Ajax, seizoen 2017/2018

Abubakari

Well-known member
Mee eens met wat je zegt, maar ik denk dat dit een andere situatie betreft. Dit was een dame van een jaar of 30 die volgens mij op zoek was naar het voordelenpakket: Door "officieel" te hebben dat ze sexueel was geintimideerd, kon ze een half jaar (tot haar contract afliep) thuis blijven en toch doorbetaald krijgen, maar nog belangrijker, ze kreeg weer het idee dat ze aantrekkelijk en begeerd was. Wat ze in werkelijkheid gewoon niet echt was.

Overigens geloof ik wel dat iemand haar op een feestje ongewenst op de bips had geslagen ofzo, maar ze greep de mogelijkheid met beide handen aan om het allemaal veel erger te maken dan het is. Afijn, je bent Portugees, dus je hoeft maar naar jullie nationale elftal te kijken om te zien wat ik bedoel ;)

Zo werkt het ook met kerels. Als de een uitdraagt dat hij zo belangrijk is dat kritiek op hem uit den boze is (Ziyech), wil jij dan uitstralen dat je wat minder belangrijk bent en dat er met jou gesold kan worden (Younes)?

Inhoudelijk graag.
 

U.G.

Well-known member
Mee eens met wat je zegt, maar ik denk dat dit een andere situatie betreft. Dit was een dame van een jaar of 30 die volgens mij op zoek was naar het voordelenpakket: Door "officieel" te hebben dat ze sexueel was geintimideerd, kon ze een half jaar (tot haar contract afliep) thuis blijven en toch doorbetaald krijgen, maar nog belangrijker, ze kreeg weer het idee dat ze aantrekkelijk en begeerd was. Wat ze in werkelijkheid gewoon niet echt was.

Overigens geloof ik wel dat iemand haar op een feestje ongewenst op de bips had geslagen ofzo, maar ze greep de mogelijkheid met beide handen aan om het allemaal veel erger te maken dan het is. Afijn, je bent Portugees, dus je hoeft maar naar jullie nationale elftal te kijken om te zien wat ik bedoel ;)

Zo werkt het ook met kerels. Als de een uitdraagt dat hij zo belangrijk is dat kritiek op hem uit den boze is (Ziyech), wil jij dan uitstralen dat je wat minder belangrijk bent en dat er met jou gesold kan worden (Younes)?

Ok, een slimme meid. Maar wat was dan het belang van die andere twee.

Mijn ego is op zich groot genoeg :eek: Als iemand zin heeft in Diva-gedrag. Ga je gang, als ik er maar geen last van heb.

Ik denk dat je van een beetje prof wel wat stabiliteit en een beetje zelfverzekerdheid mag verwachten toch. Al zou die Ziyech zich als een diva gedragen dan ligt het probleem toch eigenlijk n?g veel meer bij diegenen die hierin meegaan ?
 

Eef de Kip

Well-known member
Wat een ongelofelijke graftokkies zijn het toch ook, wat een stel randdebielen bij elkaar zeg. Stadionverbod zal geen zin hebben want die kneuzen komen volgens mij toch niet in het stadion.
 

Batigoal

Well-known member
Sjezus, wat dom. Sinds het gedoe rondom Ziyech een paar weken terug speelt hij juist weer wat beter en gisteren was hij de enige veldspeler die een voldoende haalde.
 

ElSimao

Active member
Sjezus, wat dom. Sinds het gedoe rondom Ziyech een paar weken terug speelt hij juist weer wat beter en gisteren was hij de enige veldspeler die een voldoende haalde.

Het gaat die types dan ook niet om het voetbal. Hij deed een paar keer niet zo leuk naar het publiek en egoistisch als dit soort jochies zijn, is dat waarom Ziyech nu de lul is.
 

Batigoal

Well-known member
Matusiwa en Ekkelenkamp zitten bij de wedstrijdselectie voor morgen. Matusiwa is basisspeler bij Jong Ajax, Ekkelenkamp uitblinker in de A-jeugd. Wat mij betreft prima om het restant van dit seizoen wat jonkies speelminuten te geven. Met name over Ekkelenkamp lees ik al een tijdje enthousiaste verhalen, dus daar ben ik benieuwd naar.
 

ElSimao

Active member
Overmars in de verdediging: ‘Men vergeet de Europa League-finale’

Bij Ajax kan het vizier reeds op volgend seizoen, nadat de Amsterdammers afgelopen weekeinde definitief moesten capituleren in de kampioensrace met PSV. Doordat men ook reeds uitgeschakeld is in Europa en het bekertoernooi, staat er feitelijk niets meer op het spel in het competitieslot, erkent ook directeur spelerszaken Marc Overmars.

