Ajax, seizoen 2017/2018

Unregistere

Well-known member
Ik vind het wel interessant, zo'n insider in dit topic die exact weet hoe de verhoudingen binnen de selectie liggen en hoe Ten Hag is en zo. Goed leesvoer ElSimao, ga zo door! :duim:

Weet je toevallig ook welke spelers bijvoorbeeld buiten het voetbal om wel met elkaar omgaan en zo? Vaak zie je dan terug dat ze elkaar in het veld ook makkelijker vinden.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
ElSimao heeft wel een punt hoor. Bij Feyenoord had je een paar jaar terug die Kazim met zijn verrotte karakter. Binnen een half jaar deden alle jonge Feyenoorders heel erg raar.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dat zal best, punt is alleen dat ik weinig "bewijslast" zie dat dat aan Zyech ligt. Behalve dat het een Marokaan is.
 

JMD

Well-known member
Dat zal best, punt is alleen dat ik weinig "bewijslast" zie dat dat aan Zyech ligt. Behalve dat het een Marokaan is.
Precies. Die Kazim had al een 'track-record' wat dat betreft voor hij binnenkwam. Ziyech niet, behalve dan dat hij het laatste half jaar bij Twente de kantjes er af liep, maar dat was ook omdat hij weg wilde.
 

Pascallovic

Well-known member
ElSimao heeft wel een punt hoor. Bij Feyenoord had je een paar jaar terug die Kazim met zijn verrotte karakter. Binnen een half jaar deden alle jonge Feyenoorders heel erg raar.
Alleen zie ik bij Ajax momenteel niet heel veel jongens raar doen. Alleen bij Younes speelt dit. Ook dat gedoe met het contract bij Napoli is vaag. In november/december was ie ook een tijdje weg in Duitsland met een vage blessure. Je kunt van Ziyech zeggen wat je wilt, maar die is altijd uitgesproken en duidelijk. Daar zweeft nooit een mysterie omheen en ook bij zijn vorige clubs hebben we hier nooit iets over gehoord. Al met al vind ik wat vage vermoedens erg weinig om het gedrag van Ziyech te koppelen aan het handelen van Younes.
 

Abubakari

Well-known member
Younes heeft ruzie met Overmars gekregen toen die hem afgelopen zomer niet wilde laten vertrekken, daarna is Younes zijn plek kwijtgeraakt aan Kluivert en dat heeft het laatste beetje goede wil bij Younes laten verdwijnen. Heeft dus allemaal niks met Ziyech te maken.
 

ElSimao

Active member
ElSimao heeft wel een punt hoor. Bij Feyenoord had je een paar jaar terug die Kazim met zijn verrotte karakter. Binnen een half jaar deden alle jonge Feyenoorders heel erg raar.

Dat is dus exact wat het is. Nu denk ik dat Ziyech ivm Kazim heel erg meevalt, dus valt de schade ook mee. Bij Feyenoord liepen destijds ook een hoop allochtone jeugdspelers en die zijn heel gevoelig voor dit soort dingen. Autochtone jongens zoals de Ligt, vd Beek etc. zijn sowieso wat minder vatbaar voor zulk gedrag.
 

Unregistere

Well-known member
ElSimao heeft wel een punt hoor. Bij Feyenoord had je een paar jaar terug die Kazim met zijn verrotte karakter. Binnen een half jaar deden alle jonge Feyenoorders heel erg raar.

Sowieso is het goed om een insider te hebben die weet wat er leeft binnen zo'n selectie. Alleen maar een interessante meerwaarde voor het forum. :duim:
 

Fregge

Well-known member
Oh wat hoop ik toch dat Sylvana niet meeleest.

ElSimao, hoe koppel je het eigenlijk dat Ziyech het met IEDEREEN in de selectie goed kan vinden en dat de rest niet raar doet?
 

ElSimao

Active member
Precies. Die Kazim had al een 'track-record' wat dat betreft voor hij binnenkwam. Ziyech niet, behalve dan dat hij het laatste half jaar bij Twente de kantjes er af liep, maar dat was ook omdat hij weg wilde.

Het is dan ook niet iets dat Ziyech zelf actief doet. Hij is zijn "bijzondere" zelf en anderen willen dat overnemen. Net zoals je dat vorig jaar met Gudelj had, die kon zich na 2x banken niet meer opladen en dan denken de el Ghazi's van de wereld ook ineens dat ze geen bankplaats meer kunnen accepteren. Of natuurlijk Bazoer die zichzelf op een gegeven moment te goed voor de bank vond, tsja, dan kan mati Tete moeilijk braafjes op el banco plaatsnemen en verkondigen dat is aan zichzelf moet werken of niet dan? Dat zou betekenen dat je je neerlegt bij de superioriteit van de ander en dat je eigen genetische materiaal minderwaardig is. Zo diep gaan zulke dingen.

Zulke dingen werken in meerdere opzichten. Bij een vorige werkopdracht van de ElSimao claimde een meisje op een gegeven moment dat ze seksueel geintimideerd zou zijn door een collega. Vervolgens uitten twee dames waar zij veel mee omging dezelfde beschuldigingen. Niet omdat het waar was natuurlijk, maar omdat ze niks anders konden. Kijk, het feit dat dat eerste meisje riep dat ze ongewenst betast werd wil zeggen dat ze kennelijk zo aantrekkelijk was dat mannelijke medewerkers de zelfbeheersing verliezen. Als jij dan niet hetzelfde meemakt, impliceert dat dat jouw aantrekkelijkheid wel meevalt aangezien de heren de controle wel hebben als jij in de buurt bent. En dat je dus inferieur bent, zo is het.

