Ajax, seizoen 2017/2018

ElSimao

Active member
Ik hoorde gisteren weer een reporter zeggen dat Ziyech "met afstand de beste speler van de Eredivisie" is, het team draagt en dat hij in wedstrijden zoals tegen NAC slecht is omdat het hem allemaal te makkelijk afgaat.

Uiteraard mee eens dat NAC er geen zac van kan, maar wanneer laat Ziyech het dan zien tegen de betere clubs? Van de 5 goals en 7 assists die hij dit seizoen gegeven heeft, is echt het merendeel tegen Sparta, Excelsior, NAC etc. In de CL & EL voorronde en in de wedstrijden tegen Feyenoord, PSV en AZ is zijn gecombineerde totaal assists en goals minder dan 1. En het is niet dat hij het niet geprobeerd heeft in die wedstrijden..

De man is bij evenveel doelpunten betrokken als Donny vd Beek. Terwijl de man alles opeist en altijd voor het doelpunt of de killer pass gaat en Donny helemaal niks opeist / de bal niet wil hebben. En Donny brengt het wel tegen betere teams zoals Nice, PSV en Feyenoord.

Uiteraard brengt hij ook wel wat, hij is erg belangrijk in het druk zetten en heeft ook goede passes soms, maar als je het allemaal afzet tegen de gigantische hoeveelheid balverlies die hij leidt is het gewoon allemaal vrij pover. Hij is redelijk voor dit Ajax maar niet beter dan andere spelers. Sterker nog, Frenkie heeft met veel minder minuten en een veel defensievere positie slechts 1 assist minder. Ik blij erbij dat dat joch zoveel beter kan voetballen dan die hele Ziyech.

Snel Frenkie weer naar het middenveld dus om hem klaar te maken om volgend jaar de positie van Hakim over te nemen. En daar gaan we sterk op vooruit verwacht ik.
 

Batigoal

Well-known member
We hebben helaas geen fatsoenlijke middenvelders op de bank om enige concurrentie te krijgen met de 3 die altijd mogen starten sinds Frenkie achterin staat. Siem is er natuurlijk, maar die wordt vaak als joker ingebracht. Eiting breekt ook maar niet door, dus volgende zomer mag er zeker 1 middenvelder bij, want een dubbele bezetting hoort erbij als je wilt doorgroeien als club.
 

ElSimao

Active member
We hebben helaas geen fatsoenlijke middenvelders op de bank om enige concurrentie te krijgen met de 3 die altijd mogen starten sinds Frenkie achterin staat. Siem is er natuurlijk, maar die wordt vaak als joker ingebracht. Eiting breekt ook maar niet door, dus volgende zomer mag er zeker 1 middenvelder bij, want een dubbele bezetting hoort erbij als je wilt doorgroeien als club.

Momenteel zou ik met Ziyech-vd Beek-Frenkie spelen. Ik vind Schone op zijn fantastische trap na echt een aanfluiting en niet iemand die je 90 minuten moet laten spelen. Het is een goede invaller als je wat moet forceren maar daar blijft het wat mij betreft bij.

Gasten als Eiting, Mazraoui etc zou ik niet op rekenen. Mocht Ziyech van de zomer vertrekken moeten er denk ik wel twee spelers bij. FdJ en vd Beek plus twee anderen en Schone. 5 man voor 3 posities.
 

Batigoal

Well-known member
Je mist op het middenveld gewoon creativiteit, wat er nu aan jonkies staat zijn allemaal passers en lopers. Wat dat betreft is er bij de huidige generatie (begrijpelijk) nooit op ingespeeld, want er was Nouri. Nu zie je dat daar een gat is gevallen.
 

ElSimao

Active member
Je mist op het middenveld gewoon creativiteit, wat er nu aan jonkies staat zijn allemaal passers en lopers. Wat dat betreft is er bij de huidige generatie (begrijpelijk) nooit op ingespeeld, want er was Nouri. Nu zie je dat daar een gat is gevallen.

Toen Nouri wegviel, had de club meteen moeten handelen en er eenzelfde type voor in de plaats moeten terughalen. Siem werd gehaald, maar daar kun je als middenvelder moeilijk vrolijk van worden. Alhoewel hij met de blessure van Dolberg kan functioneren als backup voor Huntelaar, die was tegen NAC toch ook wel erg matig. Wellicht Siem maar eens als spits in laten vallen, is altijd al zijn beste positie geweest.
 

Fenerium

Member
Wat een ongelooflijke jankerd die Ziyech zeg, voetbal was een mannensport, tegenwoordig niet meer, loopt te zagen dat hij wordt uitgefloten, en terecht.
 

Fenerium

Member
Ik hoorde gisteren weer een reporter zeggen dat Ziyech "met afstand de beste speler van de Eredivisie" is.

Als die reporter daar zelf in gelooft dan is het goed, als Ziyech daadwerkelijk de beste speler van de Eredivisie is dan had hij voor Nederland gespeeld.
 

ElSimao

Active member
‘Hakim verdient veel meer krediet’


Dries Boussatta

Dries Boussatta, spelersbegeleider en oud-profvoetballer van onder meer AZ en FC Utrecht: ,,Ik vind het een achterlijke, belachelijke discussie. Wat wil het Ajax-publiek nou? Jan Modaal op het middenveld die alles op safe speelt? Of een speler die risico’s neemt om het verschil te maken? Het is niet voor niets dat geen trainer het in zijn hoofd haalt hem te wisselen. Ook niet als hij minder speelt. Ze zouden gek zijn ook. Omdat hij altijd dat ene briljante, beslissende moment kan brengen. Dat hij een blablabla-gebaar maakt als het publiek hem uitfluit, mag van mij. Het zou anders zijn als hij iemand recht in zijn gezicht spuugt. Dit is gewoon een uiting van emotie. Een reactie op het gefluit. Hij verdient veel meer krediet bij het publiek.

,,Was hij een speler geweest die vanaf zijn achtste bij Ajax had rondgelopen, dan had je de Arena niet gehoord, hoor. Ik weet uit ervaring hoe het binnenkomt als ze fluiten. Of als ze zingen dat je moeder een hoer is of een snor heeft, of geitengeluiden maken. Je moet erboven staan. Die fans hebben geen al te hoog IQ. Hakim moet denken: ik loop 10, 12 kilometer in een wedstrijd, verover de meeste ballen van iedereen, maak goals. Laat iedereen d?t maar waarderen. Daarom vind ik zijn excuses overdreven. Ik zou extra hard voor hem klappen als-ie g??n sorry had gezegd. Dat uitgerekend Jo?l Veltman hem tot de orde riep, is stuitend. Juist h?m moeten ze in de Arena eens uitfluiten. Hij veroorzaakt al jaren domme penalty’s, komt overal mee weg en wordt ervoor ook nog eens beloond met de aanvoerdersband.’’


Dat die paardenlul maar lekker van Veltje afblijft.
 

Abubakari

Well-known member
De moeder van Dries Boussatta heeft een snor? Dat wist iik niet.

Het publiek floot pas toen Ziyech in de 89' minuut bij 2-1 een vrije trap van 30 meter ogenschijnlijk ongeinteresseerd de tweede ring in schoot.
 
Bovenaan