Ajax Transfertopic

JMD

Well-known member
Zegt mijns inziens geen reet, niet de beste spelers maar het beste team wordt kampioen.
Dat is zeker zo (zie afgelopen jaar), maar je bent het toch met me eens dat Ajax zich deze zomer spectaculair versterkt heeft, en nu qua kwaliteit echt mijlenver boven PSV en Feyenoord staat?

SanMark.

Well-known member
Dat is zeker zo (zie afgelopen jaar), maar je bent het toch met me eens dat Ajax zich deze zomer spectaculair versterkt heeft, en nu qua kwaliteit echt mijlenver boven PSV en Feyenoord staat?

PSV heeft zich met de twee backs ook aardig goed versterkt, en als er niemand weggaat bij PSV dan loopt dat team weinig achter op Ajax.

Het word een ander verhaal als Zoet, de Jong en Lozano nog weg gaan.

JMD

Well-known member
PSV heeft zich met de twee backs ook aardig goed versterkt, en als er niemand weggaat bij PSV dan loopt dat team weinig achter op Ajax.

Het word een ander verhaal als Zoet, de Jong en Lozano nog weg gaan.
Achterin is het op zeker een flinke verbetering. Met Van Ginkel zijn we op het midden wat kwijtgeraakt. Dus per saldo hetzelfde gebleven lijkt me. Ajax is echter versterkt.

Batigoal

Well-known member
Zegt mijns inziens geen reet, niet de beste spelers maar het beste team wordt kampioen. Ik moet het allemaal nog zien. Ik ga voorlopig uit van uitschakeling tegen Sturm Graz (of in de ronde daarna) en onze vaste stek, de tweede plek.

Waarmee Ten Hag het dan gewoon boven verwachting doet.

Unregistere

Well-known member
Niet zo voorzichtig, Abu. Dat past niet bij Ajax! :p

Met kerst zijn ze normaal gesproken kampioen met dit materiaal, zeker als Ten Hag zijn gewenste speelwijze er ook nog in krijgt.

Eef de Kip

Well-known member
Achterin is het op zeker een flinke verbetering. Met Van Ginkel zijn we op het midden wat kwijtgeraakt. Dus per saldo hetzelfde gebleven lijkt me. Ajax is echter versterkt.

UUhh, voorin zijn we Youness en Kluivert kwijt geraakt. Daar hebben we Band? voor terug gekregen maar die zijn we het eerstkomende half jaar nog kwijt waarna het maar de vraag is of het echt een versterking is.

Achterin vind ik Blind een versterking maar vraag ik me af of het nou een centrale verdediger is.

Op het middenveld ga ik er vanuit dat Zyech nog weg gaat, Tadic lijk me een verbetering en van Labyad ben ik persoonlijk nog niet bijster enthousiast. Wellicht dat het mee valt maar vind je nou echt niet dat "spectaculair versterkt" een beetje overdreven is? Ik ga mezelf niet in een underdogpositie praten hoor maar helemaal overtuigd dat we met 3 vingers in de neus kampioen worden ben ik vooralsnog nog niet.

Abubakari

Well-known member
Niet zo voorzichtig, Abu. Dat past niet bij Ajax! :p

Met kerst zijn ze normaal gesproken kampioen met dit materiaal, zeker als Ten Hag zijn gewenste speelwijze er ook nog in krijgt.

Ajacieden uit de Regio Noord zijn niet van die arrogante blazers he, wij van Ajax Noord zijn realistisch en nuchter.

Ik sluit me aan bij Eef 'el Pollo' de Kip. Al zie ik het wel wat meer zitten in Labyad dan Eef doet, maar in grote lijnen eens met Eef.

Unregistere

Well-known member
Ajacieden uit de Regio Noord zijn niet van die arrogante blazers he, wij van Ajax Noord zijn realistisch en nuchter.

Ik sluit me aan bij Eef 'el Pollo' de Kip. Al zie ik het wel wat meer zitten in Labyad dan Eef doet, maar in grote lijnen eens met Eef.

Okee, da's weer eens wat anders dan, dat Ajax Noord. Maar ik neem aan dat de ?chte Amsterdammers toch wel al zeker zijn van het kampioenschap?

Labyad lijkt mij trouwens een prima aanwinst, die gaat wel goed scoren op het gebied van G+A en volgens die jongen met die lange haren van VI zal dan het aantal expected goals ook wel toenemen. :duim:

Abubakari

Well-known member
Niet zo generaliseren Unreg, niet elke meid uit jouw regio is een mal vloggertje zonder realiteitszin, niet elke Amsterdammer is arrogant.
Of korter gezegd, niet elke westerling is een malloot zonder realiteitszin.