Zulke dingen moet je op een biologisch niveau bekijken.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Zulke dingen werken in meerdere opzichten. Bij een vorige werkopdracht van de ElSimao claimde een meisje op een gegeven moment dat ze seksueel geintimideerd zou zijn door een collega. Vervolgens uitten twee dames waar zij veel mee omging dezelfde beschuldigingen. Niet omdat het waar was natuurlijk, maar omdat ze niks anders konden. Kijk, het feit dat dat eerste meisje riep dat ze ongewenst betast werd wil zeggen dat ze kennelijk zo aantrekkelijk was dat mannelijke medewerkers de zelfbeheersing verliezen. Als jij dan niet hetzelfde meemakt, impliceert dat dat jouw aantrekkelijkheid wel meevalt aangezien de heren de controle wel hebben als jij in de buurt bent. En dat je dus inferieur bent, zo is het.

Zulke dingen moet je op een biologisch niveau bekijken.

Vergeleken met deze opmerkingen zijn de opmerkingen van Baudet en Ramataursing heilig...
 

ElSimao

Active member
Vergeleken met deze opmerkingen zijn de opmerkingen van Baudet en Ramataursing heilig...

Ramautarsing.

Dit zijn van die zaken die simpelweg zo zijn, maar waarbij we ons als maatschappij verteld hebben dat het niet zo is. Ik leg bloot hoe de vork in de steel zit mbt dit soort fenomenen.
 

U.G.

Well-known member
Het is dan ook niet iets dat Ziyech zelf actief doet. Hij is zijn "bijzondere" zelf en anderen willen dat overnemen. Net zoals je dat vorig jaar met Gudelj had, die kon zich na 2x banken niet meer opladen en dan denken de el Ghazi's van de wereld ook ineens dat ze geen bankplaats meer kunnen accepteren. Of natuurlijk Bazoer die zichzelf op een gegeven moment te goed voor de bank vond, tsja, dan kan mati Tete moeilijk braafjes op el banco plaatsnemen en verkondigen dat is aan zichzelf moet werken of niet dan? Dat zou betekenen dat je je neerlegt bij de superioriteit van de ander en dat je eigen genetische materiaal minderwaardig is. Zo diep gaan zulke dingen.

Zulke dingen werken in meerdere opzichten. Bij een vorige werkopdracht van de ElSimao claimde een meisje op een gegeven moment dat ze seksueel geintimideerd zou zijn door een collega. Vervolgens uitten twee dames waar zij veel mee omging dezelfde beschuldigingen. Niet omdat het waar was natuurlijk, maar omdat ze niks anders konden. Kijk, het feit dat dat eerste meisje riep dat ze ongewenst betast werd wil zeggen dat ze kennelijk zo aantrekkelijk was dat mannelijke medewerkers de zelfbeheersing verliezen. Als jij dan niet hetzelfde meemakt, impliceert dat dat jouw aantrekkelijkheid wel meevalt aangezien de heren de controle wel hebben als jij in de buurt bent. En dat je dus inferieur bent, zo is het.

Zulke dingen moet je op een biologisch niveau bekijken.

Vanuit mijn ervaringen werken jaloerse vrouwen dan juist andersom, in dit gevalletje bijv. zouden ze zich samenteamen en de 'je vraagt er ook zelf om'-kaart spelen naar die andere vrouw toe, wij krijgen die aandacht natuurlijk niet omdat wij ons gedragen als dames, zoiets.

Het wordt een felle vrouw vs vrouw battle wanneer jij als man hebt lopen flirten met beide vrouwen en daarna so to speak 'kiest' voor de ene en daarop focussed. Dan kan de verliezer ervoor kiezen neer te gaan als een kamikaze, en naar de directie toe te lopen met de seksuele intimidatie-troef.

Er zit wel een kern van waarheid in je theorie, ik heb ze alleen de kaarten anders zien spelen.
 

ElSimao

Active member
Vanuit mijn ervaringen werken jaloerse vrouwen dan juist andersom, in dit gevalletje bijv. zouden ze zich samenteamen en de 'je vraagt er ook zelf om'-kaart spelen naar die andere vrouw toe, wij krijgen die aandacht natuurlijk niet omdat wij ons gedragen als dames, zoiets.

Het wordt een felle vrouw vs vrouw battle wanneer jij als man hebt lopen flirten met beide vrouwen en daarna so to speak 'kiest' voor de ene en daarop focussed. Dan kan de verliezer ervoor kiezen neer te gaan als een kamikaze, en naar de directie toe te lopen met de seksuele intimidatie-troef.

Er zit wel een kern van waarheid in je theorie, ik heb ze alleen de kaarten anders zien spelen.

Mee eens met wat je zegt, maar ik denk dat dit een andere situatie betreft. Dit was een dame van een jaar of 30 die volgens mij op zoek was naar het voordelenpakket: Door "officieel" te hebben dat ze sexueel was geintimideerd, kon ze een half jaar (tot haar contract afliep) thuis blijven en toch doorbetaald krijgen, maar nog belangrijker, ze kreeg weer het idee dat ze aantrekkelijk en begeerd was. Wat ze in werkelijkheid gewoon niet echt was.

Overigens geloof ik wel dat iemand haar op een feestje ongewenst op de bips had geslagen ofzo, maar ze greep de mogelijkheid met beide handen aan om het allemaal veel erger te maken dan het is. Afijn, je bent Portugees, dus je hoeft maar naar jullie nationale elftal te kijken om te zien wat ik bedoel ;)

Zo werkt het ook met kerels. Als de een uitdraagt dat hij zo belangrijk is dat kritiek op hem uit den boze is (Ziyech), wil jij dan uitstralen dat je wat minder belangrijk bent en dat er met jou gesold kan worden (Younes)?
 
Bovenaan