De beleidsbepaler geeft donderdagavond voor het thuisduel met VVV-Venlo voor de camera van FOX Sports toe dat Ajax een hectisch seizoen achter de rug heeft. "Het waren roerige dagen, maar je mag ook best zeggen dat het roerige weken of maanden zijn geweest. De spanning zat hem in het einde. We hoopten nog steeds dichter bij PSV te komen. Dat je dan kansloos verliest bij hen, is natuurlijk pijnlijk."

Overmars kan zich de onvrede bij de achterban goed voorstellen. Na afloop van de wedstrijd tegen PSV werd de spelersbus opgewacht door boze supporters. "Je mag eigenlijk niet verliezen bij PSV. Het was de laatste kans om nog iets te kunnen bereiken", beseft hij. "Het was een collectieve offday. Dat geeft je een dramatisch gevoel. Het seizoen loopt nog een paar wedstrijden door, maar eigenlijk mag het nieuwe seizoen al beginnen."

"Je moet eerlijk zijn: het was geen geslaagd seizoen en dus een mislukt seizoen", vervolgt Overmars, die aangeeft dat de beleidsbepalers van Ajax 'niet te beroerd zijn om in de spiegel te kijken'. De hoofdstedelingen voegden de laatste vier seizoenen geen enkele prijs meer toe aan de prijzenkast. Het laatste eremetaal dateert van 2014, toen onder leiding van Frank de Boer de landstitel werd gewonnen.

Overmars probeert de prestaties van de laatste jaren echter in perspectief te plaatsen. "Men vergeet dat we vorig jaar een Europa League-finale gespeeld hebben. Daarmee hebben we heel veel goodwill gekweekt in Europa. Het klopt dat we al vier jaar geen prijs hebben gewonnen, maar we hebben vorig jaar wel negentien extra wedstrijden moeten spelen. Over het hele seizoen gezien hebben we na de Europa League-wedstrijden veertien punten verloren. Het is geen excuus, maar die veertien punten.. Normaal gesproken hadden we die extra wedstrijden misschien niet gespeeld en hadden we die titel wel gepakt."

--------------------

Wij zijn Ajax, wij zouden we beste zijn geweest als we minder wedstrijden hadden hoeven spelen! Vrij sneu natuurlijk dat je als TD van Ajax bij een prijsloze periode van 4 jaar met wat als-scenario's komt waarmee je hooguit 1 titel erbij kunt claimen.

Niemand zal kritiek hebben op vorig seizoen. Dat daarin geen prijs gewonnen werd, zal niemand de leiding aanrekenen. Het gaat natuurlijk om alle andere seizoenen waarin het ondermaats was. Ten tijde van de revolutie had men het over weer bij de Europese top aansluiten. Dat dit niet gelukt is (integendeel zelfs) is niemand aan te rekenen, want tegen zulk financieel geweld is niet op te boksen. Dat laat onverlet dat het spel, de resultaten in Nederland en de resultaten in Europa structureel tegen vallen. Jammer dat er niet meer zelfkritiek is.
 

Pascallovic

Well-known member
Die oefenwedstrijd in de winterstop met ontbrekende arbitrage was al lachwekkend. De wedstrijd tegen Al Ahli mag er ook bij vandaag. Fifa hymne, volksliederen, volkszangers, afscheidsfilmpjes en speeches voorafgaand aan de wedstrijd nadat je het veld hebt betreden.
 

ElSimao

Active member
Die oefenwedstrijd in de winterstop met ontbrekende arbitrage was al lachwekkend. De wedstrijd tegen Al Ahli mag er ook bij vandaag. Fifa hymne, volksliederen, volkszangers, afscheidsfilmpjes en speeches voorafgaand aan de wedstrijd nadat je het veld hebt betreden.

Ook een afscheidsspeech van ten Hag toevallig?
 

Unregistere

Well-known member
Wel goed als re?nie!

Dc7vUQGWsAAUGnD.jpg:large
 

Abubakari

Well-known member
Volgens mij is Mido wat kilootjes kwijt want ik heb een tijdje geleden ook foto's voorbij zien komen van een wat dikkere Mido.

1-0 verloren trouwens, doelpunt vlak voor tijd.
De startende 11:
5ce23828-6406-4ca2-a944-b3a40c3a0820__DSC5132.jpg


Debutant Perr Schuurs
c0e17c54-3ccd-4941-989b-c1eb9496413a__DSC8143.jpg


Nog een debutant, Hasane Band?
95e89626-b840-4e37-bf54-76a3468f5e57__DSC5259.jpg


Opstelling:
Dc7LNHaXUAAR1_8.jpg
 
Bovenaan