Ajax Transfertopic

Unregistere

Well-known member
Vermoedelijk was er dan geen vrije of haalbare optie waarvan ze 100% overtuigd waren. Of er duikt in de komende uren toch nog een surprise op.

Batigoal

Well-known member
Borussia Dortmund wil volgens De Telegraaf 33 miljoen euro betalen voor David Neres. Mooi openingsbod. Neres zelf zou graag in de Bundesliga willen spelen. Hij heeft sinds kort een Duitse vriendin en leert de Duitse taal.

Abubakari

Well-known member

Max

Administrator
Forumleiding
Minimaal 150. Plus tien procent bij iedere doorverkoop in zijn verdere carri?re.

Janssen

Well-known member
Ik neem aan dat Atreides de statistieken van de maand augustus gefaxt heeft om de prijs nog verder op te drijven.

ElSimao

Active member
Ik neem aan dat Atreides de statistieken van de maand augustus gefaxt heeft om de prijs nog verder op te drijven.

Ik vraag me sowieso wel af hoe Atreides aankijkt tegen de defensieve kwaliteiten van Daley Blind. Heeft zich maandenlang verzet tegen het stempel dat het geen echte verdediger zou zijn, maar gisteren bleek dat iedereen eigenlijk gewoon gelijk had. Het is een aardige defensieve middenvelder maar denken dat hij ook wel centraal achterin kan is een verkeerd soort arrogantie.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik vraag me sowieso wel af hoe Atreides aankijkt tegen de defensieve kwaliteiten van Daley Blind. Heeft zich maandenlang verzet tegen het stempel dat het geen echte verdediger zou zijn, maar gisteren bleek dat iedereen eigenlijk gewoon gelijk had. Het is een aardige defensieve middenvelder maar denken dat hij ook wel centraal achterin kan is een verkeerd soort arrogantie.

Je kunt Blind vervangen door Frenkie de Jong, hierboven

Max

Administrator
Forumleiding
Ik geloof best dat je met een mandekker en een De Jong of Blind centraal achterin kan spelen, maar beide zonder mandekker is niet zo handig. Zeker tegen PSV kan dat niet.

Waarom speelde W?ber niet? Die heeft vorig seizoen toch ook vaak genoeg meegedaan? Valt daarnaast die Schuurs dusdanig tegen dat ook hij geen optie is?

Atreides

Well-known member
Ik vraag me sowieso wel af hoe Atreides aankijkt tegen de defensieve kwaliteiten van Daley Blind. Heeft zich maandenlang verzet tegen het stempel dat het geen echte verdediger zou zijn,

Blind is wel degelijk een verdediger, maar geen mandekker. Gebruik je hem als vrije verdediger of als 2e centrale verdediger kan Blind dat prima. Moet er dus wel een echte verdediger (Smalling, de Ligt, van Dijk) naast staan. Lijkt me allemaal niet zo moeilijk.

Het is een aardige defensieve middenvelder maar denken dat hij ook wel centraal achterin kan is een verkeerd soort arrogantie

Dat je met Frenkie de Jong en Blind centraal achterin tegen PSV gaat spelen is vragen om problemen. Dan moet je echt als team een top top top wedstrijd spelen en PSV vies tegenvallen. Jammer voor Ajax dat het nu precies andersom was. In die zin snap ik niet dat die Wober of desnoods Schuurs niet gewoon speelde. Dan had PSV veel moeilijker de lange bal kunnen spelen.

N.B. ik heb de samenvatting even weer gezien, maar ik kon bij geen van de kansen, laat staan doelpunten een directe verwijtbare fout zien van Blind. Hoogstens dat de Jong een keer kon kaatsen, maar dat altijd voorkomen lijkt me onmogelijk als CV.

Maasveld

Well-known member
N.B. ik heb de samenvatting even weer gezien, maar ik kon bij geen van de kansen, laat staan doelpunten een directe verwijtbare fout zien van Blind. Hoogstens dat de Jong een keer kon kaatsen, maar dat altijd voorkomen lijkt me onmogelijk als CV.

Ik raad je aan om nog eens te kijken.

Pascallovic

Well-known member
Blind mag wetende dat er zoveel man voor de bal staan meer doen om Luuk af te stoppen bij dat duel op de middenlijn bij de 1-0. Lijkt mij iets wat je hem kunt verwijten.

Bovenaan