Ajax transfer topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

SanMark.

Well-known member
Hoe kan je nou een mening hebben over een speler die nog geen minuut voor Ajax gespeeld heeft? Die jongens worden al afgeschreven voor ze ?berhaupt het trainingsjack van Ajax hebben aan gehad.

Hoeveel wedstrijden heb jij gezien van die twee jongens de afgelopen seizoenen, waaruit je een conclusie kan trekken dat het niets voor Ajax is? Waarschijnlijk heb je je mening ook gebaseerd op wat andere zeggen en te lezen is op het internet.


Het gaat niet om die jongens het gaat om het halfslachtige scoutings en aankoopbeleid van Ajax.
 

Voetbal-Coach

Administrator
Ik snap dat gezeur gewoon niet. Selectie is half juli rond en ook nog redelijk verrassende namen. En dan nog kritiek? En zodra die Sanogo bijvoorbeeld de ene na de andere gaat scoren is t inene hossana. Zo voorspelbaar allemaal. Simpel meeloopvolk....

Ben het volledig met je eens.
 

Pascallovic

Well-known member
Hoe kan je nou een mening hebben over een speler die nog geen minuut voor Ajax gespeeld heeft? Die jongens worden al afgeschreven voor ze ?berhaupt het trainingsjack van Ajax hebben aan gehad.

Hoeveel wedstrijden heb jij gezien van die twee jongens de afgelopen seizoenen, waaruit je een conclusie kan trekken dat het niets voor Ajax is? Waarschijnlijk heb je je mening ook gebaseerd op wat andere zeggen en te lezen is op het internet.
Het zegt natuurlijk voldoende dat we amper wedstrijden van beiden heren hebben kunnen zien afgelopen seizoenen omdat ze nooit meededen. Nu ben ik niet op voorhand negatief over Younes overigens, die wil ik nog best zien als het een relatief goedkope speler is. Sanogo zie ik gewoon echt niet zitten. Een spits die nooit scoort hebben we gewoon geen moer aan.
 

Voetbal-Coach

Administrator
Het gaat niet om die jongens het gaat om het halfslachtige scoutings en aankoopbeleid van Ajax.

En als straks nou blijkt dat ze er met z'n twee?n gewoon 35 inleggen, dan hebben we ineens een geweldig scoutingsysteem? Is momenteel gewoon niks over te zeggen of dit goed gescout/gevonden is of dat het weer een miskoop wordt.
 

Voetbal-Coach

Administrator
Het zegt natuurlijk voldoende dat we amper wedstrijden van beiden heren hebben kunnen zien afgelopen seizoenen omdat ze nooit meededen. Nu ben ik niet op voorhand negatief over Younes overigens, die wil ik nog best zien als het een relatief goedkope speler is. Sanogo zie ik gewoon echt niet zitten. Een spits die nooit scoort hebben we gewoon geen moer aan.

Maar welke, realistische, zijn er dan wel voor Ajax? Wie zou er dan gehaald moeten worden in jouw ogen?
 

Voetbal-Coach

Administrator
Kweetniethoor. Volgens mij werden deze 3 met enige regelmaat nogal afgebrand in de afgelopen jaren. Ik dacht dat er behoefte was aan versterkingen maar jouw basis was al lang bij Ajax aanwezig.

Fisher heeft afgelopen seizoen natuurlijk voornamelijk aan de kant gestaan. Voor El Ghazi en Milik is het het eerste echte seizoen in Ajax 1, voor de laatst genoemde zelfs het eerste seizoen bij Ajax.
 

Keyser S?ze

New member
Fisher heeft afgelopen seizoen natuurlijk voornamelijk aan de kant gestaan. Voor El Ghazi en Milik is het het eerste echte seizoen in Ajax 1, voor de laatst genoemde zelfs het eerste seizoen bij Ajax.

Dat is wel heel defensief hoor. Waar is de tijd in Amsterdam gebleven dat beperkte voetballers als een Milik werden weggehoond door het immer kritische publiek? Dat een centrumspits die er minder dan 20 maakte als een prutser werd bestempeld. De lat ligt steeds lager.
 

Pascallovic

Well-known member
Maar welke, realistische, zijn er dan wel voor Ajax? Wie zou er dan gehaald moeten worden in jouw ogen?
Ik had Zivkovic nooit verhuurt en zoals ik al heb aangegeven heb ik niks tegen de komst van Younes. Al moet ik wel eerlijk toegeven dat Younes niet echt nodig is gezien de mogelijkheden op de vleugel, dus daarvoor had ik niemand gehaald.
 

SanMark.

