Nou, niet per definitie hoor.
Kijk, Tadic is een goede voetballer waarvan ik verwacht dat ie zijn steentje bij gaat dragen, maar laten we niet overdrijven. Eredivisie-ervaring en daarna onderkant Premier League. Mooi, maar het is ook weer geen Messi. Blind is (mocht het doorgaan) ook een behoorlijke speler, zeker op 6, maar laten we ook daar realistisch blijven, ook dat is geen speler die een impact a la Sanchez gaat hebben.
Verder gokt men (tot nu toe) in de punt op Dolberg wat dus echt riskant is gezien zijn blessure vorig seizoen en zijn slechte vorm. Heeft ie het dit seizoen ook niet zit je met Huntelaar wat vorig jaar al kantje boord was of met Sierhuis, die reeds 20 is en zijn debuut nog niet gemaakt heeft.
Kluivert is dus min of meer vervangen voor Bande, die helaas geblesseerd is. Schiet dus niet op. Labyad is een soort Ziyach, maar dan een paar klasses minder (niet bij de Marokkaanse selectie) terwijl Hakim ook maar net een voldoende gehaald heeft. Tadic wel goed dus, maar verder zitten we met name in de breedte erg matig. Die Schone kan niet meer en over Siem begin ik liever niet. Het is te hopen dat jongens als Lang en Ekkelenkamp opstaan, want de bezetting is nu gewoon mager.
Defensief hebben we met name op de rechtsback problemen, zeker sinds het uitvallen van Veltman. Daarnaast ben ik er niet gerust op dat jongens als Onana, de Ligt en FdJ blijven. Als daar 1 of 2 van vertrekken, ben je al bijna klaar. Plus we hebben een trainer van dubieuze kwaliteit.
Nee, ik denk dat je erg overdrijft. Het zou mij niet verbazen als we de CL voorrondes niet doorkomen, vervolgens met hangen en wurgen in de EL overwinteren om er de volgende ronde direct uitgekegeld te worden en voor de verandering tweede worden in Nederland.