Ajax Transfertopic

Atreides

Well-known member
De Telegraf geeft Siem de Jong het advies om zijn biezen te pakken. Ik geef ze de daarin wel gelijk. Het lijkt er toch op dat deze man na die talloze blessures nooit meer het oude niveau echt heeft gehaald. Nog steeds nuttig door zijn intelligentie, ervaring, neusje voor de goal e.d. Maar daar is het meeste ook wel mee gezegd.

Dit keer is besloten om hem thuis te laten. „Siem is nog niet wedstrijdfit en daarom hebben we ervoor gekozen hem een programma in Amsterdam te laten volgen. Hij heeft meer aan trainingen bij Jong Ajax dan hier relatief weinig te doen. Daar kan hij in teamverband gericht trainen en hopelijk snel weer fit raken.”

Maar zelfs dan is het (in de Europa League of Champions League) lastig zich weer terug te knokken in de 18-koppige selectie, omdat ook Kasper Dolberg en Daley Sinkgraven terugkeren. Als De Jong zijn knopen telt, stuurt hij wellicht aan op een (lucratieve) transfer
https://www.telegraaf.nl/sport/2399137/rol-siem-de-jong-europees-uitgespeeld-in-ajax-selectie

Max

Administrator
Forumleiding
De lucratieve transfer zal niet naar een aansprekende competitie zijn. Niemand die hem zal willen hebben. Op basis van zijn CV met Ajax erop en zijn succesvolle periode tijdens de kampioensjaren moet hij echter wel lekker kunnen cashen ver over de grens.

ElSimao

Active member
De Telegraf geeft Siem de Jong het advies om zijn biezen te pakken. Ik geef ze de daarin wel gelijk. Het lijkt er toch op dat deze man na die talloze blessures nooit meer het oude niveau echt heeft gehaald. Nog steeds nuttig door zijn intelligentie, ervaring, neusje voor de goal e.d. Maar daar is het meeste ook wel mee gezegd.

Het was in zijn prime een acceptabele meevoetballende (reserve)spits. Niet voor niks heft ie zijn "finest hour" bij Ajax op die positie gehad. Kreeg echter het idee dat hij op het middenveld moest staan en daar is hij echt veel te lomp en beperkt voor. Komt natuurlijk ook door de de Boer die graag fysiek, loopvermogen en dat soort onzin wilde en Siem altijd als eerste invulde op het wedstrijdformulier.

Al met al een van de meest overschatte spelers van de club, ook in zijn eerdere periode.

Atreides

Well-known member
De lucratieve transfer zal niet naar een aansprekende competitie zijn. Niemand die hem zal willen hebben. Op basis van zijn CV met Ajax erop en zijn succesvolle periode tijdens de kampioensjaren moet hij echter wel lekker kunnen cashen ver over de grens.

Eens. Met zijn CV met Ajax (2), PSV, Newcastle en het Nederlands elftal moet het toch wel lukken om lekker in de grote zandbak of een China ofzo flink poen te gaan scheppen. Ik gun het hem ook wel want het is een fantastische prof en is van enorme waarde geweest in de kampioensjaren van de Boer.

Batigoal

Well-known member
Siem blijft een held, maar is niet goed genoeg meer om een rol van betekenis te spelen. Ik zie een Club Brugge ofzo wel de gok wagen met een huurconstructie.

Max

Administrator
Forumleiding
AZ zou nog wel een mooie club zijn voor hem.

Moet hij zich wel weer wat gaan herpakken. Heeft echt weinig gepresteerd bij Ajax en PSV. Maar wie weet dat hij zich idd wel herpakt bij AZ of FC Utrecht. Ik weet niet hoe avontuurlijk Siem is ingesteld. Ik zou lekker wat jaartjes in China gaan cashen. Daar kan je echt waanzinnig veel verdienen. Kan hij voor de leuk aan het einde van zijn carri?re nog een jaartje bij De Graafschap spelen.

ElSimao

Active member
Moet hij zich wel weer wat gaan herpakken. Heeft echt weinig gepresteerd bij Ajax en PSV. Maar wie weet dat hij zich idd wel herpakt bij AZ of FC Utrecht. Ik weet niet hoe avontuurlijk Siem is ingesteld. Ik zou lekker wat jaartjes in China gaan cashen. Daar kan je echt waanzinnig veel verdienen. Kan hij voor de leuk aan het einde van zijn carri?re nog een jaartje bij De Graafschap spelen.

Zouden de Chinezen hem willen? Die mensen zullen op een gegeven moment toch ook wel klaar zijn met het neerleggen van gigantisch veel geld voor een modale huis-tuin-en-keuken-voetballer.

Batigoal

Well-known member

Dan zie ik hem eerder naar Amerika gaan.

De Groene Scout

Well-known member
Twente zoekt nog een ervaren kracht op het middenveld. Als het Rienstra niet wordt dan zou De Jong ook prima passen.
In Enschede kun je natuurlijk ook prima cashen.

Batigoal

Well-known member
Siem de Jong vertrekt mogelijk op huurbasis naar Sydney FC. Dat zou voor alle partijen een mooie oplossing zijn.

Bovenaan