Abubakari
Well-known member
Omdat Boilesen de bal in een eerdere fase kreeg dan Dijks nu.
Daar heb je ook statistieken van?
Omdat Boilesen de bal in een eerdere fase kreeg dan Dijks nu.
Het statistisch bewezen dat de posts van Fregge niet altijd hout snijden. Maar dat maakt het ook wel weer leuk. Soms.
Ik vraag me wel af wat er gaat komen van de aanvallende ambities bij Tete. Van Rhijn startte verdedigend uitstekend tot hem werd opgedragen om als een malle naar voren te rennen, een rol die hem destijds totaal niet lag. Ik hoop dat Tete eenzelfde lot bespaard blijft. Verbetering is prima maar je zal wel de balans moeten vinden en dicht bij de dingen moeten blijven die je goed kan. Het voordeel is wel dat Tete veel kan corrigeren met agressief verdedigen.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er ergens een haalbare spits rondloopt die significant beter is dan Milik. Ik snap ook totaal niet wat er mis is met hem.
Het probleem ligt ook niet bij Milik, maar bij Frank de Boer. Hoewel hij gelijk heeft wat betreft de mogelijke invloed van de rvc, kan hij ook gewoon eens zijn speelwijze aanpassen om Milik zijn kwaliteiten te benutten i.p.v. te zoeken naar de ideale spits die niet bestaat.
Mee eens hoor, maar denk je dat dat gepikt wordt door de achterban? Ajax heeft altijd een vaste speelstijl gehad.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er ergens een haalbare spits rondloopt die significant beter is dan Milik. Ik snap ook totaal niet wat er mis is met hem.
Hij kan niet meevoetballen.Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er ergens een haalbare spits rondloopt die significant beter is dan Milik. Ik snap ook totaal niet wat er mis is met hem.
Ajax heeft de laatste decennia nagenoeg altijd 4-3-3 en aanvallend voetbal gespeeld, niet 4-3-3 met het klinische bal spelen tot in den eeuwigheid zoals nu.
En je denkt dat als dat verandert dat Milik (of welke spits dan ook) meer gaat scoren?? Volgens mij was de laatste keer dat de spits van Ajax flink scoorde onder Jol, maar daar werd ook niet echt 4-3-3 gespeeld.
Zeker niet, maar Frank de Boer denkt blijkbaar dat het spel vanzelf veel beter gaat met een nieuwe spits. Dat denk ik niet.
Dat ben ik met je eens... De spits en keeper hebben het minst met verbetering van het spel te maken.
Ik snap sowieso niet waarom Lens uberhaubt in beeld zou zijn. Hij heeft een Nederlands paspoort, maar dat is ook het enige. Voetballend gelijkwaardig aan Milik, maar in de afronding gewoon veel minder. Als buitenspeler voegt hij niks toe. Hij is alleen snel, maar daar hebben we niks aan, als we altijd tegen "2 bussen voor het doel" spelen.Een meevoetballende spits en dan lees je vervolgens als potenti?le kandidaten Lens en Dost. Tsja.