Ajax Transfertopic

SanMark.

Well-known member
Er zullen best wat bank of tribuneklanten voor een PL salaris naar Adam komen hoor.

Denk dat zulke spelers over het algemeen liever op de bankzitten in de PL of gaan spelen in de CC.

Uitzonderingen zijn nu dus Tadic en misschien Blind, maar die komen dan ook alleen maar naar Ajax omdat die al een link met Nederland hebben.

Janssen

Well-known member
Ajax Transfertopic

Denk dat Ajax tot een 2 a 2.5 miljoen gaat voor deze spelers. Dan kun je denk ik wel wat concurreren met de onderkant van de PL.

Dan heeft Zwammy dus gelijk en moet je bovendien ook uit de Bundesliga/Ligue 1 kunnen shoppen. Dan is het inderdaad raar dat je bij Blind uit komt waarbij de restwaarde nul is.

SanMark.

Well-known member
Dan heeft Zwammy dus gelijk en moet je bovendien ook uit de Bundesliga/Ligue 1 kunnen shoppen. Dan is het inderdaad raar dat je bij Blind uit komt waarbij de restwaarde nul is.

Denk dat Ajax juist in de positie zit dat niet elke aangetrokken speler een restwaarde moet vertegenwoordigen. Als je door bv een Tadic en misschien Blind kampioen word, vijzelt dat de waarde van een de Ligt en cs misschien wel met een paar miljoen op, en dan hebben we het nog niet eens over de extra miljoenen van de CL.

JMD

Well-known member
Denk dat Ajax juist in de positie zit dat niet elke aangetrokken speler een restwaarde moet vertegenwoordigen. Als je door bv een Tadic en misschien Blind kampioen word, vijzelt dat de waarde van een de Ligt en cs misschien wel met een paar miljoen op, en dan hebben we het nog niet eens over de extra miljoenen van de CL.
Precies.

Janssen

Well-known member

Klopt wel, maar dan moet je wel ook heel zeker van je zaak zijn. Dan kan ik Tadic wel plaatsen maar Blind toch een stuk minder.

SanMark.

Well-known member
Klopt wel, maar dan moet je wel ook heel zeker van je zaak zijn. Dan kan ik Tadic wel plaatsen maar Blind toch een stuk minder.

Denk dat Blind voor Ajax in de Nederlandse competitie een aanwinst is. Een buitenlander van dit 'kaliber' die geen link met Nederland heeft zal niet zo gauw naar een Nederlandse club vertrekken.

Atreides

Well-known member

Meest ervaren oranje international die nog speelt en vice-aanvoerder. Aankopen van een oranje international is normaal gesproken al een grote transfer.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Blind is gewoon een goede voetballer, die last heeft van zijn achternaam/trainerscarri?re van zijn vader.

Janssen

Well-known member
Meest ervaren oranje international die nog speelt en vice-aanvoerder. Aankopen van een oranje international is normaal gesproken al een grote transfer.

Ik zou dat toch graag in het juiste perspectief zien. Die jongen was pakweg 15 jaar geleden nooit international geweest.

Atreides

Well-known member
Ik zou dat toch graag in het juiste perspectief zien. Die jongen was pakweg 15 jaar geleden nooit international geweest.

Ik pak even het eindtoernooi van 2004 erbij toen we ons wel kwalificeerden. Het jaar dat Frank de Boer definitief te traag was en op de bank belande bij een Turkse club en de meer dan overweldigende Bouma in de basis stond? Bouma heeft destijds als uitstapje bij Villa gespeeld. Inderdaad heel onwaarschijnlijk dat een speler met als uitstap van Man U dan w?l zou spelen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederland_op_het_Europees_kampioenschap_voetbal_2004

Janssen

Well-known member
Ajax Transfertopic

Ik pak even het eindtoernooi van 2004 erbij toen we ons wel kwalificeerden. Het jaar dat Frank de Boer definitief te traag was en op de bank belande bij een Turkse club en de meer dan overweldigende Bouma in de basis stond? Bouma heeft destijds als uitstapje bij Villa gespeeld. Inderdaad heel onwaarschijnlijk dat een speler met als uitstap van Man U dan w?l zou spelen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederland_op_het_Europees_kampioenschap_voetbal_2004

Het merendeel van zijn interlands heeft Blind natuurlijk op het middenveld gespeeld (of als back) dus dit lijkt een manke vergelijking, hoewel ik met Bouma weinig mis vond.

Laatst bewerkt:

ElSimao

Active member
Laten we de jeugdopleiding niet vergeten. Al hebben PSV, Feyenoord en AZ daar wel een enorme inhaalslag mee gemaakt. Verder opmerkelijk dat volgens het Cruijf-doctrine die hoge salarissen helemaal niet mogen.

N.B. laten we ook niet vergeten dat Ajax jarenlang 20 miljoen verlies heeft gemaakt per jaar. Die periode is pas ten tijden van Frank de Boer gekeerd.

Ik ben voorstander van het beleid van hoge salarissen, maar we moeten de focus op de jeugd blijven houden. Die kun je voor dikke winst verkopen en dat is nodig om die hogere salarissen te blijven betalen. Types als van Leer, Schone, Huntelaar, Siem de Jong en Labyad passen wat dat betreft niet echt in het plaatje.

Ik zou nu tekenen voor Fredje als linker centrale verdediger (indien 3 achterin) of back.

Zullen we "Fredje" achterwege laten en het over Ajax hebben? Gracias.

Bovenaan