Jullie vernauwen het tot 'begroting'. Terwijl het om beloftes en doelstellingen gaat.
Logisch dat geen enkele club CL-deelname automatisch in de begroting opneemt. Als je het stuk leest, lees je dat het daar dus ook helemaal niet over gaat.
Maar dat staat los van het feit dat je
beloftes, naar jezelf toe, eenduidig moeten zijn.
Als het spelen met eigen jeugd prioriteit heeft, moet je niet tegelijkertijd verkondigen dat het meespelen met de Europese top prioriteit heeft. Want beide doelstellingen staan haaks op elkaar. Nergens in de Europese top wordt er met elftallen gespeeld waar het merendeel van de spelers nog nat achter de oren is.
Als je als doelstelling noemt dat je kampioen wilt/moet worden, moet je niet tegelijkertijd verkondigen dat de doelstelling is om in de Europa League te overwinteren ... want kampioenen speelden (in elk geval tot dit jaar) automatisch CL.
Het is het een of het ander, you can't have it all.
De schrijver geeft m.i. duidelijk aan dat Ajax - in het belang van een helder beleid - beter kan zorgen dat de beloftes elkaar niet bijten.
Me dunkt dat we vorig jaar - met de onverkwikkelijke ruzies tussen bijvoorbeeld 'opleider' Jonk en de staf van de selectie als schrijnend voorbeeld - hebben kunnen zien wat er gebeurt als zienswijzen niet parallel lopen.
Niet dat ik me er druk om maak. Het kan mij niet chaotisch genoeg zijn bij Ajax. Helemaal prima. Houden zo. Wel raar - maar niet onverwacht - dat elk betoog dat vraagtekens bij dit warrige beleid plaatst, meteen de grond in wordt getrapt door het 'niemand hoeft ons iets te vertellen / wie de fuk denken ze wel niet dat ze zijn om iets over 'ons' Ajax te roepen' klootjesvolk van DVK.