Ajax Transfertopic

ElSimao

Active member
Daarom loopt onze winnaar van de goudenschoen ook zoveel en pakt zo vaak de bal af, heeft sowieso natuurlijk heel erg veel moeite in postieve zin bij te dragen....

Zo was de Ajacied dit seizoen de speler met de meeste doelpogingen (162), de meeste gecre?erde kansen (138), de meeste dribbels (216), de meeste balheroveringen (281), de meeste balcontacten (3205).
https://www.foxsports.nl/nieuws/arti...ech-eredivisie

Ik zeg nergens dat ie lui is, sterker nog, ik prijs zijn loopvermogen.

Leuke statistieken maar erg selectief. Je mist zijn balverlies records, zijn 125 (ofzo) schoten van buiten de 16 zonder success, zijn 50 vrije trappen op rij die er niet in gingen etc. Dus leuk dat je dan veel balcontacten en doelpogingen hebt, maar als het rendement daarvan laag is schiet het niet op.

Als die vent leert te doseren, wordt de balans positiever en wordt hij waardevoller voor een team. Daar wringt de schoen, want hij is trots op deze mentaliteit. Leuk en aardig, maar het houdt m nogal tegen, dit zoekt men in het buitenland niet bij een middenvelder. Je denkt dat ie het misschien inziet, maar hij toont tegen Sturm uit aan dat ie nog steeds de Same Ol' G is. +1 voor de referentie.

Atreides

Well-known member
Ik zeg nergens dat ie lui is, sterker nog, ik prijs zijn loopvermogen.

Arbeidsethos is juist het tegenovergestelde van slechte mentaliteit. Gezien zijn kleine, niet bijzonder gespierde postuur is het dan ook bewonderenswaardig dat hij zo vaak de bal afpakt en meters maakt..

Leuke statistieken maar erg selectief. Je mist zijn balverlies records, zijn 125 (ofzo) schoten van buiten de 16 zonder success, zijn 50 vrije trappen op rij die er niet in gingen etc. Dus leuk dat je dan veel balcontacten en doelpogingen hebt, maar als het rendement daarvan laag is schiet het niet op.

uiteindelijk allemaal van significant ondergeschikt belang. Weet jij, weet ik.
Zijn balcontacten leiden natuurlijk wel degelijk tot heel directe, indirecte en afgeleide kansen. Weet jij, weet ik.

Als die vent leert te doseren, wordt de balans positiever en wordt hij waardevoller voor een team

Dat het beter kan ben ik niet geheel verrassend met je eens. Neemt niet weg dat gezien de relatieve waarde van wat waar en hoe hij kansen cre?ert tegenover zijn balverlies als dikke prima is.

Daar wringt de schoen, want hij is trots op deze mentaliteit.

Waarop baseer je dat?

N.B. waarschijnlijk ben je ??n van de weinige Ajacieden die de goudenschoen winnaar graag bij Ajax ziet vertrekken. Intrigerend.

Naast de goudenschoen gebaseerd op beoordelingen van ex-profs hebben ook de Ajaxfans hem uitgeroepen tot beste speler van het jaar.
hqdefault.jpg

O ja:
https://www.parool.nl/amsterdam/is-hakim-ziyech-de-beste-speler-van-de-eredivisie-ja~a4566098/

Laatst bewerkt:

ElSimao

Active member
Ziyach vorig seizoen, 39 wedstrijden, 9 goals en 15 assists. Vd Beek, 39 wedstrijden, 13, goals en 6 assists.

Ziyach dus in totaal bij 5 meer doelpunten betrokken geweest. Dat is mooi, maar voor iemand die vrijwel altijd of de assist probeert te geven of probeert te scoren vind ik het erg matig. To be fair, hij verovert de bal ook vaak, maar als je hem zo vaak kwijt raakt als hij, schiet het niet echt op.

Frenkie heeft vorig jaar 7 assists gegeven met veel minder speeltijd. Als hij speelde, was hij voornamelijk verdediger of 6, dus sowieso veel meer naar achteren dan waar Ziyach geetaleerd stond. En met veel minder balverlies. Als je hem op de half zet met Tadic naast hem, verwacht ik dat hij zwaar over die cijfers van Hakim heen gaat. Heb al vaker gezegd dat ik hem nu al zoveel beter dan Hakim vind.

Maar goed, om het interactief te houden. Waarom denk jij dat clubs nog niet zo happig zijn om hem over te nemen? Zouden ze misschien toch twijfelen aan zijn kwaliteiten...

Pascallovic

Well-known member
Alsof assists alles zeggen. Als de aanvallers de bal er niet inschieten terwijl de aangever niks fout doet, dan gaat dat ten kostte van jouw statistieken. Om het lekker concreet te houden: Ziyech loopt dit seizoen een assist achter op Max Wober. Dat ligt echt niet aan Ziyech hoor.
Als iemand altijd die moeilijke bal wil geven is het FdJ.