Unregistere

Well-known member
Nou, ik zou het eerder zelfvertrouwen noemen. Dat hoort wel bij Ajax. Of hoorde, misschien zijn die tijden voorbij inderdaad.

Maar we gaan het zien!

ElSimao

Active member

Nou, niet per definitie hoor.

Kijk, Tadic is een goede voetballer waarvan ik verwacht dat ie zijn steentje bij gaat dragen, maar laten we niet overdrijven. Eredivisie-ervaring en daarna onderkant Premier League. Mooi, maar het is ook weer geen Messi. Blind is (mocht het doorgaan) ook een behoorlijke speler, zeker op 6, maar laten we ook daar realistisch blijven, ook dat is geen speler die een impact a la Sanchez gaat hebben.

Verder gokt men (tot nu toe) in de punt op Dolberg wat dus echt riskant is gezien zijn blessure vorig seizoen en zijn slechte vorm. Heeft ie het dit seizoen ook niet zit je met Huntelaar wat vorig jaar al kantje boord was of met Sierhuis, die reeds 20 is en zijn debuut nog niet gemaakt heeft.

Kluivert is dus min of meer vervangen voor Bande, die helaas geblesseerd is. Schiet dus niet op. Labyad is een soort Ziyach, maar dan een paar klasses minder (niet bij de Marokkaanse selectie) terwijl Hakim ook maar net een voldoende gehaald heeft. Tadic wel goed dus, maar verder zitten we met name in de breedte erg matig. Die Schone kan niet meer en over Siem begin ik liever niet. Het is te hopen dat jongens als Lang en Ekkelenkamp opstaan, want de bezetting is nu gewoon mager.

Defensief hebben we met name op de rechtsback problemen, zeker sinds het uitvallen van Veltman. Daarnaast ben ik er niet gerust op dat jongens als Onana, de Ligt en FdJ blijven. Als daar 1 of 2 van vertrekken, ben je al bijna klaar. Plus we hebben een trainer van dubieuze kwaliteit.

Nee, ik denk dat je erg overdrijft. Het zou mij niet verbazen als we de CL voorrondes niet doorkomen, vervolgens met hangen en wurgen in de EL overwinteren om er de volgende ronde direct uitgekegeld te worden en voor de verandering tweede worden in Nederland.

Abubakari

Well-known member
Nou, ik zou het eerder zelfvertrouwen noemen. Dat hoort wel bij Ajax. Of hoorde, misschien zijn die tijden voorbij inderdaad.

Maar we gaan het zien!
De meeste mensen noemen het arrogantie als het om Ajax gaat, 100 punten voor jou op dat gebied.

Zelfvertrouwen hoort inderdaad bij Ajax, maar realisme is ook een goede deugd.

Pascallovic

Well-known member
Nou, niet per definitie hoor.

Kijk, Tadic is een goede voetballer waarvan ik verwacht dat ie zijn steentje bij gaat dragen, maar laten we niet overdrijven. Eredivisie-ervaring en daarna onderkant Premier League. Mooi, maar het is ook weer geen Messi. Blind is (mocht het doorgaan) ook een behoorlijke speler, zeker op 6, maar laten we ook daar realistisch blijven, ook dat is geen speler die een impact a la Sanchez gaat hebben.

Verder gokt men (tot nu toe) in de punt op Dolberg wat dus echt riskant is gezien zijn blessure vorig seizoen en zijn slechte vorm. Heeft ie het dit seizoen ook niet zit je met Huntelaar wat vorig jaar al kantje boord was of met Sierhuis, die reeds 20 is en zijn debuut nog niet gemaakt heeft.

Kluivert is dus min of meer vervangen voor Bande, die helaas geblesseerd is. Schiet dus niet op. Labyad is een soort Ziyach, maar dan een paar klasses minder (niet bij de Marokkaanse selectie) terwijl Hakim ook maar net een voldoende gehaald heeft. Tadic wel goed dus, maar verder zitten we met name in de breedte erg matig. Die Schone kan niet meer en over Siem begin ik liever niet. Het is te hopen dat jongens als Lang en Ekkelenkamp opstaan, want de bezetting is nu gewoon mager.

Defensief hebben we met name op de rechtsback problemen, zeker sinds het uitvallen van Veltman. Daarnaast ben ik er niet gerust op dat jongens als Onana, de Ligt en FdJ blijven. Als daar 1 of 2 van vertrekken, ben je al bijna klaar. Plus we hebben een trainer van dubieuze kwaliteit.

Nee, ik denk dat je erg overdrijft. Het zou mij niet verbazen als we de CL voorrondes niet doorkomen, vervolgens met hangen en wurgen in de EL overwinteren om er de volgende ronde direct uitgekegeld te worden en voor de verandering tweede worden in Nederland.
Voor de Eredivisie staat er een prima selectie maar dat is het ook wel. Tadic en Blind heb je gelijk in. Prima spelers voor de Eredivisie, maar geen Messi of Sanchez.

