Ajax Transfertopic

ElSimao

Active member
Volgens mij staat de onderbouwing al meerdere keren geschreven, maar jij bent niet in staat om statistieken te lezen, te begrijpen of zelfs correct neer te zetten. Dan duik je weg door te stellen dat het selectief is of door anderen woorden in de mond te leggen die niet gezegd zijn. Alles om maar niet de inhoudelijke discussie aan te hoeven gaan.

Ach, als je mbt Ziyach statistieken toont over hoeveel balcontacten en schoten op doel etc. hij heeft maar niks over het balverlies, dan is dat inderdaad selectief ja. Niemand ontkent dat hij vaak aan de bal is, hij vaak een bal verovert en redelijk vaak bij goals betrokken is, maar de prijs die het team daarvoor betaalt is hoog. 9 goals in 39 wedstrijden is voor een middenvelder niet onaardig hoor, maar als de middenvelder in kwestie iedere mogelijkheid aangrijpt om op doel te schieten, is de oogst wat mager. Zeg maar.

Wat overigens ook uit de statistieken blijkt, is dat het tegen de topclubs niet overhoudt. Tegen PSV en Feyenoord: 0 goals, 0 assists. Tegen AZ welgeteld 1 assist en tegen Utrecht weer helemaal niks. Tegen Nice 1 assist en tegen RBK voor de verandering niks. Zijn successen boekt hij met name tegen degradatiekandidaten.

Ik vond hem in zijn eerste jaar best goed, maar vorig jaar was het niet meer dan een hele krappe voldoende. Zoals al gezegd, redelijke productie maar tegen een te hoge prijs.

Eef de Kip

Well-known member
Goh, ik dacht er is wat nieuws op transfergebied, helaas.

Verder is dit mi een non discussie, als Hakim nou gewoon de komende paar Europese potjes z'n niveau haalt als tegen Graz dan is hij gewoon weg voor het einde van de maand.

Verder heb ik nog niets gelezen over Neres. Laten we hopen dattie blijft.

Abubakari

Well-known member
Hi Abu, alles goed man? Hoe is het in Drachten? Ja goed, mooi, dank je.

Het ging over jongens ouder dan 21 die nog niet in beeld zijn bij het eerste. Dus de jongens die jij noemt vallen daar niet onder.

Net zulk lekker weer als bij jullie in Almere vermoed ik, dus wel goed.

Het ging over door jou al afgeschreven spelers uit Jong Ajax die weinig minuten maken in Ajax 1. Voor je 20ste regelmatig in Ajax 1 spelen, anders kon het nooit veel zijn, was zo'n beetje je redenatie. Mazraoui en Eiting speelden vorig seizoen in Jong Ajax en dat bestond volgens jou volledig uit talentlozen. Frenkie de Jong is dan nog zo'n mooi voorbeeld van de door jou verguisde laatbloeier.

ElSimao

Active member
Net zulk lekker weer als bij jullie in Almere vermoed ik, dus wel goed.

Het ging over door jou al afgeschreven spelers uit Jong Ajax die weinig minuten maken in Ajax 1. Voor je 20ste regelmatig in Ajax 1 spelen, anders kon het nooit veel zijn, was zo'n beetje je redenatie. Mazraoui en Eiting speelden vorig seizoen in Jong Ajax en dat bestond volgens jou volledig uit talentlozen. Frenkie de Jong is dan nog zo'n mooi voorbeeld van de door jou verguisde laatbloeier.

Voor je 21e in beeld bij Ajax 1 zijn

Abubakari

Well-known member
Je hebt ook wel eens beweerd dat wie op zijn twintigste nog nauwelijks minuten in Ajax 1 heeft gemaakt niet geschikt is.

En hoe zit het met?

Mazraoui en Eiting speelden vorig seizoen in Jong Ajax en dat bestond volgens jou volledig uit talentlozen.

Abubakari

Well-known member
Nee hoor, 21 zei ik.

Die twee doen het vrij goed tot nu toe. Of niet?

Dat stokpaard heb je zo vaak bereden dat je niet alleen 21 jaar als criterium nam maar ook 'nog niet doorgebroken' of 'nog steeds in Jong Ajax spelend'. Dat zou dan niks meer worden en nooit materiaal voor Ajax 1 kunnen zijn.