Well-known member
Dat is wel heel defensief hoor. Waar is de tijd in Amsterdam gebleven dat beperkte voetballers als een Milik werden weggehoond door het immer kritische publiek? Dat een centrumspits die er minder dan 20 maakte als een prutser werd bestempeld. De lat ligt steeds lager.

Er zijn weinig spitsen bij Ajax die er meer dan 20 gemaakt hebben de afgelopen 25 jaar. Dus die lat heeft nooit hoog gelegen.
 

Voetbal-Coach

Administrator
Ik had Zivkovic nooit verhuurt en zoals ik al heb aangegeven heb ik niks tegen de komst van Younes. Al moet ik wel eerlijk toegeven dat Younes niet echt nodig is gezien de mogelijkheden op de vleugel, dus daarvoor had ik niemand gehaald.

Ik denk dat Ajax rekening houdt met een transfer van Kishna en daar nu al op ingespeeld heeft. Persoonlijk zal ik Zivkovic ook niet verhuurd hebben, maar er moet een reden zijn waarom Ajax dit wel doet. Feit is dat het wel gebeurd en laten we dan als Ajacieden iigv de spelers steunen die er zijn en niet direct afbranden zonder dat ze een minuut gespeeld hebben.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik denk dat Ajax rekening houdt met een transfer van Kishna en daar nu al op ingespeeld heeft. Persoonlijk zal ik Zivkovic ook niet verhuurd hebben, maar er moet een reden zijn waarom Ajax dit wel doet. Feit is dat het wel gebeurd en laten we dan als Ajacieden iigv de spelers steunen die er zijn en niet direct afbranden zonder dat ze een minuut gespeeld hebben.
Ik zie het niet als afbranden, maar als kritiek op het aankoopbeleid. Het is niet dat we hopen dat ze het slecht gaan doen of ze gaan uitfluiten bij elk balcontact. Ze gaan gewoon de support krijgen. Echter als ze mislukken kan niet worden gezegd dat we dit niet zagen aankomen.
 

Keyser S?ze

New member
Er zijn weinig spitsen bij Ajax die er meer dan 20 gemaakt hebben de afgelopen 25 jaar. Dus die lat heeft nooit hoog gelegen.

25 jaar? Dat omvat uit het hoofd spelers als Bergkamp, Kluivert, Litmanen, Arveladze, Huntelaar en Suarez. Die schoten er toch wel genoeg in?
 

Voetbal-Coach

Administrator
Ik zie het niet als afbranden, maar als kritiek op het aankoopbeleid. Het is niet dat we hopen dat ze het slecht gaan doen of ze gaan uitfluiten bij elk balcontact. Ze gaan gewoon de support krijgen. Echter als ze mislukken kan niet worden gezegd dat we dit niet zagen aankomen.

Een beetje jezelf indekken dus, mocht het fout gaan? Ben benieuwd hoeveel mensen het toegeven als ze het fouten hebben. Maar goed, das een ander verhaal.

Ik ken die jongen te weinig om er een oordeel over te hebben. Ik ga er vanuit dat Ajax deze spelers al in het vizier hadden, welliswaar als Plan B of C. Het lijkt me namelijk niet dat ze zomaar iemand aan trekken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een talent zonder koopoptie huren klinkt toch al een slecht idee. Dat lijkt een plakband oplossing zoals Feyenoord die vanwege de beperkte financi?le middelen al jaren zoekt. Ajax heeft wel geld en dan mag je toch verwachten dat je met een meer permanente oplossing komt.
 

Voetbal-Coach

Administrator
Ben het eens dat het een vreemde beslissing is van Ajax om deze jongen te huren zonder optie tot koop. Persoonlijk had ik Zivkovic erbij gehouden en een kans geboden. Het gaat mij er meer om dat de spelers afgezeken worden, en dan voornamelijk op de Facebook-pages van Ajax-fans. En daar kan ik gewoon heel erg slecht tegen.
 

Maasveld

Well-known member
Je hebt 4/5 talentvolle buitenspelers en dan haal je er nog eentje die er niet direct zal staan. Daar kun je toch ook niet blij mee zijn?
 

Maasveld

Well-known member
Fischer is fantastisch talent. El Ghazi ook en Milik scoort er in normale doen zeker 25 in ??n seizoen. Dat zit dus wel goed.
Waar heeft Milik dat bewezen? Met jouw posts in het F1-topic in het achterhoofd moet ik aardig gnuiven als ik dit zo lees.
 

Eresd?g?

Banned
Volgens mij stond Milik vrij hoog in t lijstje doelpunten per 90 minuten. Hij heeft alleen niet het hele seizoen 100% vertrouwen gekregen en had wat kleine blessures. Maar als je zn doelpunten analyseert zie je dat t een topspits in wording is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan