Ajax transfer topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascallovic

Well-known member
Een spits kan ik me nog wel indenken, maar Younes is ook weer zo'n onbegrijpelijke aankoop als je al 4 buitenspelers hebt en er ook nog 2 klaarstaan vanuit de A.
Ze zoeken er eentje met de kwaliteiten om uit het niets een wedstrijd te kunnen beslissen. Is het zo'n type speler?
 

Voetbal-Coach

Administrator
Voetbal Internationel meld dat Ajax zowel Sanogo als Younes binnen heeft, alleen de medische keuring kan roet in het eten gooien. Ajax heeft geen optie tot koop afgedwongen omdat ze vertrouwen houden in Zivkovic volgend seizoen.

We lijken dus de selectie rond te hebben voor de voorrondes van de Champions League. Nu iedereen nog binnen houden.

Ajax kan het uiteindelijk bij de mensen toch nooit goed doen. We wachtten het af, wellicht zijn het top aankopen .
 

Pascallovic

Well-known member
In de filmpjes die ik van Younes heb gezien inmiddels komt hij altijd vanaf links. Echter is hij stijfrechts, dus zal vaak naar binnenkomen. Een fatsoenlijk schot heeft hij volgens mij niet, maar technisch ziet het er op zich nog wel aardig uit. Rendement valt niet te beoordelen aan de hand van de filmpjes natuurlijk.
 

Batigoal

Well-known member
Kishna zal nog wel vertrekken verwacht ik.

We gaan het zien met deze twee nieuwe spelers. Sanogo huren zonder aankoopoptie lijkt me niet verstandig.
 

Fabian

Active member
Kishna zal nog wel vertrekken verwacht ik.

We gaan het zien met deze twee nieuwe spelers. Sanogo huren zonder aankoopoptie lijkt me niet verstandig.

Bij Feyenoord is het een paar keer goed uitgepakt met spelers die zich nog nooit bewezen hadden, maar wij stonden met de rug tegen de muur op het moment.

Ik vind het toch wat armoedig dat een Ajax, met hun bekendheid, goedgevulde bankrekening en tal van scoutingsmogelijkheden plus de tijd om goed om zich heen te kijken, een spits huurt voor een jaar die nauwelijks een deukje schiet in een pak boter.
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Het zijn in ieder geval geen standaard namen. Goed om te weten dat de scouting nog bestaat.

Younes kan denk aardig meehobbelen in de Eredivisie, maar in de CL gaat hij verzuipen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
In de filmpjes die ik van Younes heb gezien inmiddels komt hij altijd vanaf links. Echter is hij stijfrechts, dus zal vaak naar binnenkomen. Een fatsoenlijk schot heeft hij volgens mij niet, maar technisch ziet het er op zich nog wel aardig uit. Rendement valt niet te beoordelen aan de hand van de filmpjes natuurlijk.

Rendement valt al wat meer te beoordelen aan de hand van statistieken. En die spreken niet echt in zijn voordeel. 43 offici?le duels en daarin drie goals en vijf assists. Maar goed, ik weet natuurlijk niet in hoeverre dat volledige wedstrijden waren, of met name als invaller.
 

A345

New member
Waar PSV met frisse, nieuwe spelers komt, komen wij met reserves van Gladbach en Arsenal waarbij die laatste van Arsenal werkelijk in alles het tegenovergestelde van een Ajax-spits is. Wordt hier aardig droevig van, maar goed, ik laat me maar verrassen dan. Ik ben wel aardig klaar met Overmars trouwens. Uit niets blijkt dat er fatsoenlijk gescout wordt, uit niets blijkt dat mogelijk uitgaande transfers opgevangen kunnen worden door spelers van een schaduwlijst. Aanmodderen in de marge, wederom.

En geen optie tot koop? Nu heb je een speler die pas rond de winterstop het misschien allemaal een beetje begint te begrijpen. Daarna nog een wedstrijd of 5, 6 geblesseerd van is. En daarna is het alweer klaar.

@Jamel: Dan is het toch nog enorm karig?
 

Voetbal-Coach

Administrator
Telkens dat gezeik wordt ik een beetje droevig van. Mensen schrijven de spelers al af voor ze ?berhaupt een trainingsshirt aangehad heb. Hoeveel heb jij van hem gezien, waarop je kan baseren dat het niks is voor Ajax?

Wordt een beetje moe van dat gezeik op Facebook, en andere sociale media, van mensen die het allemaal beter weten maar vervolgens zelf ook geen idee wie er dan wel gehaald k?n worden. Geef die jongens op z'n minst de kans om zich te bewijzen voor je iemand gaat af serveren als miskoop.
 

SanMark.

Well-known member
Ik vind het toch wat armoedig dat een Ajax, met hun bekendheid, goedgevulde bankrekening en tal van scoutingsmogelijkheden plus de tijd om goed om zich heen te kijken, een spits huurt voor een jaar die nauwelijks een deukje schiet in een pak boter.

Inderdaad , de scouting moet zich de ogen uit de kop schamen dat er niet fatsoenlijk gescout word in de leeftijdscat. 19 t/m 23 jaar.

Dat er moeilijk een speler van 25 t/m 30 jaar te halen valt wil ik nog wel snappen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
@Jamel: Dan is het toch nog enorm karig?

Het is niet super indrukwekkend nee, maar dit soort statistieken zeggen ook niet alles. Ik heb die jongen echt nog nooit zien spelen, dus ik kan er weinig zinnigs over zeggen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Telkens dat gezeik wordt ik een beetje droevig van. Mensen schrijven de spelers al af voor ze ?berhaupt een trainingsshirt aangehad heb. Hoeveel heb jij van hem gezien, waarop je kan baseren dat het niks is voor Ajax?

Wordt een beetje moe van dat gezeik op Facebook, en andere sociale media, van mensen die het allemaal beter weten maar vervolgens zelf ook geen idee wie er dan wel gehaald k?n worden. Geef die jongens op z'n minst de kans om zich te bewijzen voor je iemand gaat af serveren als miskoop.

Da's wel heel nobel, maar iemand als Sanogo is qua blessuregevoeligheid een 3e Litmanen (Boilesen is de 2e). En hij scoort gewoon echt nooit. Dan kun je hem wel een kans geven, maar waarom zou hij bij Ajax w?l heel blijven en het net vinden? Zo'n Younes, daar heb je toch als Ajax zijnde zelf ook wel wat van op voorraad? Zo'n alles of niks speler op links.
 

Batigoal

Well-known member
Telkens dat gezeik wordt ik een beetje droevig van. Mensen schrijven de spelers al af voor ze ?berhaupt een trainingsshirt aangehad heb. Hoeveel heb jij van hem gezien, waarop je kan baseren dat het niks is voor Ajax?

Wordt een beetje moe van dat gezeik op Facebook, en andere sociale media, van mensen die het allemaal beter weten maar vervolgens zelf ook geen idee wie er dan wel gehaald k?n worden. Geef die jongens op z'n minst de kans om zich te bewijzen voor je iemand gaat af serveren als miskoop.

Zou dat misschien te maken hebben met het feit dat de technische nogal de mond vol heeft van hoge ambities; aantrekkelijk voetbal, Europees een rol spelen, national domineren. Nu ook weer op de transfermarkt; gaan scouten in het buitenland, ervaring erbij halen, de huidige selectie doorselecteren. Maar vervolgens op geen van al die punten slaagt? Op de spitspositie moest en zou er eindelijk een zwaargewicht komen en dan wordt er een jonkie gehuurd die nooit scoort z?nder aankoopoptie. Dan doe je als leiding precies het tegenovergestelde van wat je eerst zegt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan