Millik en Younes.

* succes is =of speeltijd in het eerste, of een forse opbrengst bij verkoop of liefst beide.

Laatst bewerkt:
Bovenaan