Ajax Nieuwstopic

Abubakari

Well-known member
De maat nemen. Daar hebben we jou voor.
Zoals jij, bepalen wie wel en wie niet een echte is? Dacht het niet.
En nee, ik geloof niet geboren clubliefde. Het is een vrije keuze. Ook om voor de meest succesvolle club te zijn
Toen ik 8 was was PSV de meest succesvolle, kampioen en UEFA Cup gewonnen. Dan was ik nu dus voor PSV geweest. Toen ik voor Ajax werd was Ajax bepaald niet de meest succesvolle, het was na de gouden jaren die ik niet bewust mee heb gemaakt.
Maar als het dan een keer tegen zit moet je niet miepen. Daar heb je alle successen voor gekregen.
Doe ik ook niet, maar ik hoop dat ik er van de almachtige Bonehead wel van mag balen. Jij hoeft mij niet te vertellen dat je als Ajacied meestal weinig te klagen hebt, dat weet ik zelf ook wel. En je hoeft mij ook niet de maat te nemen en zonder mij te kennen en te weten wat Ajax voor mij betekend.
Al bijna 50 jaar hangt mijn humeur voor een deel van Ajax af, vaak een goed humeur en soms pijn en wakker liggen van hoe het gaat. Een groot deel van mijn leven.
Jongens zoals mij die leven voor de club
Wat fijn dat jij het zo met jezelf getroffen hebt. En dat jij vanuit Nijverdal of waar je ook woont kunt bepalen wie wel en wie niet net zo goed als jou is.


Gut wat hebben wij toch zwaar
Feyenoorder ben je niet voor je lol bedoel je? Als er één topclub is waar je een hoop "oh wat hebben wij het toch zwaar" aanhangers hebt dan is het Feyenoord wel.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Interessant topic dit. Nog nieuws over Ajax.
Ja hoor, Groningen o18 - Ajax o18 is in 2-3 geeindigd waardoor Ajax koploper is.
66116d286d858-IMG_4216.jpeg


Dan ben je toch wel een ekte, als je naar een jeugdwedstrijd van Ajax gaat lijkt me.😎
 

ALenstra

Well-known member
Dat zal 1978 geweest zijn. Ajax had toen inderdaad magere jaren achter de rug. Al werden ze in 1977 ook kampioen.
 

Abubakari

Well-known member
Dat zal 1978 geweest zijn. Ajax had toen inderdaad magere jaren achter de rug. Al werden ze in 1977 ook kampioen.
Zoveel jaren zijn er inderdaad niet dat PSV de UEFA Cup won. Dan ben ik natuurlijk Ajax fan geworden nadat ze kampioen waren geworden.
Het was het jaar dat we Panini plaatjes gingen sparen en de vraag was "voor wie ben jij?". Voor Ajax natuurlijk. Maar toen stond PSV eerste, maar op één of andere manier vond ik PSV maar niks. Goeie keus, ik had op mijn achtste ofzo al meer verstand van voetbal dan veel DVK'ers nu, zo blijkt maar weer.

Had Ajax o18 in Kerkrade gespeeld dan was Abu ook gegaan, toch?
Die zitten niet in 1-A maar anders uiteraard wel.
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Zoveel jaren zijn er inderdaad niet dat PSV de UEFA Cup won. Dan ben ik natuurlijk Ajax fan geworden nadat ze kampioen waren geworden.
Het was het jaar dat we Panini plaatjes gingen sparen en de vraag was "voor wie ben jij?". Voor Ajax natuurlijk. Maar toen stond PSV eerste, maar op één of andere manier vond ik PSV maar niks. Goeie keus, ik had op mijn achtste ofzo al meer verstand van voetbal dan veel DVK'ers nu, zo blijkt maar weer.
Waaruit blijkt dat?
 

Abubakari

Well-known member
Vooruitblik op komende week:

Maandag: Mister Ajax Sjaak Swart is van pure ellende overleden, bezweken aan een kapot Ajax hart.
Dinsdag: Sven Mislintat heeft afgedwongen dat hij terug moet keren bij Ajax. Om te beginnen haalt hij nog tien buitenlandse talenten met een gemiddelde leeftijd van 19 jaar. Steven Bergwijn mag gratis weg, Mislintat vindt hem veel te oud. Ook Berghuis moet om die reden per direct vertrekken.
Woensdag: Ajax blijkt een schuld van 1,9 miljard te hebben, voortbestaan staat op de tocht. Om zelfvertrouwen op te doen oefent Ajax 1 tegen het vrouwenteam. De vrouwen winnen met 4-0, het duel wordt na twintig minuten stop gezet.
Donderdag: Een Ajax speler blijkt dickpics naar Leonne Stentler gestuurd te hebben.
Vrijdag: Jorrel Hato kan door een fout in zijn contract gratis weg en tekent voor vijf jaar bij PSV. Waar hij in jong PSV mag beginnen om te wennen.
Zaterdag: Rulli breekt zijn pols, Pasveer zijn enkel, Gorter zijn scheenbeen, Sven Mislintat staat tegen Twente in het doel.
Zondag: Ajax staat met 1-3 achter tegen Twente, Jordi Cruijff daalt af van de tribune, geeft wat aanwijzingen waarna Ajax nog met 5-3 wint.
Maar omdat een niet speelgerechtigde keeper op doel staat verliest Ajax reglementair met 0-3.
Maandag: John van 't Schip stapt op, Robert Maaskant wordt voor zes jaar vastgelegd als zijn opvolger.
 

Batigoal

Well-known member
Ook hier was men er maar wat snel bij om hem te ontslaan toen er geruchten verschenen over deze zaak om vervolgens hijgerig de media te woord gestaan.

Blijft verder wel overeind staan dat Mislintat belachelijk hoge transfersommen heeft betaald én dat de rvc diens controlefunctie slecht heeft uitgevoerd (wel om braaf te doen door een transfer van Spertsyan uit de Russische competitie tegen te houden, maar niet om op het extravagante uitgavepatroon te letten). Dat is van beide partijen gewoon onvoldoende.

Benieuwd hoe Mislintat het bij Dortmund gaat doen. Op zich heeft hij wel oog voor talent, alleen van onderhandelingen en het samenstellen van een selectie heeft hij geen kaas gegeten.
 

erka

Well-known member
Hij is toch ontslagen vanweg een gebrek aan breed draagvlak, niet alleen maar hierom toch?
 
Bovenaan