Is daar iets speciaals aan? Je brengt het zo enthousiast.Ziyech zou bij Ajax rugnummer 22 krijgen!
Is daar iets speciaals aan? Je brengt het zo enthousiast.Ziyech zou bij Ajax rugnummer 22 krijgen!
Als ik het goed begrepen heb, krijgt Twente 8 miljoen, Heerenveen bijna 2 en Ziyech de rest.
Prima dit!
Overigens had Twente nog gevraagd om Ziyech af te laten zien van zijn deel, maar logischerwijs heeft hij dat niet gedaan.
Op welke positie moet Ziyech zich richten bij Ajax?
Dat maakt niet zoveel uit. Gewoon beetje rouleren. Ze moeten elkaars rol ook over kunnen nemen. En dat kunnen ze.En wie links, midden en rechts?
DolbergMet Ziyech heb je in ieder geval ook een aanvaller nodig in het veld die het op kan brengen om zijn vuile werk als aanvallende middenvelder op te lossen. Ede, moest dat bij Twente vaak doen.
Mwaoh, ik zie Ziyech nog niet zo heel snel stofzuigen.Dat maakt niet zoveel uit. Gewoon beetje rouleren. Ze moeten elkaars rol ook over kunnen nemen. En dat kunnen ze.
Hoeft ook niet de hele wedstrijd maar als Klaassen en Gudelj naar voren stomen kan hij linie zakken om de evt tegenaanval te blokken.Mwaoh, ik zie Ziyech nog niet zo heel snel stofzuigen.
Dolberg
Marc Overmars is iets minder stellig dat er deze transferperiode nog middenvelders bij Ajax vertrekken. Dat insinueerde de directeur spelerszaken afgelopen weekend, maar daar komt hij nu deels op terug.
In gesprek met Ajax TV verklaart Overmars waarom hij toch voor Hakim Ziyech is gegaan. Daarbij komt hij opnieuw op het argument uit dat er mogelijk spelers vertrekken. "Ik denk toch dat er in de groep en op het middenveld misschien wat gaat gebeuren. Ik verwacht ook, of dat nou nu of in de winter is, dat er spelers vertrekken. Dat willen we voor zijn."
Dat is echter niet het enige argument geweest om zaken met FC Twente te doen. "We willen ook altijd kwaliteitsverbetering zien te krijgen in het elftal. Dus als we beter kunnen krijgen, probeer je die te halen. De concurrentie is enorm, maar dat is topvoetbal. De beste zal spelen", aldus Overmars.
"We hebben hele vervelende weken achter de rug. Rostov was een megaklap, maar het zijn meerdere dingen die meespelen. En dan kom je tot deze conclusie", vervolgt de directeur, die geen twijfels over de kwaliteiten van Ziyech heeft. "Ik denk dat hij al drie jaar lang laat zien dat hij op een goed niveau steeds beter wordt en beslissend is. Dus het is geen eendagsvlieg en er zit nog steeds veel rek in. Wat dat betreft hebben we hoge verwachtingen."
Dat moeten ze toch wel eerder hebben gezien dat het middenveld wel een kwaliteitsinjectie kon gebruiken?Van tevoren dachten ze voldoende kwaliteit te hebben met de toenmalige spelersgroep, in de afgelopen 2 weken is gebleken dat dit niet het geval is en kopen ze alsnog kwaliteit bij. Waarom is dit nou pers? paniek? omdat het 2 dagen voor het sluiten van de termijn is? Je kunt toch ook zeggen dat ze anticiperen op het feit dat de spelersgroep onvoldoende is? of bekt paniek gewoon lekkerder?
Blijkbaar niet, anders hadden ze het wel eerder gedaan lijkt me.
Op het moment dat ze die uitspraken deden was ook al bekend dat de creativiteit in de selectie niet over hield. Ik mag hopen dat ze niet eerst de conclusie trekken dat de selectie op orde is, om 2 teleurstellende wedstrijden later te concluderen dat er toch creativiteit nodig is. Je maakt geen beleid op 2 wedstrijden, doe je dat wel, dan noem ik dat paniek. Als we wel van Willem II hadden gewonnen, dan hadden we wel voldoende kwaliteit gehad volgens de beleidsbepalers?Van tevoren dachten ze voldoende kwaliteit te hebben met de toenmalige spelersgroep, in de afgelopen 2 weken is gebleken dat dit niet het geval is en kopen ze alsnog kwaliteit bij. Waarom is dit nou pers? paniek? omdat het 2 dagen voor het sluiten van de termijn is? Je kunt toch ook zeggen dat ze anticiperen op het feit dat de spelersgroep onvoldoende is? of bekt paniek gewoon lekkerder?