Ajax Transfertopic

SanMark.

Well-known member
Het is inderdaad bizar veel.

Hoe lang liep zijn contract nog bij Man UTD ?

Hopelijk worden die bonussen alleen uitgekeerd bij kampioenschappen en het bereiken van de poulewedstrijden CL.

Laatst bewerkt:

ElSimao

Active member
https://nos.nl/artikel/2241402-ajax-breekt-transferrecord-met-terugkeer-blind.html

Ik vind het bedrag wel erg veel van het goede. 16 miljoen wat kan oplopen tot 21 miljoen. Dat moet je niet betalen om een speler uit eigen jeugd terug te halen.

Dat hij uit de eigen jeugd komt is natuurlijk niet relevant. Maar buiten dat vind ik het ook wat veel. Opzich ben ik er niet tegen dat we wat meer ervaren spelers hebben nu met Tagliafico, Tadic en Blind, maar verder zie ik graag dat we deze bereidheid om meer geld uit te geven aanwenden om betere talenten aan te schaffen.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ach, kijk even wat de gratis transfer van Pogba naar Juve Utd uiteindelijk heeft gekost...

Batigoal

Well-known member
Veel te veel natuurlijk voor Blind, maar goed we moeten nog maar zien wat er van waar is. De transfer van Tadic zou ook alle records verbreken, maar in de praktijk kost hij nog minder dan Neres.

Max

Administrator
Forumleiding
Een 1-jarig contract afkopen voor een bedrag hoger dan je hebt gevangen. Dat is wel wat over de top.

SanMark.

Well-known member
Haha, de jeugdopleiding is volledig gratis bij Ajax?

Je hebt jarenlang ge?nvesteerd in die jongen.

Dat staat toch volledig los van elkaar. Als je een topspeler kunt terug halen die 8 jaar ervoor voor 5 miljoen is verkocht, en waar je nu 20 miljoen voor moet betalen, maar hij is het beste wat je kunt krijgen dan is die 5 miljoen toch totaal niet relevant ?

Bovenstaande even als voorbeeld.

Over Blind, ik vind 16 miljoen giga veel geld voor hem.

Janssen

Well-known member
Dat staat toch volledig los van elkaar. Als je een topspeler kunt terug halen die 8 jaar ervoor voor 5 miljoen is verkocht, en waar je nu 20 miljoen voor moet betalen, maar hij is het beste wat je kunt krijgen dan is die 5 miljoen toch totaal niet relevant ?

Bovenstaande even als voorbeeld.

Over Blind, ik vind 16 miljoen giga veel geld voor hem.

Je leidt spelers toch op om er winst op te maken mag ik aannemen?

ElSimao

Active member

Ok, dus omdat Blind uit de eigen jeugd komt moet je er geen 16 miljoen voor neertellen, maar als het precies dezelfde speller was maar bij AZ opgeleid, dan wel?

Die logica klopt natuurlijk niet. Stel we zouden Eriksen voor 25 miljoen kunnen halen, dan leid je er ook "verlies" op omdat ie voor minder verkocht is, maar je bent gek als je het niet zou doen.

Om specifiek voor Blind 16 miljoen te betalen vind ik wel wat veel. Zeker als lcv vind ik het nou niet iemand die het verschil gaat maken en dat is wel wat je voor zo'n bedrag verwacht.

SanMark.

Well-known member

In eerste instantie leid je spelers op voor je eerste team. Mooie bijkomstigheid is als het succesvolle spelers zijn dat je er een mooi bedrag voor kunt ontvangen.

En of je nu Pietje koopt zonder verleden bij Ajax voor 20 miljoen of Daley koopt met een verleden bij Ajax voor 20 miljoen.

Volgens mij boeit dat dus niets.

Bovenaan