Inderdaad, waar jij ze een paar maanden (en Eiting een paar weken terug) nog bij het oud vuil zette want nog niet doorgebroken en deel uitmakend van de talentloze en in jouw ogen volledig overbodige Jong Ajax selectie. Dus geen materiaal voor Ajax 1 volgens jou.

Nog nieuws omtrent Neres?

Dat was niet veel soeps volgens jou. Je was ook niet onder de indruk van het aantal assists en goals want Lozano...

Strik er om en gauw die 40 miljoen pakken want makkelijk te vervangen is jouw opinie vwb Neres neem ik aan?

ElSimao

Active member
Dat stokpaard heb je zo vaak bereden dat je niet alleen 21 jaar als criterium nam maar ook 'nog niet doorgebroken' of 'nog steeds in Jong Ajax spelend'. Dat zou dan niks meer worden en nooit materiaal voor Ajax 1 kunnen zijn.

Klopt.

Inderdaad, waar jij ze een paar maanden (en Eiting een paar weken terug) nog bij het oud vuil zette want nog niet doorgebroken en deel uitmakend van de talentloze en in jouw ogen volledig overbodige Jong Ajax selectie. Dus geen materiaal voor Ajax 1 volgens jou.

Nou, dat ligt wat genuanceerder natuurlijk. Als geheel herbergde die ploeg niet zoveel talent, maar het is mooi dat er nu toch wat spelers van doorbreken.

Dat was niet veel soeps volgens jou. Je was ook niet onder de indruk van het aantal assists en goals want Lozano...

Strik er om en gauw die 40 miljoen pakken want makkelijk te vervangen is jouw opinie vwb Neres neem ik aan?

Het is een aardige speler maar 40 miljoen Euro is veel geld. Ik denk dat ik hem voor dat bedrag weg zou doen ja.

Abubakari

Well-known member
Klopt dus niet, zo laten Mazraoui, Eiting en ook Frenkie de Jong nu zien.

Nou, dat ligt wat genuanceerder natuurlijk.

Ah, nu dus wel. Het lag bij jou niet bepaald genuanceerd. Maar goed om te zien dat je toch iets van je forumgenoten op begint te steken.

Wat Neres betreft, 40 miljoen is inderdaad wel een hele dik bak geld, maar poen zat en een belangrijke kracht, dus ik heb liever dat ie blijft, verkopen we hem volgend jaar wel en hebben we meer tijd om een opvolger te vinden. Eerst maar eens kampioen worden en daar kunnen we Neres goed bij gebruiken.

ElSimao

Active member
Klopt dus niet, zo laten Mazraoui, Eiting en ook Frenkie de Jong nu zien.

Frenkie had op zijn 21e reeds een basisplaats en Noussie en Carel zijn nog geen 21.

?.Tenzij jij over informatie beschikt waaruit blijkt dat die twee veel ouder zijn en op het moment dat ze 21 waren ergens in de marge aanrommelden.

Die Carel lijkt me wel echt iemand voor zulke praktijken. Vals tot en met.

Wat Neres betreft, 40 miljoen is inderdaad wel een hele dik bak geld, maar poen zat en een belangrijke kracht, dus ik heb liever dat ie blijft, verkopen we hem volgend jaar wel en hebben we meer tijd om een opvolger te vinden. Eerst maar eens kampioen worden en daar kunnen we Neres goed bij gebruiken.

Ik hoop vooral dat ze nog een echte verdediger halen. Met Wober, FdJ of Blind naast de Ligt gaan we denk ik tegen onnodig puntverlies aanlopen.

Unregistere

Well-known member
Volgens The Bobr Times heeft Ajax een bod van 3 miljoen euro uitgebracht op de 18-jarige Oekra?ense aanvaller Vladislav Supras. SC Dnipro-1, de huidige club van de jeugdinternational, heeft het bod echter direct afgewezen.

Ajax zou het bod echter al voor de start van het EK onder 19 van vorige maand hebben uitgebracht. Door zijn spel op het EK werd Supras door de UEFA daar opgenomen in het elftal van het toernooi.

Naast Ajax zou ook het Deense FC Midtjylland interesse hebben in de aanvaller.

Forumleden van футбольна їдальня.ua zijn best positief over hem in elk geval.

Bovenaan