Wat een onzin dat ik dit achteraf doe. De selectie was qua middenveld precies hetzelfde als vorig seizoen en toen hebben we allemaal geconcludeerd dat het qua creativiteit niet overhield. Aan die situatie was niks veranderd toen ze 10 dagen geleden aangaven genoeg middenvelders te hebben. Als ze nu tot de conclusie komen dat er toch extra kwaliteit nodig is voor het middenveld, op basis waarvan maken ze die omslag dan? Als ze 10 dagen geleden niet zo expliciet hadden benoemd dat Ziyech niet nodig was, had je mij nu niet gehoord over een paniek aankoop.
Maar die conclusie basseer je toch niet op basis van 2 wedstrijden? Voor de rest is je selectie qua basisploeg nagenoeg hetzelfde als vorig seizoen. Traore en eventueel Sanchez zijn nieuw. Dus op zich kunnen wij zelfs als buitenstaanders de selectie wel redelijk inschatten. De algemene consensus is dat Frank er tenslotte redelijk het maximale uit heeft gekregen.
Ik ben niet tegen de aankoop van Ziyech. Zijn kwaliteiten staan niet ter discussie. Het is afwachten of ie het ook kan bij Ajax, maar dat risico heb je altijd. Het enige wat ik niet snap is dat ze hem niet een maand eerder hebben gehaald, want toen had je de inschatting van selectie ook kunnen maken. Vervolgens roep je 10 dagen geleden dat je hem niet nodig hebt, om hem na 2 dramatische wedstrijden alsnog te halen. Het gaat om geloofwaardigheid en dat heb je door de uitlatingen van 10 dagen geleden verloren. Had je niks geroepen en hem alsnog gehaald, dan had ik daar al meer van begrepen.