Dat zag je woensdag ook alweer goed.
Die mag lekker 3 kwartier met de bal lopen. Het liefst in eigen 16 meter als je onder druk staat zoals in de 50e minuut afgelopen woensdag. Had Ziyech eens moeten doen.

Laatst bewerkt:

ElSimao

Active member
Alsof assists alles zeggen. Als de aanvallers de bal er niet inschieten terwijl de aangever niks fout doet, dan gaat dat ten kostte van jouw statistieken.

Daar heeft iedereen mee te maken, dus ook FdJ, vd Beek etc. Niet iedere goede pass of voorzet wordt tot doelpunt gepromoveerd.

Pascallovic

Well-known member
Daar heeft iedereen mee te maken, dus ook FdJ, vd Beek etc. Niet iedere goede pass of voorzet wordt tot doelpunt gepromoveerd.

De een meer dan de ander, als je veruit de meeste kansen van iedereen cre?ert, dan zou je verwachten dat het aantal assists ook hoger zou liggen. Het feit dat dit niet het geval is, komt mede omdat de aanvallers naar verhouding bij hem schijnbaar meer kansen niet afmaken. Maar dat past vast niet in jouw straatje.

ElSimao

Active member
Het feit dat dit niet het geval is, komt mede omdat de aanvallers naar verhouding bij hem schijnbaar meer kansen niet afmaken. Maar dat past vast niet in jouw straatje.

Ehm, ik hou me bij de aantallen assists en doelpunten. Zoals ik al zei heeft iedereen ermee te maken dat een prima voorzet alsnog gemist wordt. Niet alleen jouw grote vriend dus.

Maar waarom denk jij dat ie nog niet weg is?

Pascallovic

Well-known member
Ehm, ik hou me bij de aantallen assists en doelpunten. Zoals ik al zei heeft iedereen ermee te maken dat een prima voorzet alsnog gemist wordt. Niet alleen jouw grote vriend dus.

Maar waarom denk jij dat ie nog niet weg is?
Zodra het iets inhoudelijker wordt qua statistieken (zie ook de statistieken van Atreides) haak je dus af en noem je het selectief. Dat is jouw ijzersterke weerwoord.

Ik heb geen idee waarom hij nog niet weg is. Ervaring leert dat Ziyech kieskeurig is in zijn clubkeuzes en nooit in het begin van een transferperiode is vertrokken. Toen hij naar Twente vertrok niet en toen hij naar Ajax kwam ook niet. Hij zal wel wachten op een club die bij zijn carrierepad past. Die is schijnbaar nog niet geweest. Waarom niet weet ik niet, net zoals dat jij het niet weet. Maar ik geef het toe en ga niet zaken uit mijn duim zuigen dat andere clubs hem niet nemen vanwege zijn mentaliteit. Ik ga ook niet de zogenaamd alwetende uithangen die precies denkt te weten wat andere clubs in een middenvelder zoeken.

ElSimao

Active member
Zodra het iets inhoudelijker wordt qua statistieken (zie ook de statistieken van Atreides) haak je dus af en noem je het selectief. Dat is jouw ijzersterke weerwoord.

Ehm, nee. Ik haal zijn totalen qua doelpunten en assists aan en jij bent degene die aangeeft dat dat niet zoveel zegt. En dat onderbouw je met een theorie dat zijn ballen minder afgemaakt zouden worden. Wat dus gewoon uit den duim gezogen is. Alsof Huntelaar expres mist als de bal van Hakim komt. Kom op zeg.

Het is gewoon wat het is, de man is iets productiever dan een vd Beek, maar voor iemand die alles naar zich toetrekt en altijd voor zn kans gaat (met het nodige balverlies tot gevolg) is het erg weinig. Jouw wanhopige theorietjes ten spijt, hij heeft gewoon geen goed jaar gedraaid. En daar rekenen clubs hem nu op af.

Maar als hij morgen bij Real Madrid gepresenteerd wordt mag je je gelijk komt halen.

Pascallovic

Well-known member
Ehm, nee. Ik haal zijn totalen qua doelpunten en assists aan en jij bent degene die aangeeft dat dat niet zoveel zegt. En dat onderbouw je met een theorie dat zijn ballen minder afgemaakt zouden worden. Wat dus gewoon uit den duim gezogen is. Alsof Huntelaar expres mist als de bal van Hakim komt. Kom op zeg.
Waar precies beweer ik dat spelers expres missen als de bal van Hakim komt?

