Ajax Transfertopic

SanMark.

Well-known member
Als stand in is er niets mis met Dijks maar dat moet niet de standaard zijn voor de basis. En zeker bij een club als Ajax moet zo'n speler inwisselbaar zijn voor een andere eigen jeugdspeler.
 

Abubakari

Well-known member
Bij VI werd nog wel even duidelijk in beeld gebracht dat in van de basis dingen bij verdedigen niet in praktijk werd gebracht door Dijks.

Tsja, elke verdediger in de eredivisie doet wel eens iets fout.

Overigens vind het ook geen basisklant voor Ajax, maar als back up vind ik hem prima.
 

Eresd?g?

Banned
Bij VI werd nog wel even duidelijk in beeld gebracht dat in van de basis dingen bij verdedigen niet in praktijk werd gebracht door Dijks.

Hij bleef achteruit lopen tegenover de aanvaller.

Verdedigt hij daar agressief naar voren kan Kuwas nooit schieten. Gevaar is dan wel dat hij uitgespeeld word.

Maar achteruit lopen vind ik wel een zeer grote zwakte van een verdediger.
Dijks was al gewisseld toen Kuwas scoorde ;)
 

Pascallovic

Well-known member
Voor Man Utd wel, die vonden het best handig, die ingooi.

RSDG is inmiddels weer in de "in Europa zijn we tegen iedereen kansloos" modus gekropen zie ik. Ik denk dat Ajax donderdag scherp genoeg is om Rosenborg er onder te houden. Zal inderdaad wel zonder Sanchez zijn. So be it. Als Keizer geen 3 2 5 gaat spelen zullen we ook met Viergever en Dijks achterin niet in grote problemen komen denk ik. Overigens vind ik Dijks helemaal niet zo slecht. IK begrijp dat super negatieve niet. Geen topper, maar wel gewoon een degelijke verdediger die aanvallend ook nog wel eens voor wat gevaar zorgt.
Dijks als back-up is ook niks mis mee.

Echter 3 weken geleden vond de technische staf hem niet goed genoeg en mocht ie niet meetrainen, niet mee op trainingskamp, niet op de teamfoto, kreeg ie geen rugnummer en werd ie niet ingeschreven voor de CL. Bij de eerste competitiewedstrijd staat ie vervolgens wel in de basis. Dat kan ik gewoon niet serieus nemen.
 

Eresd?g?

Banned
Het is lachwekkend. Ik vind het ook zeker geen verkeerde jongen maar geef m ff die duidelijkheid. Als je t niet ziet zitten in m laat m dan lekker gaan....
 

Fregge

Well-known member
Kuwas scoorde de 1 - 1 niet. En daar had SM t over. Bij de 1 - 1 ging Dijks overigens niet in de fout. De Ligt ging ten opzichte van Gladon gruwelijk in de fout.

Dijks ging niet in de fout? Ik vind het de grootste fout bij die goal. Kuwas kreeg die bal door de lucht aangespeeld, en met Dijks op 4 meter afstand tegen de zijlijn aan kon hij die bal 2 keer laten stuiteren, hem controleren, een rubiks kubus oplossen en vulde hij Sudoku van de Tubtania in.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dus eigenlijk kunnen De Ligt, Viergever en Dijks er alle drie niks van?
 
Bovenaan