Ajax Transfertopic

SanMark.

Well-known member
Ik las dat Ajax komende zomer zo'n 200 miljoen gaat ontvangen aan vertrekkende spelers. Van het huidige team blijft weinig over.

Tja dat is ook niet zo moeilijk.

De Ligt en de Jong samen cira 140 miljoen
Neres tussen de 30 en 40 miljoen.
Onana een kleine 20 miljoen
Ziyech tussen de 25 en 35 miljoen.

JMD

Well-known member
Nou ja, als je De Ligt en De Jong al kwijtraakt ga je echt al richting de 140 miljoen (want De Jong gaat echt wel meer dan die 68 miljoen opleveren), alhoewel de som van de transferbedragen natuurlijk niet compleet bij Ajax op de rekening komen. Dan hoeft bv een Ziyech en Onana maar weg te gaan (en die kans acht ik best groot) en je zou totaal als verkopende sommen best richting die 200 miljoen kunnen gaan.

Ik geloof niet in een complete leegloop, denk dat het bij 4 of 5 spelers van de basis gaat blijven.

Max

Administrator
Forumleiding
Ajax Transfertopic

Meestal heb je een kern van vier tot zes beste spelers die het team dragen. De rest is leuke, maar niet heel belangrijke opvulling.

Of je dat een complete leegloop moet noemen is een wiskundig of taalkundig spelletje. Feit is wel dat je opnieuw kan beginnen met een team opbouwen. Met goede scouting en goede aanwas van nieuwe jeugd zou dat overigens snel kunnen.

Ska P 187

Well-known member
Dat worden ze nu ook. Verkopen die handel zou ik zeggen en investeren in de dames, kunnen ze daar misschien nog een keer wat winnen.

Batigoal

Well-known member
De Braziliaanse bondscoach heeft al een paar keer aangegeven dat hij Neres in de gaten houdt voor de selectie. Als hij nou eens opschiet en hem laat debuteren, dan gaat zijn marktwaarde weer met 10 miljoen omhoog.

Atreides

Well-known member
Laat ik een open deur intrappen: als je beste 4 of 5 spelers vertrekken dan blijft er middelmaat over.

In principe zijn Hakim, Tadic, de Jong en Blind je vier beste spelers.

Daarvan vertrekt de helft.

Interessanter is wat er gaat gebeuren bij de groep daar net achter.

30 a 40 miljoen voor een bankzitter lijkt me toch wat veel.

We hebben zestien ? zeventien basisspelers. Lijkt me dat Neres daar toch echt onder valt.

Bovenaan