Pascallovic

Well-known member
Je geeft aan dat zijn ballen minder vaak afgemaakt zouden worden. Waardoor komt dat dan?
Pech. Afgelopen woensdag zet hij 3x een man alleen voor de keeper en ze schieten hem er niet in. Vervolgens ga jij hem er op af rekenen dat hij woensdag te veel risico in zijn spel heeft gelegd en dat hij nonchalant speelde.

Aan het eind van het seizoen ga jij vervolgens ook nog eens op basis van verkeerde gegevens conclusies trekken.

Ziyach vorig seizoen, 39 wedstrijden, 9 goals en 15 assists. Vd Beek, 39 wedstrijden, 13, goals en 6 assists.
https://www.transfermarkt.nl/hakim-ziyech/leistungsdaten/spieler/217111/plus/0?saison=2017

Goh, hier heeft ie plotseling 3 assists meer gegeven in hetzelfde aantal wedstrijden. Dus zelfs de simpelste statistieken kun jij niet uitkomen.

Abubakari

Well-known member
Even wat anders.

We hebben nu 3 Jongens die op hun 20ste nog steeds vooral in Jong Ajax speelden in de basis staan, zowel Eiting, F. de Jong als Mazraoui maakten voor hun 20ste vrij weinig minuten in Ajax 1. Dat soort spelers, daar had je volgens jou toch niks aan ElSimao? Het failliet van de opleiding etcetera.

Blijkt dat dan toch wel wat mee te vallen of moeten we dat anders zien?

Laatst bewerkt:

ElSimao

Active member
Pech. Afgelopen woensdag zet hij 3x een man alleen voor de keeper en ze schieten hem er niet in. Vervolgens ga jij hem er op af rekenen dat hij woensdag te veel risico in zijn spel heeft gelegd en dat hij nonchalant speelde.

Aan het eind van het seizoen ga jij vervolgens ook nog eens op basis van verkeerde gegevens conclusies trekken.

Jij beweerde dat ballen van Ziyach minder vaak afgemaakt zouden worden door de spitsen, dus dan verwacht ik een uitleg dat ze bij Frenkie alles afmaken en bij Ziyach maar alles blijven missen. Dat is niet hetzelfde als naar een paar random passes van Hakim wijzen die niet verzilverd zijn.

https://www.transfermarkt.nl/hakim-ziyech/leistungsdaten/spieler/217111/plus/0?saison=2017

Goh, hier heeft ie plotseling 3 assists meer gegeven in hetzelfde aantal wedstrijden. Dus zelfs de simpelste statistieken kun jij niet uitkomen.

Zeg, zullen we het een beetje cordiaal houden? Bedankt.

Even wat anders.

We hebben nu 3 Jongens die op hun 20ste nog steeds vooral in Jong Ajax speelden in de basis staan, zowel Eiting, F. de Jong als Mazraoui maakten voor hun 20ste vrij weinig minuten in Ajax 1. Dat soort spelers, daar had je volgens jou toch niks aan ElSimao? Het failliet van de opleiding etcetera.

Blijkt dat dan toch wel wat mee te vallen of moeten we dat anders zien?

Hi Abu, alles goed man? Hoe is het in Drachten? Ja goed, mooi, dank je.

Het ging over jongens ouder dan 21 die nog niet in beeld zijn bij het eerste. Dus de jongens die jij noemt vallen daar niet onder.

Laatst bewerkt:

ElSimao

Active member
Precies het wordt weer iets te inhoudelijk qua statistieken, dus dan duik je weer weg.

Heb jij nou al een onderbouwing bij elkaar bedacht voor jouw stelling dat Ziyach structureel "pech" zou hebben in de zin dat aanvallers zijn voorzetten niet benutten en die van anderen wel? Ben wel benieuwd, maar je levert maar niet.

Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Heb jij nou al een onderbouwing bij elkaar bedacht voor jouw stelling dat Ziyach structureel "pech" zou hebben in de zin dat aanvallers zijn voorzetten niet benutten en die van anderen wel? Ben wel benieuwd, maar je levert maar niet.
Volgens mij staat de onderbouwing al meerdere keren geschreven, maar jij bent niet in staat om statistieken te lezen, te begrijpen of zelfs correct neer te zetten. Dan duik je weg door te stellen dat het selectief is of door anderen woorden in de mond te leggen die niet gezegd zijn. Alles om maar niet de inhoudelijke discussie aan te hoeven gaan.

SanMark.

Well-known member
Volgens mij staat de onderbouwing al meerdere keren geschreven, maar jij bent niet in staat om statistieken te lezen, te begrijpen of zelfs correct neer te zetten. Dan duik je weg door te stellen dat het selectief is of door anderen woorden in de mond te leggen die niet gezegd zijn. Alles om maar niet de inhoudelijke discussie aan te hoeven gaan.

Respect voor je geduld.

Bovenaan