Op zich snap ik de keuzes voorin wel. Moet je Dolberg na een slecht seizoen afschrijven? Dat lijkt mij niet, al is hij in zijn eerste seizoen door de media lekker overschat. Voorin is het voor de Eredivisie wel goed, maar als een Neres wegvalt heb je een probleem op de vleugels. Dan heb je alleen nog spelers die er 'ook' kunnen spelen, maar van wie het niet de natuurlijke positie is. Van Lang verwacht ik niet zoveel en Ekkelenkamp heeft ook nog moeite met de stap naar het eerste.

Rechtsback blijft inderdaad een probleem en moet je hopen dat Mazraoui het goed gaat doen, want het alternatief Kristensen kan helemaal niks. FdJ mis je niet zo veel aan als die vertrekt. Die wordt net als Dolberg na een handvol wedstrijden gigantisch overschat. Hij kon vorig seizoen Schone niet eens uit de basis spelen. Het verlies van een van de andere spelers de je noemt zou erger zijn.

De CL gaan we natuurlijk nooit halen. Sturm Graz moet ik al zien en een eventuele volgende ronde is afhankelijk van je loting. Het maakt uit of je nu naar Fenerbahce of Spartak moet of dat je tegen Standard Luik of Slavia Praag moet aantreden. Laatste ronde mag je tegen Benfica of Dinamo Kiev. Dat zie ik niet zo snel even allemaal gebeuren. Sturm Graz wordt al zo'n 50/50 ontmoeting gezien wat Ajax momenteel op de mat legt.

ElSimao

Active member
Op zich snap ik de keuzes voorin wel. Moet je Dolberg na een slecht seizoen afschrijven? Dat lijkt mij niet, al is hij in zijn eerste seizoen door de media lekker overschat.

Ik schrijf hem niet af, sterker nog, ik denk dat hij het talent heeft om een goede spits voor Ajax te zijn, maar Boilesen en Fischer begonnen ook spectaculair om nooit meer terug te komen. Nu hadden zij volgens mij wel wat zwaardere blessures dan Dolberg nu, maar toch. Het is realistisch dat hij dit jaar weer niks is en als je dan moet bouwen op KJH, dan heb je een problem.

Rechtsback blijft inderdaad een probleem en moet je hopen dat Mazraoui het goed gaat doen, want het alternatief Kristensen kan helemaal niks.

Noussair heeft het een paar wedstrijden leuk gedaan, maar wat ik begrijp is dat het een jongen is die in de jeugd door het team gegooid is omdat ie nergens echt overtuigde en dat ze hem pas laat een aanbieding gedaan hebben. Als het een prima back was, dan was dat in die periode toch al wel duidelijk geworden? Hoop uiteraard dat ie dat is, maar ik verwacht dat het niet makkelijk zal worden.

FdJ mis je niet zo veel aan als die vertrekt. Die wordt net als Dolberg na een handvol wedstrijden gigantisch overschat. Hij kon vorig seizoen Schone niet eens uit de basis spelen. Het verlies van een van de andere spelers de je noemt zou erger zijn.

Enige punt waar we echt van mening verschillen. FdJ had achterin een basisplaats omdat we daar meer problemen hadden dan op het middenveld. Was er een solide tweede cv geweest naast de Ligt, dan hadden trainers echt de keuze moeten maken tussen FdJ en Schone en ik moet nog maar zien hoe dat uitgepakt zou hebben. Iedereen die Schone prefereert, mag overigens wat mij betreft direct wegwezen.

De CL gaan we natuurlijk nooit halen. Sturm Graz moet ik al zien en een eventuele volgende ronde is afhankelijk van je loting. Het maakt uit of je nu naar Fenerbahce of Spartak moet of dat je tegen Standard Luik of Slavia Praag moet aantreden. Laatste ronde mag je tegen Benfica of Dinamo Kiev. Dat zie ik niet zo snel even allemaal gebeuren. Sturm Graz wordt al zo'n 50/50 ontmoeting gezien wat Ajax momenteel op de mat legt.

Opzich allemaal tegenstanders waartegen iets mogelijk is, maar goed, de kans dat er in die 3 rondes iets fout gaat, is vrij groot.

Batigoal

Well-known member
De teloorgang van Viktor Fischer vind ik nog altijd zo jammer. Wat was die jongen goed in zijn eerste jaar en een genot om naar te kijken. Echt een fijne buitenspeler, maar na zijn blessure was hij de durf en explosiviteit volledig verloren. Ik hoop echt dat hij nog een leuke carri?re ervan kan maken.

Bovenaan